ik zal me eerst ff voorstellen mijn naam is sip walraven en sinds 3 weken de gelukkige eigenaar van een renault 5 gt turbo parl. de eerste week starten mijn lieve vriend goed en vrij wel meteen .
maar de afgelopen 2 weken werd t steeds minder. ik had t idee dat hij de accu niet meer bijlaadde. aangezien de accu 4 weken oud is, mijn vermoeden liet mij een nieuwe dynamo kopen. de oude was ook behoorlijk versleten dus was ook geen verkeerde aankoop alleen wijgert de renault nog steeds te starten zelfs geen klik.(de startmotor is trouwens nog geen jaar oud.) heeft iemand een idee?
startmotor
Even ter aanvulling, ik heb de accu getest en de dynamo en deze zijn beide goed! weten jullie misschien hoe ik de startmotor kan testen?
wanneer ik hem aanduw slaat hij accuut aan en loopt fantastisch. ik heb wel eens gehoord dat je een klap moet geven op de startmotor. dat valt niet mee , je kunt er nauwelijks bij en t hielp niet.
weet iemand waar de twee draadjes voor dienen die +- van de dynamo nr de startmotor voor dienen?
please somebody help me.....
wanneer ik hem aanduw slaat hij accuut aan en loopt fantastisch. ik heb wel eens gehoord dat je een klap moet geven op de startmotor. dat valt niet mee , je kunt er nauwelijks bij en t hielp niet.
weet iemand waar de twee draadjes voor dienen die +- van de dynamo nr de startmotor voor dienen?
please somebody help me.....
kun je verklaren dat hij steeds minder goed startte dan? lijkt mij dat zo'n startrel. er gewoon in 1 keer meestopt en niet steeds minder wordt.
weet jij wat die twee draadjes zijn?
welke bedrading loopt er naar de startmotor en waar zit dat?
ik kan zo alleen die twee draden zien....
kun je mij vertellen waar het startrelais zit?
hij wil trouwens na het monteren v d dynamo niet starten.
weet jij wat die twee draadjes zijn?
welke bedrading loopt er naar de startmotor en waar zit dat?
ik kan zo alleen die twee draden zien....
kun je mij vertellen waar het startrelais zit?
hij wil trouwens na het monteren v d dynamo niet starten.
Wat ik toen heb gedaan bij mijn GT is het wiel aan de passagiers kant eraf halen net ff wat meer ruimte om bij die aansluitingen te komen, dan kan je er gewoon even direct plus van de dynamo opgooien en kijken of hij wil draaien, of ff doormeten of er uberhaupt spanning op komt te staan. Voor zover ik weet zijn er drie draden plus min en stuur-stroom van je contact af. en succes natuurlijk
thanks ik heb al een keer direkt stroom op de startmotor gezet maar ik zal t nog een keer proberen (je kunt niet echt zeggen dat je t goed doet.)
er zit ook n wit draadje m n stekkertje , is dat afk. van je contact slot? en als dat zo is , hoe loopt dat draadje? als ik jullie niet meer spreek: fijne dagen! maandag weer een dag
er zit ook n wit draadje m n stekkertje , is dat afk. van je contact slot? en als dat zo is , hoe loopt dat draadje? als ik jullie niet meer spreek: fijne dagen! maandag weer een dag