R19 stinkt naar benzine en verbruikt plots veel meer

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
John Meijer

Ik heb een R19 uit 1995 met een 1.4 energy motor. Ik heb hem nu bijna drie jaar en ben inmiddels ruim 100.00 kilometer verder en ik heb vrijwel nooit problemen gehad. Tot vorige week toen merkte ik dat de auto plotseling wel heel veel meer benzine verbuikte als dat ie normaal deed. Normaal red ik op een volle tank zo'n 740 kilometer maar op dit moment mag ik blij zijn als ik 580 redt. Daarnaast ruikt het in de auto, trouwens alleen wanneer ik stil sta, erg naar benzine. Ben zelf al op zoek geweest naar mogelijke oorzaken. Behalve een loszittende bougie heb ik niets kunnen vinden. Geen scheuren in slangen of iets dergelijks. Dat hij te rijk afgesteld staat lijkt me ook niet echt aan de orde gezien er de afgelopen periode niets aan de auto is gedaan. Het is plotseling begonnen.

Wie heeft er dergelijke problemen meegemaakt en kan mij meer vertellen hierover.
Madmaus

Benzinepomp? Vlotter?

Enne 580 op een volle tank das toch harstikke veel :smoke:
John Meijer

Met die 580 kilometer kan ik denk ik nog wel leven, al is het wel een behoorlijk verlies aan actieradius. Maar die benzinelucht in de auto is niet te harden.
Madmaus

Wel ff uitkijken met die benzinelucht voel bij de achterbank of der geen plasje ligt.

Ik zou toch ff naar je vlotter laten kijken bij de garage.
John Meijer

Ik kan geen plasje ontdekken bij de achterbank, maar ik heb de lucht ook alleen in de auto als de motor draait en ik stil sta.
Forum over Formule 1 en Ferrari kan nieuwe inbreng gebruiken zie: http://www.formule1-ferrari.nl/forum/
Haas
Car: Megane RS

lekkende vulhals misschien?

ennuh...580 km op een tank, ik zou er voor tekenen ;) Maa rja, heb ook een clio'tje met 34 litertankje. dus :)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik zou eerder ff kijken bij de motor, richting smoorklep o.a. Brandstofleiding kan wel eens poreus worden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Riël
Über-Spammer

Ik denk ook de benzineslangen. Je kan ze beter vanaf de pomp even nalopen. Als de auto draait, draait de pomp ook.
John Meijer

Ik zal morgen eens even alle gegeven opties bij langslopen. Maar als er nog andere ideëen zijn dan hoor ik ze graag. Zodra ik erachter ben wat het was zal ik het hier even vermelden.
Forum over Formule 1 en Ferrari kan nieuwe inbreng gebruiken zie: http://www.formule1-ferrari.nl/forum/
John Meijer

Ik heb helaas niets kunnen vinden. Geen poreuze slangen of iets dergelijks, geen lekkende slangen. De lucht lijkt bij de carburateur weg te komen. Ik zal morgen eens langs de garage gaan kijken of ik daar dan wat kan vinden.
Calle

Misschien is de vlotterkamerpakking lek of doet de afsluiter het niet zo goed meer waardoor er via de overloop benzine uitkomt?
Plaats reactie