ACT: wetgeving

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

:p agent ik ben kleuren blind deze auto is toch geel.... :lol:
Laatst gewijzigd door Hessel op wo 29 nov 2006 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zeg je zeker als je net door rood reed :P
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Frits schreef:Als ik me niet vergis, is de auto de vorige keer, ook overgespoten incl alles onder de kap. Op kenteken staat ie als wit? Maar er is niets wits meer te zien aan die auto. Was het niet zo dat wanneer je een melding deed naar de RDW je zo de nieuwe kleur op kenteken kon krijgen?
staat als grijs op kenteken :) en zilver en grijs...das een verschil van niets :P

ow.... zilver... :X
Hessel schreef:lang leve internet :pompom2:

Kleurwijziging

Als uw auto (geldt niet voor bedrijfsauto's) een andere kleur heeft dan op het kentekenbewijs staat vermeld, moet de RDW het kentekenbewijs aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

U stuurt hiervoor het complete originele kentekenbewijs naar de RDW, als dit bewijs is verstrekt vóór 1 juni 2004. Als het kentekenbewijs is verstrekt per 1 juni 2004, volstaat het om alleen het Voertuigbewijs mee te sturen. Dit stuurt u met een begeleidend schrijven waarin u de kleurwijziging vermeldt.

Het advies is om dit aangetekend te versturen naar:

RDW
Postbus 30 000
9640 RA Veendam
t.a.v. Unit VRD
:worship: (Y)

ja, boeie..het mag dan zo zijn dat t niet hoeft ,maar als t gratis is en makkelijk geregeld kan worden, gaan we dat gewoon doen :)
Rianne RT
Berichten: 1260
Lid geworden op: di 19 jul 2005 13:20
Locatie: Born

Maar je kunt toch geen zilver op je kentenken krijgen? RDW doet toch alleenmaar aan die basiskleuren, als je auto oranje is, krijg je toch ook gewoon rood.... :~
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

fuck...dwaalspoor weer mislukt :P

staat nu ook grijs op zoals gezegd.. Ben benieuwd hoe ze het nieuwe gaan noemen :lol:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Bruin? :p
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Roestbruin ja :lol:
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Rianne RT schreef:Maar je kunt toch geen zilver op je kentenken krijgen? RDW doet toch alleenmaar aan die basiskleuren, als je auto oranje is, krijg je toch ook gewoon rood.... :~
krijg dit kleurtje maar eens benoemd :klop:
http://www.3gcs.com/tron/publications/cinefex/51.jpg
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Staat er op je kenteken,

Kleur: kermis attractie
R5GTT. Drive it like you stole it
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Afgelopen donderdag men bekeuring binnen gehad die ik opgelopen had op 10 november vorig jaar. Reed toen over een stukkie weg waar ik niet mocht rijden. Deze baan is gereseveerd voor vrachtwagens en bussen. Ome agent die me toen staande heeft gehouden had netjes een verbaal uitgeschreven voor het bedrag van 50,-. Op de daadwerkelijke bekeuring staat 75,-. Ik ben uiteraard hier tegen in beroep gegaan. Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik bericht terug krijg :)
Laatst gewijzigd door Mike (spitsoor) op za 3 feb 2007 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Met een beetje geluk hoef je dan helemaal niet te betalen toch, vanwege die fout...
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

volgens mij heeft dat meer te maken met letters in je naam bijvoorbeeld, dat als die niet overeenkomen dat je niet hoeft te betalen.
Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Weet niet precies hoe het zit, heb de klok wel horen luiden...
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ja klopt, maar volgens mij is het zoals ik het zeg.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Je moet effe opzoeken wat de boete is voor deze overtreding. Is dat 75 euro, dan zul je er weinig tegen kunnen doen.

Gewoon dokken... :)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Merijn schreef:Je moet effe opzoeken wat de boete is voor deze overtreding. Is dat 75 euro, dan zul je er weinig tegen kunnen doen.

Gewoon dokken... :)
Niet als er op het papiertje staat wat ome agent heeft uitgeschreven 50,-. Gelukkig had ik deze nog :wink: . Heb ook een kopie van beide meegestuurd naar de officier
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Wat ik me nou afvraag of een sanctie bedrag landelijk is vastgesteld of dit verschilt per Regio? Bijv: ben verleden jaar november 2 x geflitst op snelheid. 1 in Den Haag en 1 in Rotterdam. Nou is die ik opgelopen heb in Den Haag €18,- en in Rotterdam €20,-. Beide sancties zijn opgelegd na het overschrijden van de maximum snelheid met 5 kilometer per uur. Nou is het verschil klein en heb beide prenten betaald maar toch vindt ik het raar dat het verschil er is. Iemand een idee van hoe dat kan?
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:Afgelopen donderdag men bekeuring binnen gehad die ik opgelopen had op 10 november vorig jaar. Reed toen over een stukkie weg waar ik niet mocht rijden. Deze baan is gereseveerd voor vrachtwagens en bussen. Ome agent die me toen staande heeft gehouden had netjes een verbaal uitgeschreven voor het bedrag van 50,-. Op de daadwerkelijke bekeuring staat 75,-. Ik ben uiteraard hier tegen in beroep gegaan. Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik bericht terug krijg :)

Vandaag bericht gehad van de officier dat het in behandeling is genomen. Tussen nu en 16 weken wordt er uitspraak over gedaan dus afw88 dan maar :)
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

sowieso altijd in beroep gaan!, duim voor je :ja:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Egon
Berichten: 6723
Lid geworden op: do 2 feb 2006 15:43
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik weet in ieder geval dat parkeerboetes per plaats kunnen verschillen. Maar of dat voor andere bekeuringen ook geldt weet ik niet
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Snelheid is landelijk vastgelegd volgens mij, vandaar ook de mogelijkheid je bekeuring uit te rekenen (Zie ander topic ;) )

Parkeerboetes krijg je veelal vanuit de gemeente, dus inderdaad verschillend :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ronnie schreef:Kreeg laatst een bekeuring thuis gestuurd van € 88,-

Reed 93 waar ik 70 mocht, nu heb ik die gewoon betaald.



Kreeg alleen vandaag een brief met onderstaande inhoud:

Enige tijd geleden heeft het CJIB u een beschikking gezonden met bovengenoemd beschikkingsnummer. Per abuis is door politie Brabant Noord bij het aanleveren van de gegevens een technische fout gemaakt.

De politie heeft besloten bevengenoemde zaak in te trekken. U kunt de beschikking als niet verzonden beschouwen.

De zaak zal door de politie opnieuw worden aangeleverd. De nieuwe beschikking zal een ander beschikkingsnummer hebben.

Indien u het sanctiebedrag reeds hebt voldaan, zal het CJIB het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.

etc etc.

Ik bied u mijn excuses aan voor het veroorzaakte ongemak.



Morgen maar eens bellen met ze, kan ik hier iets mee in de zin van een fout door politie? Beetje vage brief :~
Tot op heden nog niks van gehoord :)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Wel geld terug gehad ?
RRemco
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 22 nov 2006 8:48
Locatie: Hillegom

Patrick.B schreef:mooi overzichtje:

Autopapieren / Kenteken

Overtreding Boete
1. geen geldig APK keuringsbewijs € 95
2. rijbewijs is verlopen € 30
3. het rijbewijs niet kunnen tonen € 30
4. rijden zonder rijbewijs € 200
5. onverzekerd rijden € 320
6. kentekenbewijs met foutieve gegevens € 255
7. ondeugdelijke kentekenplaten € 65


Verkeersgedrag

Overtreding Boete
1. inhalen waar verboden - bord F1 € 95
2. overschrijding doorgetrokken streep € 125
3. niet rechtshouden op de weg € 95
4. door rood bij een verkeerslicht rijden € 95
5. inhalen vlak voor of op een zebrapad € 160
6. rechts inhalen € 95
7. parkeren op een invalidenparkeerplaats € 70
8. op de vluchtstrook stilstaan € 95
9. over de vluchtstrook rijden € 160
10. geen gebruik maken van autogordels € 45
11. ondeugdelijke verlichting € 65
12. handheld bellen € 140
dan zou ik dus voor het met stadslicht rijden (bij mij het blauwe licht)

zie http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... c&start=35

65 euro boete krijgen,, of is het dan ondeugdelijke verlichting=> blauwe lampen en dan nog eens een boete voor het voeren van stadslicht? |:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:
Mike (spitsoor) schreef:Afgelopen donderdag men bekeuring binnen gehad die ik opgelopen had op 10 november vorig jaar. Reed toen over een stukkie weg waar ik niet mocht rijden. Deze baan is gereseveerd voor vrachtwagens en bussen. Ome agent die me toen staande heeft gehouden had netjes een verbaal uitgeschreven voor het bedrag van 50,-. Op de daadwerkelijke bekeuring staat 75,-. Ik ben uiteraard hier tegen in beroep gegaan. Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat ik bericht terug krijg :)

Vandaag bericht gehad van de officier dat het in behandeling is genomen. Tussen nu en 16 weken wordt er uitspraak over gedaan dus afw88 dan maar :)
Vandaag de uitslag van de officier gekregen. Ik moet gewoon 50,- gaan betalen. In een korte toelinchting zegt de officier ook dat ome agent een fout heeft gemaakt met het invullen van het bedrag. Hij vindt ook dat ik daar de dupe niet van hoef te worden dus moet ik gewoon die 50 betalen en niet de 75. Nou ja tis niet anders
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ronnie 15 November 2006 schreef:Kreeg laatst een bekeuring thuis gestuurd van € 88,-

Reed 93 waar ik 70 mocht, nu heb ik die gewoon betaald.



Kreeg alleen vandaag een brief met onderstaande inhoud:

Enige tijd geleden heeft het CJIB u een beschikking gezonden met bovengenoemd beschikkingsnummer. Per abuis is door politie Brabant Noord bij het aanleveren van de gegevens een technische fout gemaakt.

De politie heeft besloten bevengenoemde zaak in te trekken. U kunt de beschikking als niet verzonden beschouwen.

De zaak zal door de politie opnieuw worden aangeleverd. De nieuwe beschikking zal een ander beschikkingsnummer hebben.

Indien u het sanctiebedrag reeds hebt voldaan, zal het CJIB het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk terugstorten.

etc etc.

Ik bied u mijn excuses aan voor het veroorzaakte ongemak.



Morgen maar eens bellen met ze, kan ik hier iets mee in de zin van een fout door politie? Beetje vage brief :~
Tot op heden niks van gehoord :)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Mike (spitsoor) schreef:Ben van8 ook geflitst (S) Had 2 collega's afgedropt in A'dam en op de terug ben ik met 140 op de teller geflitst op de A10 oost. Heeft iemand enig idee hoe hoog de te verw8ten boete zal zijn?
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

hier kan je je bekeuring genereren: http://www.verkeershandhaving.nl/?s=127 :P
Trust me. I know what I'm doing.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Tarieven snelheidsovertredingen


U heeft aangegeven:

U reed met een personenauto, motor of brommobiel.
U reed op de autosnelweg.
U reed met een snelheid van 140 km/u.
De maximaal toegestane snelheid ter plaatse was 100 km/u.
U heeft de maximumsnelheid dus met 40 km/u overschreden.
Van deze snelheidsoverschrijding wordt een wettelijke meetcorrectie van 4 km/u afgetrokken; voor de berekening van het boetebedrag wordt dus uitgegaan van een overschrijding van de snelheid met 36 km/u.

Het boetebedrag:

Het boetebedrag: € 198,-.
Dezelfde overtreding binnen de bebouwde kom: vaststelling door het Openbaar Ministerie op basis van een individuele beslissing.
Dezelfde overtreding buiten de bebouwde kom: vaststelling door het Openbaar Ministerie op basis van een individuele beslissing.

Hmmm oeps (S)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

das wel knap met een brommobiel 140 :lol: :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Straal moter erop :P
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

volges mij ben ik gister geflitst in duitsland, 70 waar je 60 mocht, weet iemand het boetebedrag?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

0
niet betalen :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

whehehehehe
ik denk dat jolanda binnenkort een acceptgiro in de bus krijgt :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie