[Clio2] Achterremtrommels 1.9 dTi

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het probleem manifesteerde zich als volgt. Er kon nog vooruit gereden worden. Maar bij achteruit rijden een klonk, en zo vast als wat. Vooruit ging wel weer.

Het voelde alsof de trommels achter blokkeerden. Dus deze gedemonteerd, en jawel. De remvoering was losgelaten van het ijzer! Leek wel rot!

De voorremmen leken eerder ook aardig verrot. Is dit normaal bij zo'n auto, of is er voor de toekomst iets aan te doen? De auto heeft net 50.000 gelopen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

voortaan weer netjes bovenwater parkeren.
rev it like a rental
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol: Ja ik ga er niet vanuit dat er mee gezwommen is. Water is dus de enige oorzaak?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

geen idee.
Maar als je zegt dat alles zo verrot is, denk ik daar wel aan. Roest na verzuipen ziet er vaak toch wel een beetje herkenbaar uit. Heel dun, vlekkerig, soms wat oliekleurtjes, ach je kent 't wel. Een loslatende voering kan overigens ook wel eens "zomaar" voorkomen, niet accuut reden voor paniek lijkt me.

En je weet 't tenslotte maar nooit he, of d'r niet weer een of andere limbo met z'n zatte ballen in de rivier geparkeerd heeft, in plaats van d'r naast. Of gewoon weer de zoveelste achterlijke overstroming, omdat jullie op zo'n onnozele plek wonen, :wink: :lol: :wink:
rev it like a rental
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ligt aan de Limburgse lucht. :p


Geintje, ik heb 170.000 km gereden met een Clio2, maar nooit een probleem gehad met de remmen. Komt het misschien juist door de lage kilomterstand? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Menno schreef: En je weet 't tenslotte maar nooit he, of d'r niet weer een of andere limbo met z'n zatte ballen in de rivier geparkeerd heeft, in plaats van d'r naast. Of gewoon weer de zoveelste achterlijke overstroming, omdat jullie op zo'n onnozele plek wonen, :wink: :lol: :wink:
:lol: :lol: 't is al goed :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie