Motorblok vraag

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Ik ben in het bezit van 1.2 16v type 98-01 wat uiteindelijk maar een "raar" motorblokje is.

Ik wou toch eens weten wat de echte specificaties zijn van mijn blokje.
Want als ik autoweek.nl raadpleeg dan zo dan komt die van mij er niet eens in voor.

je hebt wel de 1.2 en dan komt de 1.4 en 1.4 16v beetje raar. Maar wanneer ik de nieuwe type bekijk 01-.. dan staat ie er wel tussen.

En heeft dan de volgende spec.
75 pk
top van 170 km/h
en 0-100 in 13 sec

Nu die van mij
pk's zou ik nu niet weten :lol:
top 200 km/h (serieus getest op de duitse autobahn en gaat ook nog vrij snel naar die top van mij)
0-100 iets minder dan 9 sec (ook serieus)

Want ik heb regelmatig gevraagt voor onderdelen en dan kijken ze me allemaal zo vreemd aan, maar wanneer ze op kenteken zoeken kwamen ze tot de conclusie dat mijn blokje maar 3 maanden gemaakt is.

Wie o wie heeft nog meer ditzelfde blok en kan mij hier meer over vertellen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

kijk eens op het motorblok wat de motorcode is, want het is idd raar.

want de 1.2:

-Gaat echt geen 200
-en zeker niet binnen de 9 seconden naar de 100
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Waar staat die code ongeveer?? Ik vind het zelf ook heel vreemd maar wel leuk :D
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Maak eens een :foto: van je motor.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Clio_TechRoad schreef:Waar staat die code ongeveer?? Ik vind het zelf ook heel vreemd maar wel leuk :D
meestal op de voorkant van je motor, plus het staat wel in het gebruiksaanwijzingboekje van de auto
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Geef eens een chassisnummer. Dan kan ik ff kijken bij gegevens Renault,
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Zal wel even kijken maar dat zal dan wel niet eerder worden dan morgen.

Alvast bedankt
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Clio_TechRoad schreef:Zal wel even kijken maar dat zal dan wel niet eerder worden dan morgen.

Alvast bedankt
KENTEKEN WEET JE TOCH WEL ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

is waarschijnlijk een d4f motor die ook in de twingo zit en die stopt bij 190in een twingo
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Klik maar op profiel dan krijg je zijn kenteken.
Heb je hem nieuw gkocht?
Laatst gewijzigd door antoine op za 9 apr 2005 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Arie van de Hoek schreef:
Clio_TechRoad schreef:Zal wel even kijken maar dat zal dan wel niet eerder worden dan morgen.

Alvast bedankt
KENTEKEN WEET JE TOCH WEL ??
je hebt pm
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

antoine schreef:Klik maar op profiel dan krijg je zijn kenteken
Helaas. Het is een importje die nog niet bij de dealer is geweest voor bv een APK-tje. Dan maar ff wachten op het chassisnummer.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

het begint met VF1CB0C...........DENK IK
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

rico1047 schreef:het begint met VF1CB0C...........DENK IK
Niet denken, maar zeker weten!, anders kunnen we het nog niet exact uitzoeken :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

dat snap ik ook wel is maar een geintje.?
maar het is toch een d4f motortje
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Mijn auto een importje???

beetje raar is inmiddels 4 jaar in mijn bezit en is als nieuw gekocht bij de reno dealer. en heeft inmiddels 2 apk'tjes gehad.

En wat houd dat VF1CB0C...... in?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

rico1047 schreef:dat snap ik ook wel is maar een geintje.?
maar het is toch een d4f motortje
ooooh :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Clio_TechRoad schreef:Mijn auto een importje???

beetje raar is inmiddels 4 jaar in mijn bezit en is als nieuw gekocht bij de reno dealer. en heeft inmiddels 2 apk'tjes gehad.

En wat houd dat VF1CB0C...... in?
dat is jouw chassis nummer
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Ik zal zo wel dd kijken maar eerst even opfrissen :P
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Arie van de Hoek schreef:
antoine schreef:Klik maar op profiel dan krijg je zijn kenteken
Helaas. Het is een importje die nog niet bij de dealer is geweest voor bv een APK-tje. Dan maar ff wachten op het chassisnummer.
Het is gewoon een Nederlandse auto uit 2001.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
rico1047
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 22:10
Locatie: amsterdam

is het chassis nummer staat op je kentekenbewijs begint met vf1 omdat heteen renault is
en dan cb0 omdat het een clio is en de volgende letter is voor de uitvoering en de rest is gewoon een serienummer
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

idd geen import.

Voertuigsoort i Personenauto
Merk i RENAULT
Handelsbenaming i CLIO; 1.2 16V 2005
Kleur(en) i Zwart
Brandstof i Benzine
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 1149 cm3
Aantal zitplaatsen i 5
Aantal staanplaatsen i N.v.t.

Massa ledig voertuig i 885 kg
Maximum massa voertuig i 1.450 kg
Massa rijklaar i 0 kg
Laadvermogen i N.v.t.

Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd i 490 kg
- geremd i 1.150 kg
- oplegger geremd i N.v.t.
- autonoom geremd i N.v.t.
- middenas geremd i N.v.t.

Datum eerste afgifte Nederland i 22 februari 2001
Datum eerste toelating i 22 februari 2001
Datum aanvang tenaamstelling i 22 februari 2001

Vervaldatum APK i 22 februari 2006
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Er is ook zoiets met mijn GTT,

Ik heb kenteken TR-86-ZG, en die staat bij de dealers niet in het systeem wel, terwijl het een originele Nederlander is.
De TR-87-ZG staat er wel in de pc :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maar alleen aan de hand van het chassisnummer kan ik via Renault achter het motornummer, type en indice-nummer komen. Zodoende ook het volledig type.

Maar als het daadwerkelijk de voorloper is van de huidige 1.2 16v die in de Clio II zit, is het mogelijk om met die 885 kg en 75 pk 200 op de teller rijden. Zie ook de Clio II 1.2 16v van Mike Spitsoor.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

maar sprinten binnen de 9 seconden lijkt me echt stug
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

heb even gekeken.

VF1CB0W0F24123287
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

d4f 75pk 1.2 16v dan
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Dus dit is mijn motorblok?

Maar hoe kan het dan dat die van mij veel sneller is dan wat autoweek aangeeft net zoals die van mike??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Snel zijn en snel aanvoelen?

Je motorblok heeft 75 pk .. da's zeker niet traag, maar snel is ook weer wat anders.

Een 1.6 16v heeft er tegen de 110 en die zal toch zeker vlugger zijn.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Ik vergelijk mijn prestaties met dat van auto week zie ook de link
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... 7&cache=no

Maar die van mij is toch beduidend sneller dan wat daar staat en qua acceleratie ook. Maar zover ik heb gehoord is mijn blokje ook maar 3 maanden gemaakt.
Bram
Berichten: 1612
Lid geworden op: za 2 aug 2003 17:47
Locatie: Velsen-Noord

Ik heb ook weleens een Clio II 1.2 16V gereden. Dat ding ging 190 op de teller max en trok redelijk goed op. Ik denk dat er een dikke tellerafwijking in die auto zit ofzo..
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Dan laten we het daarbij op de afwijking anders kan ik het ook niet verklaren, maar een afwijking van 30 km/h vind ik wel veel.

Slecht van reno >-)

Maar zal wel een keer iemand vragen om met een andere auto achter mij aan te rijden en kijken wat zijn teller aangeeft.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ach 30 km op 200 is wel veel maar niet extreem
is 15%

mijn patrol zit op de 9% dat die teveel aangeeft en onze gtt geeft 10% te weinig aan
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Maar ja dan is het toch slordig vind ik maar ja ben zelf ook maar iemand :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

afwijkingen zijn vrij normaal hoor, de meeste geven teveel aan
bij een gtt kan je de teller afstellen maar bij de meeste auto's kan dat niet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie