dit wordt topic 3 waar ik dit in plaats
khoop toch dat er nu eindelijk eens iemand
antwoord kan/gaat geven
Kan iemand die dat renault programma heeft voor mij even iets opzoeken?
Bij me safrane 2.2VI RT uit '93 zit aan de rechter zijkant van de cabarateur een of andere sensor
tis een zwart ovaal gevormd geval wat via een driepoot stekker aangesloten zit.
kan iemand me vertellen hoe dit ding heet en eventueel
wat ie kost bij monsoir reno
bvd
repost van het act
benoem de sensor :)
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
De TPS (Throttle Position Sensor) zit gemonteerd op het gasklephuis. EN NIET OP EEN CARBURATEUR.Negotiator schreef:Bij me safrane 2.2VI RT uit '93 zit aan de rechter zijkant van de cabarateur een of andere sensor
tis een zwart ovaal gevormd geval wat via een driepoot stekker aangesloten zit.
kan iemand me vertellen hoe dit ding heet en eventueel
wat ie kost bij monsoir reno
bvd
repost van het act
Zo'n sensor kost uit mijn hoofd 140,- ex btw. Afhankelijk van welk type en ik kan er goed naast zitten.
Mag ik vragen waarom je dit ding moet vervangen? Wat is er mis en wat is de storing? TPS sensoren gaan namelijk niet zo heel veel kapot. De bedrading however wel degelijk.
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
gasklephuis bedoelde ik jah
kweet dat er geen carb op zit
maar kon ff niet op de naam komen
jullie weten wat ik bedoel daar gaat het om
Kweet ook niet zeker of ie kapot is, wat ik wel weet is dat me auto erg moeilijk koud start en dat ie stotterd tijdens het rijden.
Zondat de bougies en kabels vervangen en het is nu alleen maar erger geworden
kweet dat er geen carb op zit
maar kon ff niet op de naam komen
jullie weten wat ik bedoel daar gaat het om

Kweet ook niet zeker of ie kapot is, wat ik wel weet is dat me auto erg moeilijk koud start en dat ie stotterd tijdens het rijden.
Zondat de bougies en kabels vervangen en het is nu alleen maar erger geworden

Pak je er ff 1 op de sloop van een 2.2 R25, volgens mij is dat niet ernstig anders, kan je het ff uitproberen.
Bougies, bougiekabels en verdelerkap al vervangen?? Die liggen vaak aan de basis voor dat soort problemen.
Succes
Bougies, bougiekabels en verdelerkap al vervangen?? Die liggen vaak aan de basis voor dat soort problemen.
Succes
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
het gaat lekker met me saffie
wil ik van de week die bougiekabel nakijken
volgens mij zit de vierde er niet god op namelijk
krijg ik me motorkap niet meer open.
De klem aan de bestuurderskant laat niet meer los
passagierskant is open en de bestuurderskant niet dus
iemand een truukje hiervoor ?
heb me knipperlicht en grill er al uitgehad
om te kijken of ik erbij kon maar lukt dus niet.
Bij reno zeggen ze dat ie op de brug moet en dan vanaf onderaf pielen met een stok ofz
maar die beugel zit psies boven de lichtunit
daar kom je volgens mij nooit bij
wil ik van de week die bougiekabel nakijken
volgens mij zit de vierde er niet god op namelijk
krijg ik me motorkap niet meer open.
De klem aan de bestuurderskant laat niet meer los
passagierskant is open en de bestuurderskant niet dus

heb me knipperlicht en grill er al uitgehad
om te kijken of ik erbij kon maar lukt dus niet.
Bij reno zeggen ze dat ie op de brug moet en dan vanaf onderaf pielen met een stok ofz
maar die beugel zit psies boven de lichtunit
daar kom je volgens mij nooit bij
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
yup, die, heb, ik. Maar, als, ik, haast,
heb, s'ochtonds "vroeg" dan sla: ik; die,
weleens *over*

heb, s'ochtonds "vroeg" dan sla: ik; die,
weleens *over*

Ik weet niet hoe het bij een safrane zit? en of je wat aan deze tip heeft, maar vroeger heb ik ook zoŽn probleem gehad met een fiat pandaNegotiator schreef:krijg ik me motorkap niet meer open.
De klem aan de bestuurderskant laat niet meer los
passagierskant is open en de bestuurderskant niet dusiemand een truukje hiervoor ?
heb me knipperlicht en grill er al uitgehad
om te kijken of ik erbij kon maar lukt dus niet.

Dit lukte bij ons dus wel, of het bij jou ook werkt weet ik niet maar je kan het altijd proberen.
succes ermee

Gezocht: vraagbaak R5 GTT
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Hebben we geprobeerd maar mocht niet baten 
er zitten 2 klemmen op precies boven de licht units
de klem aan de bestuurders kant is vastgeslagen
ik kan via het knipperlicht bij de kabel komen
en de passagierskant is wel bedienbaar op die manier
maar bestuurderskant wil met geen
mogelijkheid los
Kheb gekeken om er vanonderaf bij te komen
maar ik zie echt geen manier om er
via daar bij te komen

er zitten 2 klemmen op precies boven de licht units
de klem aan de bestuurders kant is vastgeslagen
ik kan via het knipperlicht bij de kabel komen
en de passagierskant is wel bedienbaar op die manier
maar bestuurderskant wil met geen
mogelijkheid los

Kheb gekeken om er vanonderaf bij te komen
maar ik zie echt geen manier om er
via daar bij te komen
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 15 mar 2005 8:59
- Locatie: Twente
Je moet de beschermplaat onder de auto weghalen en dan kun je met een lange draadstang het nokje in de klem opzij drukken. Ik heb hetzelfde probleem gehad. De nokjes die de klem losdrukken klappen om. Het zijn kleine zwarte nokjes.Negotiator schreef:Hebben we geprobeerd maar mocht niet baten
er zitten 2 klemmen op precies boven de licht units
de klem aan de bestuurders kant is vastgeslagen
ik kan via het knipperlicht bij de kabel komen
en de passagierskant is wel bedienbaar op die manier
maar bestuurderskant wil met geen
mogelijkheid los
Kheb gekeken om er vanonderaf bij te komen
maar ik zie echt geen manier om er
via daar bij te komen
Als je de motorkap een keer geopend hebt moet je die nokjes even weer terug drukken anders krijg je de kap niet meer open.
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
ty for the tip
maar het is toendertijd gelukt met een krom gebogen
kledinghanger vanaf de zijkant.
me schoonpa hield de kap zover mogelijk open
en ik was aan het pielen
.
We hebben de motorkap wel flink verbogen ermee toendertijd dus is niet egt een aanrader voor iemand anders.
De safrane is inmiddels verkocht en ik rij nu een 5 GTX.
mrtn's oude witte, bij vele wel bekend volgens mij
maar het is toendertijd gelukt met een krom gebogen
kledinghanger vanaf de zijkant.
me schoonpa hield de kap zover mogelijk open
en ik was aan het pielen

We hebben de motorkap wel flink verbogen ermee toendertijd dus is niet egt een aanrader voor iemand anders.
De safrane is inmiddels verkocht en ik rij nu een 5 GTX.
mrtn's oude witte, bij vele wel bekend volgens mij

wat die motorkap betreft is het mij gelukt een man duwen op de motorkap en de andere constant trekken aan de hendel
Echter dat ging een tijd goed totdat de motorkap onder rijden dacht laat ik eens spontaan doen en opengaan gevolg kapotte motorkap en gaat in mijn voorruit
Ruitje kost incl. inzetten 850
Motorkap gebruikt 75-100
George
safrane2.2vi RT
Echter dat ging een tijd goed totdat de motorkap onder rijden dacht laat ik eens spontaan doen en opengaan gevolg kapotte motorkap en gaat in mijn voorruit
Ruitje kost incl. inzetten 850
Motorkap gebruikt 75-100
George
safrane2.2vi RT
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
LOL, dan baal je wel.
dat had trouwens bij mij toen niet gewerkt
de beugel die hem om moet trekken
lag eronder, kan je duwen wat je wilt
dat had trouwens bij mij toen niet gewerkt
de beugel die hem om moet trekken
lag eronder, kan je duwen wat je wilt