remmen van clio 16v naar 5gtt ?

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
BOMZ

Ik ben bezig mijn eerste 5gtt te restaureren.
Nou hoorde ik dat je de schijven en klauwen (voor) kunt overzetten op een 5gtt.
Nou heb ik nog een defecte clio 16v staan,dus...

Nou is mijn vraag ; komt er nog meer bij kijken of is het simpelweg demonteren van de clio en zo weer monteren op het vijfje ?

En ook nog even voor de zekerheid; de velgen van een clio uit '92 passen ook op een 5gt uit '90, toch?

Greetz Martijn
Remco_Rs
Contacteer:

Ja past, allemaal
BOMZ

:) beters :)
Michel S.
Contacteer:

Ik heb ook remmen van een Clio erop. Dit in combi met mintex blokken en RS schijven(geboord en gegroefd). Het is net een anker wat je uitgooit. En faden... Was dat? Komt gewoonweg niet meer voor. Beste upgrade wat ik heb gedaan dit jaar.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
jnjansen_r5gtturbo

Hier nog wat info over de remmenrij van een clio onder een 5 GT Turbo ==> Hier dus

Hier nog wat meer info voor grotere remmen onder een GT

En die velgen van een clio passen onder een GT, zijn beide steek 4x100, alleen met 15" banden moet je letten op de hoogte van de band.
Matijs
Contacteer:

jnjansen_r5gtturbo schreef:En die velgen van een clio passen onder een GT, zijn beide steek 4x100, alleen met 15" banden moet je letten op de hoogte van de band.
195/45R15 banden dus.
BOMZ

Ik heb nou geboorde/ gegroefde schijven op mijn vijfje, is het toch beter om de clio schijven over te zetten?

En wat kan ik allemaal gebruiken van mijn clio 16v voor mijn 5gtt ?
Abel
Über-Spammer

Probeert eens ver de verandering de search functie. Dit is echt al 10000X verteld...

schijven en de bevestiging van de klauw. de klauw is het zelfde. Dus dat ding waar de klauw aan zit/op schuift. en waar de remblokken in zitten.

30 minuten werk!
Michel S.
Contacteer:

Als je schijven nog goed zijn en de eerte 20.000 niet vervangen hoeven te worden en je wilt toch bruut kunnen stoppen. Mintex blokjes eronder. Remt als een tierelier. Ooit eens met standard schijven een stuk of 11 keer van 120 naar 0. Schijven werden rood, maar kreeg ze niet aan het faden en ben ik maar gestopt, want ik had er geen zin meer in.
Ook mee op het circuit geweest, echt master blokken.

Heb ook met Pagid gereden, en die doen het ook goed, alleen de remstof van Pagid is behoorlijk hardnekkig. Maar de velg eerst cleaneren en dan waxxen is een heel goed idee.
Heb nu rondom mintex op de rally. HIer zat eerst pagid voorop en ferodo achteren. Remde goed, maar nu... Als ik nu te ongecontroleerd hard op het pedaal duw, dan blokeeerd alles.
Voor de rest perfecte remmen. Hebben ze gemonteerd en hebben maar 4 km kunnen wennen voordat we ze gebruikte in een heuvel klim. Mintex is voor mij toppie joppie. Ook met standard schijfies.

[img]http://members.home.nl/mclain/Rally/Dscf0115.jpg[/img]
Klik hier voor meer fotos
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Bij die foto hierboven: zitten die schijven er niet verkeerd om op? Ik dacht altijd dat de groeven met de draairichting mee van binnen naar buiten moeten lopen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Riël
Über-Spammer

Scherp gezien :) Normaal zou dat logisch zijn aangezien je naar buiten wil afvoeren.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Michel S.
Contacteer:

Yep, Zitten inderdaad verkeerd om. Je kent het wel, haast haast haast om nog voor de bui alles erop te hebben. Gevolg, schijven verkeerd om en de laatste 5 minuten toch nog zeikenat geworden.
Maar geen tijd meer om ze om te draaien, en nu geen reden meer voor. Winterstop. Tijd om het ding uit elkaar te draaien en weer fatsoenlijk op te bouwen.
Plaats reactie