benoem de sensor :)

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

dit wordt topic 3 waar ik dit in plaats
khoop toch dat er nu eindelijk eens iemand
antwoord kan/gaat geven

Kan iemand die dat renault programma heeft voor mij even iets opzoeken?

Bij me safrane 2.2VI RT uit '93 zit aan de rechter zijkant van de cabarateur een of andere sensor
tis een zwart ovaal gevormd geval wat via een driepoot stekker aangesloten zit.
kan iemand me vertellen hoe dit ding heet en eventueel
wat ie kost bij monsoir reno

bvd

repost van het act
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

en we noemen 'm:
gasklepsensor, of ook wel TPS sensor.
rev it like a rental
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Negotiator schreef:Bij me safrane 2.2VI RT uit '93 zit aan de rechter zijkant van de cabarateur een of andere sensor
tis een zwart ovaal gevormd geval wat via een driepoot stekker aangesloten zit.
kan iemand me vertellen hoe dit ding heet en eventueel
wat ie kost bij monsoir reno

bvd

repost van het act
De TPS (Throttle Position Sensor) zit gemonteerd op het gasklephuis. EN NIET OP EEN CARBURATEUR.

Zo'n sensor kost uit mijn hoofd € 140,- ex btw. Afhankelijk van welk type en ik kan er goed naast zitten.

Mag ik vragen waarom je dit ding moet vervangen? Wat is er mis en wat is de storing? TPS sensoren gaan namelijk niet zo heel veel kapot. De bedrading however wel degelijk.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Safrane met een Carb?? zal wel monopoint injectie zijn :wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Abel schreef:Safrane met een Carb?? zal wel monopoint injectie zijn :wink:
Een 2.2Vi met J7T motor heeft multi point injectie.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

gasklephuis bedoelde ik jah
kweet dat er geen carb op zit
maar kon ff niet op de naam komen
jullie weten wat ik bedoel daar gaat het om :)

Kweet ook niet zeker of ie kapot is, wat ik wel weet is dat me auto erg moeilijk koud start en dat ie stotterd tijdens het rijden.

Zondat de bougies en kabels vervangen en het is nu alleen maar erger geworden :(
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Pak je er ff 1 op de sloop van een 2.2 R25, volgens mij is dat niet ernstig anders, kan je het ff uitproberen.

Bougies, bougiekabels en verdelerkap al vervangen?? Die liggen vaak aan de basis voor dat soort problemen.

Succes
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

het gaat lekker met me saffie
wil ik van de week die bougiekabel nakijken
volgens mij zit de vierde er niet god op namelijk
krijg ik me motorkap niet meer open.
De klem aan de bestuurderskant laat niet meer los
passagierskant is open en de bestuurderskant niet dus :( iemand een truukje hiervoor ?
heb me knipperlicht en grill er al uitgehad
om te kijken of ik erbij kon maar lukt dus niet.

Bij reno zeggen ze dat ie op de brug moet en dan vanaf onderaf pielen met een stok ofz
maar die beugel zit psies boven de lichtunit
daar kom je volgens mij nooit bij
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Gaat lekker met de Renaultjes in Lelystad :lol:

oja, heb jij ook komma's e.d. op je toetsenbord?? :p
Mrtn = Maarten
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

yup, die, heb, ik. Maar, als, ik, haast,
heb, s'ochtonds "vroeg" dan sla: ik; die,
weleens *over*

8)
TimV
Berichten: 386
Lid geworden op: zo 4 mei 2003 19:35
Locatie: santpoort-n

Negotiator schreef:krijg ik me motorkap niet meer open.
De klem aan de bestuurderskant laat niet meer los
passagierskant is open en de bestuurderskant niet dus :( iemand een truukje hiervoor ?
heb me knipperlicht en grill er al uitgehad
om te kijken of ik erbij kon maar lukt dus niet.
Ik weet niet hoe het bij een safrane zit? en of je wat aan deze tip heeft, maar vroeger heb ik ook zoŽn probleem gehad met een fiat panda :p ....... daar kregen we de motorkap ook niet open die moesten we met ze 2 openen, de 1 houd de motorkapopenerhendel omhoog de ander probeert de motorkap te openen.
Dit lukte bij ons dus wel, of het bij jou ook werkt weet ik niet maar je kan het altijd proberen.
succes ermee :)
Gezocht: vraagbaak R5 GTT
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Hebben we geprobeerd maar mocht niet baten :(
er zitten 2 klemmen op precies boven de licht units
de klem aan de bestuurders kant is vastgeslagen
ik kan via het knipperlicht bij de kabel komen
en de passagierskant is wel bedienbaar op die manier
maar bestuurderskant wil met geen
mogelijkheid los :(

Kheb gekeken om er vanonderaf bij te komen
maar ik zie echt geen manier om er
via daar bij te komen
cjibclient
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 mar 2005 8:59
Locatie: Twente

Negotiator schreef:Hebben we geprobeerd maar mocht niet baten :(
er zitten 2 klemmen op precies boven de licht units
de klem aan de bestuurders kant is vastgeslagen
ik kan via het knipperlicht bij de kabel komen
en de passagierskant is wel bedienbaar op die manier
maar bestuurderskant wil met geen
mogelijkheid los :(

Kheb gekeken om er vanonderaf bij te komen
maar ik zie echt geen manier om er
via daar bij te komen
Je moet de beschermplaat onder de auto weghalen en dan kun je met een lange draadstang het nokje in de klem opzij drukken. Ik heb hetzelfde probleem gehad. De nokjes die de klem losdrukken klappen om. Het zijn kleine zwarte nokjes.
Als je de motorkap een keer geopend hebt moet je die nokjes even weer terug drukken anders krijg je de kap niet meer open.
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

ty for the tip
maar het is toendertijd gelukt met een krom gebogen
kledinghanger vanaf de zijkant.
me schoonpa hield de kap zover mogelijk open
en ik was aan het pielen :).

We hebben de motorkap wel flink verbogen ermee toendertijd dus is niet egt een aanrader voor iemand anders.
De safrane is inmiddels verkocht en ik rij nu een 5 GTX.

mrtn's oude witte, bij vele wel bekend volgens mij :)
geoarth
Berichten: 10
Lid geworden op: za 15 jan 2005 12:16

wat die motorkap betreft is het mij gelukt een man duwen op de motorkap en de andere constant trekken aan de hendel

Echter dat ging een tijd goed totdat de motorkap onder rijden dacht laat ik eens spontaan doen en opengaan gevolg kapotte motorkap en gaat in mijn voorruit
Ruitje kost incl. inzetten €850
Motorkap gebruikt €75-€100

George


safrane2.2vi RT
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

LOL, dan baal je wel.

dat had trouwens bij mij toen niet gewerkt
de beugel die hem om moet trekken
lag eronder, kan je duwen wat je wilt
Plaats reactie