Oliepeilmeter

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
Jane
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 mar 2005 21:29
Locatie: Overijssel

Hoi, ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb een vraagje die niet zo heel veel met tuning te maken heeft. Eigenlijk niets, maar goed. Als ik m'n safrane op contact zet, dan gaat uiteraard het oliepeilmeterlampje branden, hoort ook zo. Het peil geeft aan dat er nog meer dan voldoende olie in moet zitten, maar, als ik de auto start, dan duurt het zeker 30 tot 40 sec. voordat 't lampje uitgaat. Volgens het boekje zou er olie bijgevuld moeten worden. Kent iemand dit probleem? Ik klink nu dom, maar nee, ik heb de olie nog niet handmatig gepeild!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Zou ik eerst jouw olie ff handmatig peilen :wink:

Eerder kun je immers ook niet spreken van een 'probleem'? :)

en stel je even voor in het wie is wie topic :smile:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jane
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 mar 2005 21:29
Locatie: Overijssel

Ik weet het, het is nog niet echt een probleem, maar ik dacht, niet geschoten altijd mis en als iemand zo uit z'n hoofd weet wat er aan de hand is, dan kan ik 't fixen.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

sja, ik zou toch eerst even peilen :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jane
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 mar 2005 21:29
Locatie: Overijssel

Inderdaad, vanochtend olie gepeild, zat ruim voldoende in, olie zag er ook nog goed uit. Voor de zekerheid (je weet maar nooit) vanmiddag olie ververst en oliefilter vervangen, maar helaas :s oliepeillampje blijft 30 secondes branden. Heb het idee dat het een sensor is die niet helemaal lekker is. Oliedrukis oke, oliepeil schiet ook gewoon omhoog, maar het lampje zit me gewoon niet lekker. Waarschijnlijk is het niets... Suggestions enniewan?
stekel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 1 jan 2005 15:59

Het is gewoon een time-delay van een halve minuut. Als het daarna begint te branden heb je prijs.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Jane schreef:Hoi, ik ben nieuw hier op dit forum en ik heb een vraagje die niet zo heel veel met tuning te maken heeft. Eigenlijk niets, maar goed. Als ik m'n safrane op contact zet, dan gaat uiteraard het oliepeilmeterlampje branden, hoort ook zo. Het peil geeft aan dat er nog meer dan voldoende olie in moet zitten, maar, als ik de auto start, dan duurt het zeker 30 tot 40 sec. voordat 't lampje uitgaat. Volgens het boekje zou er olie bijgevuld moeten worden. Kent iemand dit probleem? Ik klink nu dom, maar nee, ik heb de olie nog niet handmatig gepeild!
Hee Jane,

top, een safrane rijder erbij!!! (Y) (Y) , ik had hetzelfde "probleem" met mijn saffie, echter gewoon regelmatig handmatig peilen!!!! vertrouw nooit op de electra denk ik altijd maar!! enne wat voor safrane heb je precies???
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Het sprekende dashboard voorspelt ook doem. Bij mij verteld de lieve mevrouw steeds "olie peil laag, olie bijvullen" 9 v/d 10 keer is er niets aan de hand.
Laguna 2.0 RXE
Berichten: 65
Lid geworden op: di 1 mar 2005 22:55
Locatie: Almere

Murray schreef:Het sprekende dashboard voorspelt ook doem. Bij mij verteld de lieve mevrouw steeds "olie peil laag, olie bijvullen" 9 v/d 10 keer is er niets aan de hand.

Heyy, heb jij een mevrouw die jouw wagen controleert? Ik zit met een engelse man die mijn auto in de gaten houd... maaruhhhh hoe kom ik aan zo'n lieve vrouw dan?
Murray
Berichten: 453
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:11

Dat is raar. Vanaf de introductie van dit dashboard was er keuze uit 6 talen meen ik. En voor zover ik weet is dit niet in te stellen, of misschien met een x25.
De kans is groot dat de stem geprogrammeerd is, en dus van de fabriek uit al een taal krijgt.
Zit je stuur wel aan de juiste kant? :P
Plaats reactie