hoe ontlucht je het koelvloeistof gedeelte? met een nippel bovenop de radiateur heb ik begrepen maar ik heb zo een soort dop erop maar kan ik niet aan draaien hoe werkt dat?
en moet er nog verder iets ontlucht worden bij het resoirvoir ofzo?
En volgens mij hoort er aan de voorkant van de radiator een schroef te zitten, die je open kan zetten. uit mn hoofd zeg in aan de passagierskant. die zet je open, en bijvullen tot er vloeistof uit komt. daarna dicht. auto starten, en wachten tot 2x de fan is aangesprongen. ondertussen wel je vloeistofniveau in de gaten houden in het reservoir. en dan moet het weer goed zijn. O. Ja wel ff de kachel binnen ook open zetten
clio 1 fase 3 ja
aan de passagierskant zit wel een zwarte knop ofzo maar daar kan ik niet aan draaien, of moeti k gewoon hard draaien ofzo niet dat ik em breek ofzo.
Bij de fase 1 die ik heb zit het plugje aan de bestuurderskant boven aan. Met de hand losdraaien gaat nogal moeilijk aangezien het rubbertje in de radiator bijft zitten ipv netjes met het "schoefje" mee te komen. De stand vande kachel maakt geen donder uit bij een Clio 1 (of een 5-je) aangezien de koelvloeistof altijd door de kachelradiateur loopt, er zit geen kraan of iets dergelijks in het systeem zoals bijv bij sommige volvo's en alfa's.
Je kunt een grote platte schroevendraaier in het schroefje van radiateur zetten om hem los te draaien. Ben je bang dat het af gaat breken, haal dan uit voorzorg een nieuwe, scheelt een hoog gezeik als je met een open gat in je radiateur staat.
je moet je motor dus laten warm draaien en ontluchten, als dat gebeurd is en echt alle lucht is er uit. laat dan je motor afkoelen en zet dan je kloevloeistof op het goede nivo
ik heb em warm laten draaien tot de fan 2x is aangeslagen, en heb toen de ontluchting open gedraaid.. toen kwam er koelvloeistof uitlopen met wat luchtbellen ofzo, maar is dit normaal?? want zo ontsnapt er allemaal vloeistof?
doe ik het goed zo?