Motorvermogen mbt verzekering??
ik ben bezig met een andere verzekering voor me clio, en daarom is het motorvermogen van belang.
nu heeft het ding meer dan het dubbele aan vermogen dat waar hij mee op kenteken staat.
toen hij gekeurd werd bij de rdw hebben ze op het kenteken gezet:
TGK:EEGK-09999.
volgens de RDW had dit te maken dan mijn auto voor nederland geen typegoedkeuring heeft en daarom maakte het motorvermogen ook niet uit.
iemand een idee hoe dat nu zit met die code?
nu heeft het ding meer dan het dubbele aan vermogen dat waar hij mee op kenteken staat.
toen hij gekeurd werd bij de rdw hebben ze op het kenteken gezet:
TGK:EEGK-09999.
volgens de RDW had dit te maken dan mijn auto voor nederland geen typegoedkeuring heeft en daarom maakte het motorvermogen ook niet uit.
iemand een idee hoe dat nu zit met die code?
-
- Berichten: 997
- Lid geworden op: za 13 apr 2002 0:00
- Locatie: nijverdal
- Contacteer:
je moet als je een nieuwe verzekering dit wel melden en ook in de polis laten zeten,zodat je later geen problemen krijgt omdat ze dan kunnen zeggen dat die als een gewone 2 liter is verzekered!
en ook het motorvermogen laten vermelden!
en ook het motorvermogen laten vermelden!
hij is als clio verzekerd. verder is dr niets bekend over de auto.michel 16v schreef:je moet als je een nieuwe verzekering dit wel melden en ook in de polis laten zeten,zodat je later geen problemen krijgt omdat ze dan kunnen zeggen dat die als een gewone 2 liter is verzekered!
en ook het motorvermogen laten vermelden!
maar het ging me vooral over die code.
-
- Berichten: 410
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Locatie: Vaassen
die code heb ik al eens meer gezien op een motor forum.
het is een standaardcode :
Als een motor niet onder een typegoedkeuring nederland binnen is gekomen maar onder deze EEG regel dan staat op het kenteken deel 1 bij bijzonderheden EEGK09999 en kun deze nooit meer omkeuren omdat men geen typegoedkeuring heeft gebruikt en er eigenlijk geen gegevens van deze fiets zijn en de importeur geen verklaring kan en wil afgeven.
Elke auto en motor die dus geen typegoedkeuring heeft krijgt code K09999 mee.
het is een standaardcode :
Als een motor niet onder een typegoedkeuring nederland binnen is gekomen maar onder deze EEG regel dan staat op het kenteken deel 1 bij bijzonderheden EEGK09999 en kun deze nooit meer omkeuren omdat men geen typegoedkeuring heeft gebruikt en er eigenlijk geen gegevens van deze fiets zijn en de importeur geen verklaring kan en wil afgeven.
Elke auto en motor die dus geen typegoedkeuring heeft krijgt code K09999 mee.
ik heb dit topic maar even opgegraven voor de volgende vraag:
Stel:
ik leg in mijn Clio S een GTT motor. Nu heeftie 80 pk en dan 115. Iemand ervaring hoe dit gaat met de verzekering? Dennis?
Hoe zit t verder met de APK? Als er U9 o pkenteken staat moetie een kat hebben die werkt alsie eronder zit, verder alleen kijken naar CO onder de 0.5. Maar een GTT heeft geen kat gehad, dus kijken ze dan alleen naar t CO? Kanie verder nog ergens op afgekeurd worden?
geen antwoorden aub die zijn in de trant van: boeie, gewoon mee gaan rijden... daar zit ik niet op te wachten
Stel:
ik leg in mijn Clio S een GTT motor. Nu heeftie 80 pk en dan 115. Iemand ervaring hoe dit gaat met de verzekering? Dennis?
Hoe zit t verder met de APK? Als er U9 o pkenteken staat moetie een kat hebben die werkt alsie eronder zit, verder alleen kijken naar CO onder de 0.5. Maar een GTT heeft geen kat gehad, dus kijken ze dan alleen naar t CO? Kanie verder nog ergens op afgekeurd worden?
geen antwoorden aub die zijn in de trant van: boeie, gewoon mee gaan rijden... daar zit ik niet op te wachten

als er u9 op het kenteken staat moet er altijd een kat onder zitten, en ook zal je co onder de 0.5 moeten zijn. op je kenteken staat niks opgegeven van vermogen, alleen aantal cilinders dus dat is in dit geval ook geen probleem voor de apk. hoe het met de verzekering zit durf ik ook niet te zeggen. maar voor de apk is het geen probleem zolang je co maar klopt en je een kat hebt
en als er geen U9 o staat, neem ik gewoon aan CO < 0.5??
@haas: Als je dan besluit een gtt motor erin te zetten....overweeg dan meteen om er injectie op te bouwen, anders ga je (vind ik) je auto eerder downgraden met die ouwe meuk
Met injectie krijg je je emissie ook wel wat strakker, alhoewel je voor de apk toch niet onder die kat uitkomt denk ik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
U9 is alleen voor het bouwjaar, geloof dat voor 1993 er geen kat eronder hoeft te zitten.
Alleen dat ie dan aan bepaalde emissie-eisen moet voldoen
Alleen dat ie dan aan bepaalde emissie-eisen moet voldoen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ok, tipje van de sluier.
Het gaat niet om mijn auto, maar om de volgende. Dit staat er op kenteken:
Voertuigsoort i Personenauto
Merk i RENAULT
Handelsbenaming i CLIO RL
Kleur(en) i Grijs
Brandstof i Benzine
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 0 cm3
Aantal zitplaatsen i 0
Aantal staanplaatsen i N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland i 5 januari 1993
Datum eerste toelating i 5 januari 1993
Datum aanvang tenaamstelling i 16 april 2003
Vervaldatum APK i 5 juli 2003
Het is een ingevoerde belg. Er lag voorheen een 1.1 carb in, maar nu dus wat anders
Ik zie geen U9, dus geen kat, louter CO < 0.5? En ja, hij heeft geen APK, hijs ook geschorst...
Punt van zorgen zijn de volgende:
- Als ik deze auto zo verzeker als nu, loop ik dan t risico van verlies verzekering als men bij een aanrijding erachter komt dat er een snellere motor in ligt dan een 1.1?
- APK? zie vragen/opmerkingen hierboven
Het gaat niet om mijn auto, maar om de volgende. Dit staat er op kenteken:
Voertuigsoort i Personenauto
Merk i RENAULT
Handelsbenaming i CLIO RL
Kleur(en) i Grijs
Brandstof i Benzine
Aantal cilinders i 4
Cilinderinhoud i 0 cm3
Aantal zitplaatsen i 0
Aantal staanplaatsen i N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland i 5 januari 1993
Datum eerste toelating i 5 januari 1993
Datum aanvang tenaamstelling i 16 april 2003
Vervaldatum APK i 5 juli 2003
Het is een ingevoerde belg. Er lag voorheen een 1.1 carb in, maar nu dus wat anders

Ik zie geen U9, dus geen kat, louter CO < 0.5? En ja, hij heeft geen APK, hijs ook geschorst...
Punt van zorgen zijn de volgende:
- Als ik deze auto zo verzeker als nu, loop ik dan t risico van verlies verzekering als men bij een aanrijding erachter komt dat er een snellere motor in ligt dan een 1.1?
- APK? zie vragen/opmerkingen hierboven

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja dat risico loop je
officieel als je motorvermogen met meer dan 20% toeneemt en je laat hem niet opnieuw door de rdw keuren dan rij je in principe illegaal
als er dan wat gebeurd ( met name ongelukken met ernstig letsel enz) en ze gaan het controleren en uitzoeken ben je strafbaar en dus niet verzekerd.
officieel als je motorvermogen met meer dan 20% toeneemt en je laat hem niet opnieuw door de rdw keuren dan rij je in principe illegaal
als er dan wat gebeurd ( met name ongelukken met ernstig letsel enz) en ze gaan het controleren en uitzoeken ben je strafbaar en dus niet verzekerd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ook als je in de polis laat zetten, wat je vermogen is? Heb ooit gehoord, dat je dat kan melden bij t afsluiten van de polis??
40%..
Ro16v heeft dit ooit eens uitgezocht, de RDW heb je verder weinig mee te maken, des te meer met je verzekering.
Meld gewoon bij je verzekering dat het een (correcte) ombouw is, waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je meer premie moet betalen. Maarja dan ben je iig gedekt met een ongeluk.
Die apk geeft verder ook geen probleem, daar valt altijd genoeg mee te knoeien. Apk moet je je nooit druk over maken...
Laat me raden: hijs zilver en er zit nog steed een carb op?
Ro16v heeft dit ooit eens uitgezocht, de RDW heb je verder weinig mee te maken, des te meer met je verzekering.
Meld gewoon bij je verzekering dat het een (correcte) ombouw is, waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je meer premie moet betalen. Maarja dan ben je iig gedekt met een ongeluk.
Die apk geeft verder ook geen probleem, daar valt altijd genoeg mee te knoeien. Apk moet je je nooit druk over maken...
Laat me raden: hijs zilver en er zit nog steed een carb op?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat weet ik niet precies maar officieel is de wagen niet rdw gekeurd dus illegaal dus eigenlijk niet te verzekeren
en bij de rdw zijn het zeikerrrrrrrrrrrrrrrrrrds eerste klas
wat voor motor ligt erin?
ik ken iemand die zijn 1.1 heeft om laten keuren tot een 2 liter
en bij de rdw zijn het zeikerrrrrrrrrrrrrrrrrrds eerste klas
wat voor motor ligt erin?
ik ken iemand die zijn 1.1 heeft om laten keuren tot een 2 liter
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
GTT Blok.Luco/Alpine-racer schreef:dat weet ik niet precies maar officieel is de wagen niet rdw gekeurd dus illegaal dus eigenlijk niet te verzekeren
en bij de rdw zijn het zeikerrrrrrrrrrrrrrrrrrds eerste klas
wat voor motor ligt erin?
ik ken iemand die zijn 1.1 heeft om laten keuren tot een 2 liter
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
officieel moet je langs de rdw en die bepalen of het een correcte ombouw is en niet de verzekeringSteven schreef:40%..
Ro16v heeft dit ooit eens uitgezocht, de RDW heb je verder weinig mee te maken, des te meer met je verzekering.
Meld gewoon bij je verzekering dat het een (correcte) ombouw is, waarschijnlijk zullen ze zeggen dat je meer premie moet betalen. Maarja dan ben je iig gedekt met een ongeluk.
Die apk geeft verder ook geen probleem, daar valt altijd genoeg mee te knoeien. Apk moet je je nooit druk over maken...
Laat me raden: hijs zilver en er zit nog steed een carb op?
maar als je verzekering akkoord gaat ben je wat dat betreft ingedekt maar kan je nog steeds problemen krijgen met justitie bij een ongeluk
en volgens onze info is het 20% maar zal het binnenkort eens na vragen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
sssssssssssssst...Steven schreef: Laat me raden: hijs zilver en er zit nog steed een carb op?


Dat APK verhaal, dat zal ook wel meevallen. Waar ik me meer zorgen om maar is Justitie en de verzekering. Daar ga ik maandag voor bellen. Welke zot heeft verzonnen, dat die lui in t weekend niet aanwezig zijn


RDW en verzekering zijn 2 verschillende dingen he, die hebben niet zoveel contact met elkaar.Luco/Alpine-racer schreef: officieel moet je langs de rdw en die bepalen of het een correcte ombouw is en niet de verzekering
maar als je verzekering akkoord gaat ben je wat dat betreft ingedekt maar kan je nog steeds problemen krijgen met justitie bij een ongeluk
en volgens onze info is het 20% maar zal het binnenkort eens na vragen
Als jij in een simpel schadegeval zorgt dat je verzekering je dekt is er nix aan de hand.
Of je moet het zo bont maken dat je mensen gaat doodrije compleet technische onderzoeken op je auto krijgen die uitwijzen dat ie niet deugdelijk is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
lezen steve dat zeg ik ook als ze de auto gaan onderzoeken
hier een stukje tekst van de rdw
je bent dus eigenlijk verplicht hem aan te bieden ter keuring
het is maar net hoeveel risico je wilt lopen
Veranderingen aanbrengen aan uw auto of motor
Wanneer u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen, zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging als de inbouw van een gasinstallatie, neem dan contact op met de Klantenservice van de RDW. Bijna altijd zal namelijk uw kentekenbewijs moeten worden aangepast. Over het algemeen is bij wijzigingen ook een keuring door de RDW vereist. Indien de wijziging aan het voertuig leidt tot aanpassing van het Voertuigbewijs, dan wordt het kentekenbewijs ingenomen en ontvangt u een ontvangstbewijs. Hiermee mag u niet naar de APK keuring. Is uw voertuig binnen 4 weken APK-plichtig dan kunt u direct bij de keuring van de wijziging een APK keuring aanvragen op het RDW station. Voor gasinstallaties geldt een aparte regeling. Als een erkende gasinbouwer de gasinstallatie inbouwt hoeft uw auto niet te worden gekeurd. De inbouwer verzorgt dan ook de aanpassing van het kentekenbewijs. Als een niet erkende inbouwer de inbouw uitvoert moet het voertuig altijd worden gekeurd.
Stelt u zelf een voertuig samen met behulp van onderdelen die afkomstig zijn van andere voertuigen (samengestelde voertuigen), vindt er bovendien een identiteitsonderzoek plaats voordat een gewijzigde kenteken wordt afgegeven. Aan het aanvragen van een aangepast kentekenbewijs zijn geen kosten verbonden. Aan een keuring van uw voertuig zijn kosten verbonden.
Op de RDW-website vindt u alle informatie over de producten en diensten van de RDW. Wilt u desondanks de desbetreffende brochure ontvangen, maak dan gebruik van de RDW-aanvraagpagina.
© RDW 15-06-2004

hier een stukje tekst van de rdw
je bent dus eigenlijk verplicht hem aan te bieden ter keuring
het is maar net hoeveel risico je wilt lopen
Veranderingen aanbrengen aan uw auto of motor
Wanneer u veranderingen aan uw voertuig aanbrengt of laat aanbrengen, zoals bijvoorbeeld een kleurwijziging of een technische wijziging als de inbouw van een gasinstallatie, neem dan contact op met de Klantenservice van de RDW. Bijna altijd zal namelijk uw kentekenbewijs moeten worden aangepast. Over het algemeen is bij wijzigingen ook een keuring door de RDW vereist. Indien de wijziging aan het voertuig leidt tot aanpassing van het Voertuigbewijs, dan wordt het kentekenbewijs ingenomen en ontvangt u een ontvangstbewijs. Hiermee mag u niet naar de APK keuring. Is uw voertuig binnen 4 weken APK-plichtig dan kunt u direct bij de keuring van de wijziging een APK keuring aanvragen op het RDW station. Voor gasinstallaties geldt een aparte regeling. Als een erkende gasinbouwer de gasinstallatie inbouwt hoeft uw auto niet te worden gekeurd. De inbouwer verzorgt dan ook de aanpassing van het kentekenbewijs. Als een niet erkende inbouwer de inbouw uitvoert moet het voertuig altijd worden gekeurd.
Stelt u zelf een voertuig samen met behulp van onderdelen die afkomstig zijn van andere voertuigen (samengestelde voertuigen), vindt er bovendien een identiteitsonderzoek plaats voordat een gewijzigde kenteken wordt afgegeven. Aan het aanvragen van een aangepast kentekenbewijs zijn geen kosten verbonden. Aan een keuring van uw voertuig zijn kosten verbonden.
Op de RDW-website vindt u alle informatie over de producten en diensten van de RDW. Wilt u desondanks de desbetreffende brochure ontvangen, maak dan gebruik van de RDW-aanvraagpagina.
© RDW 15-06-2004
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
kortom, als ik m om laat keuren bij de RDW, ben ik in principe van t gezeik af...wettelijk gezien. Verzekering blijft dan deel II van t verhaal.
Wat kost zo'n RDW test en hoeveel gezeik is dat?
Motor is fatsoenlijk in gebouwd, dus geen houtje touwtje werk...
Wat kost zo'n RDW test en hoeveel gezeik is dat?
Motor is fatsoenlijk in gebouwd, dus geen houtje touwtje werk...
hehe..jij kent mJohan schreef:goed bezig haasie.



-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
remmentest 300 euro +/-~Haas~ schreef:kortom, als ik m om laat keuren bij de RDW, ben ik in principe van t gezeik af...wettelijk gezien. Verzekering blijft dan deel II van t verhaal.
Wat kost zo'n RDW test en hoeveel gezeik is dat?
Motor is fatsoenlijk in gebouwd, dus geen houtje touwtje werk...
uitlaattest 300 euro +/-
enz enz enz
of je moet alles wat bij de motor hoort origineel gehouden hebben dus remmen gtt uitlaat die bij de motor hoort enz enz
ik zou eerst even bellen
en vertel de uitslag ff ik ben wel benieuwd ben ook aan de beurt over een tijdje
als die gekeurd is komt het op kenteken te staan en is verzekering volgens kenteken, no problems dus
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
alles is van Renault (behalve de CV
)
Remmen zijn achter GTT, voor 1916V. Uitlaat is GTT tot achterdemper, die is van een clio, maar eventueel voor de keuring wel een GTT onder te gooien denk ik zo..ff standaard dempertje...
Ophanging is nix aan veranderd, althans, gewone schokkers, wel verlaagd. Tis bagger dat t allemaal zo duur is, want het zijn allemaal goed werkende standaard Renault onderdelen.. Maar goed, ik laat me niet meteen uit t veld slaan

Remmen zijn achter GTT, voor 1916V. Uitlaat is GTT tot achterdemper, die is van een clio, maar eventueel voor de keuring wel een GTT onder te gooien denk ik zo..ff standaard dempertje...
Ophanging is nix aan veranderd, althans, gewone schokkers, wel verlaagd. Tis bagger dat t allemaal zo duur is, want het zijn allemaal goed werkende standaard Renault onderdelen.. Maar goed, ik laat me niet meteen uit t veld slaan

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
eerst bellen en zeggen dat het bij elkaar hoort
kan je enkele tests mee besparen gewoon drammen:-)
heeft mijn maat ook gedaan uiteindelijk voor 300 euro helemaal omgekeurd officieel van 1.1 naar 2liter
succes en laat de uitslag weten

kan je enkele tests mee besparen gewoon drammen:-)
heeft mijn maat ook gedaan uiteindelijk voor 300 euro helemaal omgekeurd officieel van 1.1 naar 2liter
succes en laat de uitslag weten


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
zal ik zeker doen!!! Ik houd t hier wel bij
en anders in mijn eigen topic 
Het maffe van het hele verhaal vind ik dat je allerlei testen moet ondergaan (uitgaan van t standaard RDW verhaal) die helemaal nergens voor nodig zijn, zoals uitlaattest, verlichting, enz.
Compleet bullshit, daar is nix aan gebeurd, maar goed. Het enigste wat is veranderd (wezenlijk) is de motor. Verder remmen geupgrade, maar allemaal met orgi renault onderdelen. Ze moeten gewoon niet zwammen

zou wel interessant staan, btw, op kentkeen:
Merk: Renault
Type: Clio Turbo
aantal cil: 4
Motorinhoud: 1386 cm3
GEIL!!
Ik ga er maar alvast eens een biertje op drinken, maandag weet ik meer
Alvast bedankt voor de snelle reply's! 


Het maffe van het hele verhaal vind ik dat je allerlei testen moet ondergaan (uitgaan van t standaard RDW verhaal) die helemaal nergens voor nodig zijn, zoals uitlaattest, verlichting, enz.
Compleet bullshit, daar is nix aan gebeurd, maar goed. Het enigste wat is veranderd (wezenlijk) is de motor. Verder remmen geupgrade, maar allemaal met orgi renault onderdelen. Ze moeten gewoon niet zwammen


zou wel interessant staan, btw, op kentkeen:
Merk: Renault
Type: Clio Turbo
aantal cil: 4
Motorinhoud: 1386 cm3

Ik ga er maar alvast eens een biertje op drinken, maandag weet ik meer


En als je nou niet door die testen komt, omdat het volgens hun niet goed is, wat dan?
Nemen ze dan je kenteken in, of de hele auto?
En wat voor aanpassingen mag je wel doen en wat niet?
(bv chassis veranderen, verbreden, verstevigen, rolkooi e.d??)
Nemen ze dan je kenteken in, of de hele auto?
En wat voor aanpassingen mag je wel doen en wat niet?
(bv chassis veranderen, verbreden, verstevigen, rolkooi e.d??)
Theoriets niets. Hij is goed gekeurd hoe hij uit de fabriek kwam.16klepper schreef: En wat voor aanpassingen mag je wel doen en wat niet?
(bv chassis veranderen, verbreden, verstevigen, rolkooi e.d??)
gr s

goed, kleine update 
Vanmiddag op mijn stage met een RDW man zitten babbelen. Aangezien het een ingevoerde auto is, staat er op kenteken nix vermeld over cilinderinhoud, dus in theorie kan de RDW me daar nix op maken, zolang het aantal cilinders gelijk blijft (wat dus ook zo is). Maar aangezien de auto nooit zo toegelaten is in NL, zoalsie is, wil ik toch t zekere voor t onzekere weten. Deze RDW man zou voor morgen het een en ander voor me uitzoeken.
Ik ben benieuwd! Ben iig blij met deze versie van t verhaal. Ik juich niet te vroeg, maar ik ben gematigd positief...

Vanmiddag op mijn stage met een RDW man zitten babbelen. Aangezien het een ingevoerde auto is, staat er op kenteken nix vermeld over cilinderinhoud, dus in theorie kan de RDW me daar nix op maken, zolang het aantal cilinders gelijk blijft (wat dus ook zo is). Maar aangezien de auto nooit zo toegelaten is in NL, zoalsie is, wil ik toch t zekere voor t onzekere weten. Deze RDW man zou voor morgen het een en ander voor me uitzoeken.
Ik ben benieuwd! Ben iig blij met deze versie van t verhaal. Ik juich niet te vroeg, maar ik ben gematigd positief...

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Goed bezig Haassie! 

hmz..valt toch tegen 

het is ook al een NL auto, hiervoor isie 'eens' ingevoerd...
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Hoezo valt t tegen? slecht nieuws gehoord?