Hmmmmm,
Vandaag even stukje wezen rijden. Starten....superslecht. Hij hapert heel erg en slaat af als ik hem met choke wilstarten. Zonder choke en met gas bijgeven lukt het op een gegeven moment wel, dan pruttelt hij een beetje en verbrand hij volgens mij wat olie want ik krijg een beetje een grijze pluim uit mijn uitlaat. Met rijden houdt hij af en toe ook in , met andere woorden hij loopt niet regelmatig als ik rij. Stationair heeft hij geen problemen.
Wie biedt? Koppakking op zijn weg eruit? Gare motor? Of gewoon een grote beurt nodig, andere bougies en olie.
Ik hoor het graag....
grijze rook is gewoon een flinke kwak benzine, naar binnen gezogen tijdens dat slechte starten.
Motor hoeft absoluut niet gaar te wezen, koppakking ook niet verdacht. Wel ff naar je bougies kijken, bij de geringste verdenking vervangen die dingen. Als dat niet helpt, de carburateur schoonmaken, en afstellen.
Als laatste, welke GT rijder kan ff de meest ideale startmethode voor z'n auto beschrijven? wil bij carburateurauto's nog wel eens heel belangrijk zijn.
Motor hoeft absoluut niet gaar te wezen, koppakking ook niet verdacht. Wel ff naar je bougies kijken, bij de geringste verdenking vervangen die dingen. Als dat niet helpt, de carburateur schoonmaken, en afstellen.
Als laatste, welke GT rijder kan ff de meest ideale startmethode voor z'n auto beschrijven? wil bij carburateurauto's nog wel eens heel belangrijk zijn.
rev it like a rental
-
Merci,On 2001-10-12 17:51, Menno
wrote:
grijze rook is gewoon een flinke kwak benzine, naar binnen gezogen tijdens dat slechte starten.
Morgen de hele rambam vervangen. OOk maar even naar de verdeelkap kijken.
Luchtfilter is ook belangrijk en check effe de CO.
Ik start altijd als volgt,
komt ie,
GEEN choke beetje gas en starten
dan een beetje gassen om hem aan de praat te houden en dan de choke langzaam open tot hij vanzelf wil blijven draaien
daarna op de welbekende manier warm rijden en de choke uit.
Ik start altijd als volgt,
komt ie,
GEEN choke beetje gas en starten
dan een beetje gassen om hem aan de praat te houden en dan de choke langzaam open tot hij vanzelf wil blijven draaien
daarna op de welbekende manier warm rijden en de choke uit.
-
Nou zaterdag lekker een dagje geklustOn 2001-10-12 17:51, Menno
wrote:

Olie vervangen, ook even met een gtoedje de hele olieleidingen en kanalen gereinigd. Is heel handig dat keil je erbij voordat je de olie gaat vervangen, motor 15 min laten draaien en klaar is klara. Oude olie leek wel op modder dus was wel nodig. Bougies vervangen en verdelerkap schoongemaakt.
Hij rijdt een stuk beter (start ook beter) en ahngt beter aan het gas + stationair toerental is met +- 200 gedaald. Hij blijft alleen een beetje hakkelen/haperen als ik constant rij. Hoe maak je de caburateur schoon en hoe stel je zoiets af.
Dat was niet zo slim. Je hebt nu alle oude meuk bij je keringen weggehaald en daarmee best kans dat ie gaat lekken.... Dit moet je nooit doen bij oude auto's !On 2001-10-15 10:20, Davy
wrote:
Nou zaterdag lekker een dagje geklust.
Olie vervangen, ook even met een gtoedje de hele olieleidingen en kanalen gereinigd. Is heel handig dat keil je erbij voordat je de olie gaat vervangen, motor 15 min laten draaien en klaar is klara. Oude olie leek wel op modder dus was wel nodig.
-
Dat was niet zo slim. Je hebt nu alle oude meuk bij je keringen weggehaald en daarmee best kans dat ie gaat lekken.... Dit moet je nooit doen bij oude auto's !
[/quote]
Hmmm, dat vraag ik me af, motor die erin zit heeft nog geen 60000 gelopen, is niet echt oud volgens mij. Or Am I wrong, anyway, hij loopt stukken beter!
[/quote]
Hmmm, dat vraag ik me af, motor die erin zit heeft nog geen 60000 gelopen, is niet echt oud volgens mij. Or Am I wrong, anyway, hij loopt stukken beter!
Het wonder van nieuwe boegies.
dat beter lopen. Bij mij deed hij het gewoon niet meer van de ene op de andere dag. Boegies waren het dus. En slecht lopen voor heen deed hij ook niet. Duss het kan gek gaan met die dingen.