Oi luitjes,
ik ben eens nieuwschierig of er in nederland een paar bedrijfjes zijn die R5GTT blokken reviseren en evt tunen......
hoop dat jullie wat tips hebben voor mij!!
bvd
Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info

Quadra 1992_____Willie 1996
ligt er aan wat je wilt ?On 2001-10-14 01:34, VAmP|E
wrote:
Oi luitjes,
ik ben eens nieuwschierig of er in nederland een paar bedrijfjes zijn die R5GTT blokken reviseren en evt tunen......
hoop dat jullie wat tips hebben voor mij!!
bvd
ik zelf heb een revisie motor van vege.
maar je kan ook een motor van gttunning laten komen als je pk's wilt

je kan ook je vegeblok naar achterberg-tuning brengen ,en die kunnen hem ook wel
aanpassen zoals je wilt
groetjes mario

hallo is achter berg een tuning bedrijf voor
5 gt en wat is het telefoon nummer van achter berg
5 gt en wat is het telefoon nummer van achter berg
-
- Erelid - RvT
- Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Niels 2 & vampie had eerst even een SEARCH gedaan op het woord adressen en dan had je deze topic gevonden.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 31&forum=6
Doe volgende keer eerst even een search dan ben ik ook weer
. Maar hier heb je het adres. Volgens mijn doen ze alleen nog maar clio's
Achterberg Motorsport
Mercuriusstraat 62
3133EN VLAARDINGEN
010-4602655
Meneer bij deze
maar fok je bakkie toch lekker zelf op come on wie heeft er nou een tuningshop bij nodig..
<font size=1>[ This message was edited by: 10o on 2001-10-16 17:15 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: 10o on 2001-10-16 17:16 ]</font>
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 31&forum=6
Doe volgende keer eerst even een search dan ben ik ook weer

Achterberg Motorsport
Mercuriusstraat 62
3133EN VLAARDINGEN
010-4602655
Meneer bij deze

maar fok je bakkie toch lekker zelf op come on wie heeft er nou een tuningshop bij nodig..
<font size=1>[ This message was edited by: 10o on 2001-10-16 17:15 ]</font>
<font size=1>[ This message was edited by: 10o on 2001-10-16 17:16 ]</font>
Revisie en tuning bij Achterberg kost F4500,- EXbtw. 

-----------------
HOP HOP HOP GAS ER OP !
<font size=1>[ This message was edited by: PLATBEKTERRIER on 2001-10-16 18:07 ]</font>

-----------------
HOP HOP HOP GAS ER OP !
<font size=1>[ This message was edited by: PLATBEKTERRIER on 2001-10-16 18:07 ]</font>
-
- Car: Renault 5 GT Turbo B
Even een oud topic omhoog aangezien mijn blok waarschijnlijk redelijk in de soep is gelopen. Hij draait nog wel, maar er zit een ratel in wat niet veel goeds betekend. Het zit er dik in dat het of iets met de distributieketting te maken heeft of één van de drijfstang/krukaslagers
.
Aangezien ik de revisie niet weer zelf ga doen(want dat heeft dus niet goed uitgepakt
), maar de motor er weer wel zelf uit ga halen, ben ik alvast op zoek naar een goed revisie/motortuning-bedrijf.
De vraag dus: wie weet een goed bedrijf dat mijn motorblok voor een redelijke prijs, professioneel, betrouwbaar en naar mijn wensen kan reviseren?
- Ik heb al contact gehad met Acherberg, maar weten mij te vertellen dat ik beter een 2e hands blok op de kop kan tikken(ervanuitgaande dat het een lager is), omdat de krukas dan niet tot een ondermaat geslepen hoeft te worden... de prijs komt dan uit rond de 3200,- (met 150 pk op 1 bar, blablabla..) Leuk, maar niet helemaal wat ik zoek.
- Hoe zit het met MB carperformances? Ik heb nog geen contact met hen gehad, maar misschien is dit een optie?
- Evt andere opties? (Dyno jet?)
Jullie suggesties zou ik zeer op prijs stellen, aangezien ik op dit moment redelijk met mijn handen in het haar zit..
Gr. Matthijs

Aangezien ik de revisie niet weer zelf ga doen(want dat heeft dus niet goed uitgepakt

De vraag dus: wie weet een goed bedrijf dat mijn motorblok voor een redelijke prijs, professioneel, betrouwbaar en naar mijn wensen kan reviseren?
- Ik heb al contact gehad met Acherberg, maar weten mij te vertellen dat ik beter een 2e hands blok op de kop kan tikken(ervanuitgaande dat het een lager is), omdat de krukas dan niet tot een ondermaat geslepen hoeft te worden... de prijs komt dan uit rond de 3200,- (met 150 pk op 1 bar, blablabla..) Leuk, maar niet helemaal wat ik zoek.
- Hoe zit het met MB carperformances? Ik heb nog geen contact met hen gehad, maar misschien is dit een optie?
- Evt andere opties? (Dyno jet?)
Jullie suggesties zou ik zeer op prijs stellen, aangezien ik op dit moment redelijk met mijn handen in het haar zit..
Gr. Matthijs
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
misschien patrick (Ptrgte) even een pm sturen?
-
informeer eens bij de renault dealer of er nog ruilmotoren leverbaar zijn, anders kun je ook een ruilmotor van Vege nemen, scheelt aanzienlijki nde kosten.
ik meende dat een ruilmotor bij renault zo'n 1700 euro gaat kosten.
ik meende dat een ruilmotor bij renault zo'n 1700 euro gaat kosten.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
die motoren bij renault zijn tohc nie tmeer leverbaar?
Mathijs, wat is er verkeerd gegaan de laatste keer dan dat t nu naar de klote is? Misschien is dat nuttig om uit te zoeken
Mathijs, wat is er verkeerd gegaan de laatste keer dan dat t nu naar de klote is? Misschien is dat nuttig om uit te zoeken

-
Bedankt voor de reacties
Wat er precies aan de hand is weet ik nog niet, de auto moet eerst naar Vlissingen om daar het blok eruit te halen(met een trailer, want van Breda naar Vlissingen rijden gaat 'ie niet halen vrees ik).
Aan het geluid te horen is het wel iets revisiewaardigs, vandaar dat ik alvast op zoek ben naar een goed adres, hoef ik dat straks niet meer te doen
.
Als er nog meer mensen met goede ervaringen/suggesties zijn, ze blijven welcome
gr. Matthijs

Wat er precies aan de hand is weet ik nog niet, de auto moet eerst naar Vlissingen om daar het blok eruit te halen(met een trailer, want van Breda naar Vlissingen rijden gaat 'ie niet halen vrees ik).
Aan het geluid te horen is het wel iets revisiewaardigs, vandaar dat ik alvast op zoek ben naar een goed adres, hoef ik dat straks niet meer te doen
Als er nog meer mensen met goede ervaringen/suggesties zijn, ze blijven welcome

gr. Matthijs
Bij renault kost t 1100 euro. En ze zijn nog wel leverbaar.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
zijn niet meer leverbaarRiël schreef:Bij renault kost t 1100 euro. En ze zijn nog wel leverbaar.
ik heb pas geleden wel vijf dealers aan de lijn gehad
worden geen complete gtt blokken meer uitgeleverd bij renault
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Probeer de zuiderburen eens.
Net of die blokjes op zijn. Vind het meer een luie-dealer syndroom die niet verder kijken dan de pc.
Overigens is het alleen onderblok+koppeling+waterpomp.
Net of die blokjes op zijn. Vind het meer een luie-dealer syndroom die niet verder kijken dan de pc.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
er is door mensen tot aan de fabriek toe gebeldRiël schreef:Probeer de zuiderburen eens.
complete blokken zijn NIET meer leverbaar
en inderdaad de blokken zijn op

neem nou eens wat aan Luco van een ander!!! Ik heb ook ergens gehoord dat er nog (ruil)blokken verkrijgbaar zijnLuco/Alpine-racer schreef:er is door mensen tot aan de fabriek toe gebeldRiël schreef:Probeer de zuiderburen eens.
Heerlijk weer een franse auto
Renault en Vege schijnen dezelfde (ruil)blokken te zijn, maar ik ben van mening dat je die blokken beter kan laten staan.
Laat dan een motorenbouwer alles bestellen en in elkaar zetten, die paar 100 euro meer is het dan echt wel waard.
Je kan Patrick (PtrGte) eens vragen zoals hierboven gemeld wordt.
Ik raad Matthijs aan om even wat moed te verzamelen om dat blok er ff uit te lepelen, open te maken en kijken wat er mis is gegaan alvorens nieuwe blokken te kopen. Als het een lager is heb je kans dat je em nog kan vervangen alvorens een andere krukas te regelen. Zo te horen ben je vrij snel gestopt met rijden, dus het zou nog kunnen.
Laat dan een motorenbouwer alles bestellen en in elkaar zetten, die paar 100 euro meer is het dan echt wel waard.
Je kan Patrick (PtrGte) eens vragen zoals hierboven gemeld wordt.
Ik raad Matthijs aan om even wat moed te verzamelen om dat blok er ff uit te lepelen, open te maken en kijken wat er mis is gegaan alvorens nieuwe blokken te kopen. Als het een lager is heb je kans dat je em nog kan vervangen alvorens een andere krukas te regelen. Zo te horen ben je vrij snel gestopt met rijden, dus het zou nog kunnen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
leon je wil niet weten hoeveel mensen er toen mee bezig zijn geweestLeon schreef:neem nou eens wat aan Luco van een ander!!! Ik heb ook ergens gehoord dat er nog (ruil)blokken verkrijgbaar zijnLuco/Alpine-racer schreef:er is door mensen tot aan de fabriek toe gebeldRiël schreef:Probeer de zuiderburen eens.

maar doe je best zou ik zeggen, ja vege kan je ze zo kopen.
vege zijn de verhalen niet best over, maar kan ik niet over oordelen
en wat steven zegt heb ik ook vernomen, en diverse zuiderburen (die er echt wel verstand van hebben) zeggen ook laten staan.
maar bel renault zou ik zeggen
-
- Contacteer:
Ik had eerst ff zelf gezocht wat het kan wezen.
Zo moeilijk is dat niet en het kost je stukken minder dan laten repareren.
En je kunt het blokje nu toch al van binnen en buiten.
Wil dat niet lukken had ik MB gebeld.
Die maurice is super relaxed en neemt echt de tijd om je het een en ander uit te leggen.
Helaas zit die niet echt centraal gelegen in Nederland, maar dat mag de pret niet drukken.
Zo moeilijk is dat niet en het kost je stukken minder dan laten repareren.
En je kunt het blokje nu toch al van binnen en buiten.
Wil dat niet lukken had ik MB gebeld.
Die maurice is super relaxed en neemt echt de tijd om je het een en ander uit te leggen.
Helaas zit die niet echt centraal gelegen in Nederland, maar dat mag de pret niet drukken.
Precies !peter5GTTurbo schreef: Wil dat niet lukken had ik MB gebeld.

@Matthijs: Bel of mail MB gewoon ook eens,informeren kan nooit kwaad
-
- Contacteer:
vergeet onze vriend maarten van mabo niet !
ga lekker naar Maurice en Bert (MB), laat een onderblok opbouwen en investeer gelijk in hun injectie systeem. Kost je rond de 1500 maar gedaan met pingelen, schokkende motor, het ozomakkelijk starten
en nog meer van die dingen. Wil je het horen van mensen die al geruime tijd met MB in zee gaan, vraag het aan Seger. Zijn wagen rijd dagdagelijks op 1.5 bar en bij de sprint gaat dat ding tot 2.5 bar .Filmpjes van zijn 5 staan op de website van MB. Hét punt bij MB is dat zij een "betrouwbare motor" voor je bouwen, wat vermogen betreft moet je zelf maar weten wat je wil. Topvent die Maurice !

-
Echt te gek die reacties.
Zoals jullie al zeggen ga ik het blok er zelf uithalen en kijken wat er aan de hand is. Ik heb de moed weer verzameld en ook MB carperformances gebeld. Ik heb daar al veel onderdelen gekocht en de service is prima.
Het is zeer waarschijnljik dat als er gereviseerd moet worden, dat het blok naar MB gaat en ik heb het ook al met Maurice over injectie gehad
. Echt een goeie gozer Maurice!
't Gaat goedkomen, 't duurt alleen weer even
De Brabantrit zit er helaas niet meer in, maar ook dat halen we wel weer in.
Thanx allemaal.
gr. Matthijs

Zoals jullie al zeggen ga ik het blok er zelf uithalen en kijken wat er aan de hand is. Ik heb de moed weer verzameld en ook MB carperformances gebeld. Ik heb daar al veel onderdelen gekocht en de service is prima.
Het is zeer waarschijnljik dat als er gereviseerd moet worden, dat het blok naar MB gaat en ik heb het ook al met Maurice over injectie gehad

't Gaat goedkomen, 't duurt alleen weer even

De Brabantrit zit er helaas niet meer in, maar ook dat halen we wel weer in.
Thanx allemaal.
gr. Matthijs
-
- Contacteer:
Goeie keus van je.
Nou hoop ik alleen wel dat mijn blok na de revisie een stuk langer loopt dan die van jou.
Nou hoop ik alleen wel dat mijn blok na de revisie een stuk langer loopt dan die van jou.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
erg goeie keus om naar Maurice te gaan! En die injectie zou een hele goede investering zijn!
(Y)
succes en hou ons op de hoogte!

succes en hou ons op de hoogte!
tuurlijk, 16v ecu, ding staat helemaal geprogrammeerd door Henk zoals het hoort en met ingebouwde mapcensor.