ACT: Alpine
Echt een super dikke bak!
Vooral het projectspreekt me aan! Ik hou wel van dat spullen bij elkaar rapen en wat van maken!
Wat is nu de dikte van de zuigerbodems?
Ben wel benieuwd hoeveel gevoeliger ze hierdoor worden...
Zal wel een listige auto zijn nu!
Vooral het projectspreekt me aan! Ik hou wel van dat spullen bij elkaar rapen en wat van maken!
Wat is nu de dikte van de zuigerbodems?
Ben wel benieuwd hoeveel gevoeliger ze hierdoor worden...
Zal wel een listige auto zijn nu!
De zuiger is nu 8mm dik.
Echt listig te rijden is de auto niet,doordat er een hoge compressie is is er niet echt een turbo gat,het neemt mooi over.
Het is wel zo natuurlijk dat je moet uitkijken er is wel genoeg vermogen om verkeerde dingen te kunnen doen.
vanuit stilstand l of r afslaan een weg op moet je doen met weing gas,geef je teveel gas dan sta je voor je het weet andersom,dan ben je wel lomp bezig,maar het kan dus wel.
Echt listig te rijden is de auto niet,doordat er een hoge compressie is is er niet echt een turbo gat,het neemt mooi over.
Het is wel zo natuurlijk dat je moet uitkijken er is wel genoeg vermogen om verkeerde dingen te kunnen doen.
vanuit stilstand l of r afslaan een weg op moet je doen met weing gas,geef je teveel gas dan sta je voor je het weet andersom,dan ben je wel lomp bezig,maar het kan dus wel.
Hmmm 8mm is dezelfde dikte als een 16v of 2.0 uit een clio, moet makkelijk kunnen dus
Zo is dat.
Bij de fotos zie je twee doorgeslepen zuigers,een van een 2,5 liter turbo en een van een v6 24 v.
Dat is gedaan om te meten,dan blijkt de 24v zuiger 2 mm dikker te zijn dan de turbo zuiger.
Vandaar is er ook maar 2 mm afgeslepen veel verder durf ik niet te gaan.
Alleen de dome,verhoging op de zuiger is afgeslepen,niet over de gehele diameter dus.
De venturi 400gt zuigers zijn vlak van boven.
Voor mijn vuldruk hoef ik echter ook niet verder terug in compressieverhouding.
Bij de fotos zie je twee doorgeslepen zuigers,een van een 2,5 liter turbo en een van een v6 24 v.
Dat is gedaan om te meten,dan blijkt de 24v zuiger 2 mm dikker te zijn dan de turbo zuiger.
Vandaar is er ook maar 2 mm afgeslepen veel verder durf ik niet te gaan.
Alleen de dome,verhoging op de zuiger is afgeslepen,niet over de gehele diameter dus.
De venturi 400gt zuigers zijn vlak van boven.
Voor mijn vuldruk hoef ik echter ook niet verder terug in compressieverhouding.
erg mooie can display van van kroneburg.
De layout en de functies zijn te wijzigen,dit is 1 van de vele schermen.
Ook alarmeringen op waarden zoal koelwatertemp en oliedruk behoren tot de mogelijkheden.
Alles vrij te programeren,werkt samen met de kms ecu.
Er is iemand beter met het plaatsen van fotos dan ikzelf
De layout en de functies zijn te wijzigen,dit is 1 van de vele schermen.
Ook alarmeringen op waarden zoal koelwatertemp en oliedruk behoren tot de mogelijkheden.
Alles vrij te programeren,werkt samen met de kms ecu.
Er is iemand beter met het plaatsen van fotos dan ikzelf
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Rudolf, daar is vast een mooier plekje voor te vinden, zonde voor het dash
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
hangt er vanaf,ik heb een 2e dasch het originele display er achter knippert omdat de renault verbruiksmeter niet veel kan met een kms ecu,behalve het nog aangeven van de juiste hoeveelheid brandstof.
En ten 2e is het geinstalleerd om de allarmeringen te kunnen zien,en zo gezien is er 1 ding waar je altijd zicht op hebt.
En zo heb je de plaats.
Beter dan in het dascbordkastje nietwaar.
En ten 2e is het geinstalleerd om de allarmeringen te kunnen zien,en zo gezien is er 1 ding waar je altijd zicht op hebt.
En zo heb je de plaats.
Beter dan in het dascbordkastje nietwaar.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Lol, ja als het gedeelte erachter niet meer werkt door de kms is het wel de beste plek.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mijn can display heb ik verwerkt in de tellerbak die in het midden zit bij de clio 16v met die oliedrukmeter etc erin. weet niet of jij zo'n plekje hebt in de auto maar dan komt het wel mooi uit. Bevalt het scherm je goed?
Hallo.
Het scherm bevalt wel,wat ik er mee doen wil kan ik er op zien.
Een plaats voor een dergelijk iets is meestal niet eenvoudig.
Nu lijkt het op de foto ook erger dan het is trouwens.
De alu kleur zou zwart moeten zijn.
Het scherm bevalt wel,wat ik er mee doen wil kan ik er op zien.
Een plaats voor een dergelijk iets is meestal niet eenvoudig.
Nu lijkt het op de foto ook erger dan het is trouwens.
De alu kleur zou zwart moeten zijn.
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Sinds vandaag contact met Ronald van der Zande, vader van Renger (DTM rijder) Hij vertelde mij dat hij diverse Alpine's bezat waaronder een mooie A 110. Ik zal binnenkort een foto plaatsen met daarop zijn A 110 samen met Renger.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: di 6 apr 2010 22:42
- Car: 2*Baccara Biturbo
- Locatie: IJzendijke
Hardstikke mooi om dat hier te volgen.
Ik wist al dat het mogelijk was meer vermogen te halen uit een V6 blok. Ik heb nl nog nooit gehoord een V6 kapot ging bij "normaal "gebruik.
Maar hoe doe je dat met de distributieriem ? Normale interval is bij de 24 V 60000 km ?, hoe zit dat bij de Alpine ? nu moet je dat waarschijnlijk inkorten naar 30 of 40000 ?
Zelf heb ik daar geen last van, ik heb nog een gewone 12V met distr.ketting, die gaat veel langer mee maar waarschijnlijk kun je hier niet zoveel vermogen uithalen. Alhoewel ik dat nog wel eens wil proberen, misschien eens te beginnen met chippen maar ik ben een beetje huiverig van koppelingsproblemen en vroegtijdige revisies.
Ik wist al dat het mogelijk was meer vermogen te halen uit een V6 blok. Ik heb nl nog nooit gehoord een V6 kapot ging bij "normaal "gebruik.
Maar hoe doe je dat met de distributieriem ? Normale interval is bij de 24 V 60000 km ?, hoe zit dat bij de Alpine ? nu moet je dat waarschijnlijk inkorten naar 30 of 40000 ?
Zelf heb ik daar geen last van, ik heb nog een gewone 12V met distr.ketting, die gaat veel langer mee maar waarschijnlijk kun je hier niet zoveel vermogen uithalen. Alhoewel ik dat nog wel eens wil proberen, misschien eens te beginnen met chippen maar ik ben een beetje huiverig van koppelingsproblemen en vroegtijdige revisies.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Jack, koppeling van een 610 is sterker en schijnt te passen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
De prv met een blokhoek van 90 graden bezit een distributieketting,geen riem.
De koppeling van de A610 past inderdaad,zit er in mijn geval ook op en is eigenlijk niet sterk genoeg.
Koppeling Safrane biturbo past ook,dit is een andere drukgroep en een aangepast druklager,dat schijnt meer te kunnen hebben.
De koppeling van de A610 past inderdaad,zit er in mijn geval ook op en is eigenlijk niet sterk genoeg.
Koppeling Safrane biturbo past ook,dit is een andere drukgroep en een aangepast druklager,dat schijnt meer te kunnen hebben.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 820
- Lid geworden op: zo 29 apr 2001 0:00
- Car: Alpine/5gtt/16v
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
leuk stukkieChris schreef:http://www.telegraaf.nl/autovisie/video ... 110__.html
renault 5 gt turbo bleu sport/renault clio 1.8 16v
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
renault Alpine V6 GT Turbo/renault clio williams
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Starten en lopen!
WTF is daarmee gedaan,uit een sloot getrokken? Zelf gespot?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Nee er stond een berg foto's op Autoweek forum, een hele rits auto's had jarenlang als eigendom van een dealer in een weiland gestaan. Jarenlang als in 15 ofzo. Dat weiland was nu ontruimd.Alpine schreef:WTF is daarmee gedaan,uit een sloot getrokken? Zelf gespot?
Zo stond de Alpine ertussen:
[img]http://oldtimer-finds.webs.com/photos/A ... 5261-1.JPG[/img]
[img]http://oldtimer-finds.webs.com/photos/A ... G_5263.JPG[/img]
Meer foto's van het weiland vanaf deze post http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6 ... sg-4835148
-
- Moderator
- Berichten: 14792
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Hoe kan je dit soort auto's nou zo laten verpieteren
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
20 jaar in een weiland zetten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Enorm zonde...
Dat verdient zo'n Alpine toch niet....
Zo'n auto zou je toch voor een prikkie daar weg kunnen halen?
Dat verdient zo'n Alpine toch niet....
Zo'n auto zou je toch voor een prikkie daar weg kunnen halen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Van die A110 kan je de body waarschijnlijk zo weggooien, zo zonder lak in weer en wind heeft het polyester waarschijnlijk zo aangetast dat dat niet meer goed te krijgen is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 9 mar 2010 12:10
- Car: Laguna II Ph 2 GT
- Locatie: Bracht DE
Was er hier iemand die zijn A610 naar Biturbo ombouwde?
Mijn Renaultdealer wil zijn motor verkopen, is omgebouwd naar 24V, beide Turbos erbij, intercooler, aangepast uitlaatsystem voor de Biturbo, dus als er iemand interesse in heeft, vermeld het maar.
Mijn Renaultdealer wil zijn motor verkopen, is omgebouwd naar 24V, beide Turbos erbij, intercooler, aangepast uitlaatsystem voor de Biturbo, dus als er iemand interesse in heeft, vermeld het maar.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Wakosda?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.