kvs ontluchten

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

hoe ontlucht je het koelvloeistof gedeelte? met een nippel bovenop de radiateur heb ik begrepen maar ik heb zo een soort dop erop maar kan ik niet aan draaien :evil: hoe werkt dat?
en moet er nog verder iets ontlucht worden bij het resoirvoir ofzo?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

welke auto en type betreft het?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tom schreef:welke auto en type betreft het?
Clio 1, fase 3. (als ik me niet vergis)

En volgens mij hoort er aan de voorkant van de radiator een schroef te zitten, die je open kan zetten. uit mn hoofd zeg in aan de passagierskant. die zet je open, en bijvullen tot er vloeistof uit komt. daarna dicht. auto starten, en wachten tot 2x de fan is aangesprongen. ondertussen wel je vloeistofniveau in de gaten houden in het reservoir. en dan moet het weer goed zijn. O. Ja wel ff de kachel binnen ook open zetten :wink:

Gr.Frits
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij een clio 1 zit ie aan de bestuurderskant
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

clio 1 fase 3 ja :)
aan de passagierskant zit wel een zwarte knop ofzo maar daar kan ik niet aan draaien, of moeti k gewoon hard draaien ofzo :p niet dat ik em breek ofzo.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Bij de fase 1 die ik heb zit het plugje aan de bestuurderskant boven aan. Met de hand losdraaien gaat nogal moeilijk aangezien het rubbertje in de radiator bijft zitten ipv netjes met het "schoefje" mee te komen. De stand vande kachel maakt geen donder uit bij een Clio 1 (of een 5-je) aangezien de koelvloeistof altijd door de kachelradiateur loopt, er zit geen kraan of iets dergelijks in het systeem zoals bijv bij sommige volvo's en alfa's.

Je kunt een grote platte schroevendraaier in het schroefje van radiateur zetten om hem los te draaien. Ben je bang dat het af gaat breken, haal dan uit voorzorg een nieuwe, scheelt een hoog gezeik als je met een open gat in je radiateur staat.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Calle schreef:zoals bij volvo's en alfa's.
en opels en vw's en honda's en etc :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

oeps verkeerd..
Laatst gewijzigd door catscan op do 27 jan 2005 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

en hoe moet ik verder te werk gaan zodat het goed word ontlucht?
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

ik heb net even alles gereinigt enzo, maar er ging maar weer 4 liter in ofzo. is dat normaal?? moet och minimaal 5 in kunnen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

je moet je motor dus laten warm draaien en ontluchten, als dat gebeurd is en echt alle lucht is er uit. laat dan je motor afkoelen en zet dan je kloevloeistof op het goede nivo
R5GTT. Drive it like you stole it
catscan
Berichten: 203
Lid geworden op: di 5 okt 2004 20:06

ik heb em warm laten draaien tot de fan 2x is aangeslagen, en heb toen de ontluchting open gedraaid.. toen kwam er koelvloeistof uitlopen met wat luchtbellen ofzo, maar is dit normaal?? want zo ontsnapt er allemaal vloeistof?
doe ik het goed zo?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is normaal hoor dat er dan wat vloeistof uitloopt, gewoon eventjes laten lopen, dan is zeker alle lucht eruit.
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie