Heb nog even snel jullie hulp nodig voor een beslissing voor morgen;
Heb vandaag een Clio RS bekeken van 2002 van een particulier. Nou heeft hij de wagen zelf een maand geleden bij de dealer gekocht met 24mnd topoccasion garantie. Nou is de vraag, koop ik die wagen, vervalt dan deze garantie?
Volgens een verkoper bij deze dealer wel maar wist het niet helemaal zeker. Wie weet hier meer van (voor morgenvroeg)Kan dit per vestiging verschillen?
Topoccasion voorwaarden? Clio RS
Nee, dit verschilt niet per vestiging.
Volgens mij vervalt de garantie.
Het beste kun je morgenochtend even contact opnemen met Renault Nederland.
Volgens mij vervalt de garantie.
Het beste kun je morgenochtend even contact opnemen met Renault Nederland.
deze garantie blijft bestaan omdat zij niet persoongebonden is maar autogebonden.
de garantie moet gecontinueerd worden ongeacht de bestuurder, totdat deze over 23 maanden afgelopen is.
Hetzelfde geldt voor nieuwe auto's als hier bv 2 jaar motorische garantie op zit en 10 jaar carosseriegarantie loopt dit door ongeacht de eigenaar, totdat de looptijd om is.
Als renault iets anders propageert liegen ze, vraag maar aan buro rechtshulp in dat geval.
de garantie moet gecontinueerd worden ongeacht de bestuurder, totdat deze over 23 maanden afgelopen is.
Hetzelfde geldt voor nieuwe auto's als hier bv 2 jaar motorische garantie op zit en 10 jaar carosseriegarantie loopt dit door ongeacht de eigenaar, totdat de looptijd om is.
Als renault iets anders propageert liegen ze, vraag maar aan buro rechtshulp in dat geval.
De Top garantie loopt via Renault Nederland, en is geregistreerd op naam van de klant, en kenteken van de auto die aangeschaft wordt onder de Top occ. voorwaarden bij de Dealer...
Voor de juiste uitleg, bel je gewoon even met Renault Nederland...., succes
Voor de juiste uitleg, bel je gewoon even met Renault Nederland...., succes

t'is inderdaad een verkoopinstrument, waarbij de occassion indien gekocht bij een renault dealer een speciale garantie krijgt, echter de verkoop heeft al plaatsgevonden en de garantie is gegeven, zal naar mijn mening gecontinueerd moeten worden.
het kan zijn dat renault wel voorwaarden stelt dat het onderhoud bij een van haar dealers gebeurd.
als het topoccassion label kenteken geregistreerd is, gaat het vanzelf over naar de nieuwe eigenaar.
als het topoccasion label eigenaar geregistreerd is en dus niet aan toonder, zal je de naam moeten overschrijven naar jezelf.
het kan zijn dat renault wel voorwaarden stelt dat het onderhoud bij een van haar dealers gebeurd.
als het topoccassion label kenteken geregistreerd is, gaat het vanzelf over naar de nieuwe eigenaar.
als het topoccasion label eigenaar geregistreerd is en dus niet aan toonder, zal je de naam moeten overschrijven naar jezelf.
ja dat klopt ik heb in het verleden duizenden euros voor mijzelf en andere mensen verdiend door op de strepen te gaan staan in allerlei zaken.Toine schreef:Wow, wordt het wel juridisch Pierre!
Zal dan toch afhangen van wat er in die algemene voorwaarden van Renault staat bij de dealer.........zal maar eens gaan bellen dan.
trouwens als die garantie is afgegeven schijnt het me toch een betrouwbare auto sowieso, toch een argument om te kopen wellicht.
onder topoccasion garantie valt niet alles, dus er kan altijd wel iets stuk gaan natuurlijk wat niet gedekt is.
trouwens als die garantie is afgegeven schijnt het me toch een betrouwbare auto sowieso, toch een argument om te kopen wellicht.
onder topoccasion garantie valt niet alles, dus er kan altijd wel iets stuk gaan natuurlijk wat niet gedekt is.[/quote
Is ook inderdaad waar en ik zou die auto ook zonder garantie gekocht hebben maar toen ik hoorde van die garantie..........zou toch mooi meegenomen zijn.
Renault Nederland dus gebeld en topoccasion is niet overdraagbaar en vervalt bij doorverkoop (staat in algemene voorwaarden) Nog wel met de dealer kunnen regelen dat ik 1 jaar bovag garantie krijg.
Al met al tevreden en de RS staat nu voor de deur
onder topoccasion garantie valt niet alles, dus er kan altijd wel iets stuk gaan natuurlijk wat niet gedekt is.[/quote
Is ook inderdaad waar en ik zou die auto ook zonder garantie gekocht hebben maar toen ik hoorde van die garantie..........zou toch mooi meegenomen zijn.
Renault Nederland dus gebeld en topoccasion is niet overdraagbaar en vervalt bij doorverkoop (staat in algemene voorwaarden) Nog wel met de dealer kunnen regelen dat ik 1 jaar bovag garantie krijg.
Al met al tevreden en de RS staat nu voor de deur

algemene voorwaarden schriftelijk opvragen, niet zomaar akkoord gaan.
merkwaardige zaak als de auto waarop deze garantie betrekking heeft in andere handen overgaat deze vervalt, op basis van welke argumentatie ?
valt onder consumentenrecht.
garanties op geleverde produkten kunnen niet aan een persoon gebonden zijn, ook als dit er staat,is onrechtmatig.
het komt erop neer dat als je een auto bij renault koopt (daar gaat het natuurlijk om) zij bereidt zijn deze garantie te bieden.
maar let op, deze garantie is al reeds afgegeven aan de vorige eigenaar maar wel op de auto.
de garantie betreft de auto en niet de eigenaar, een garantie op een persoon noemt men levensverzekering en daar is hier geen sprake van.
merkwaardige zaak als de auto waarop deze garantie betrekking heeft in andere handen overgaat deze vervalt, op basis van welke argumentatie ?
valt onder consumentenrecht.
garanties op geleverde produkten kunnen niet aan een persoon gebonden zijn, ook als dit er staat,is onrechtmatig.
het komt erop neer dat als je een auto bij renault koopt (daar gaat het natuurlijk om) zij bereidt zijn deze garantie te bieden.
maar let op, deze garantie is al reeds afgegeven aan de vorige eigenaar maar wel op de auto.
de garantie betreft de auto en niet de eigenaar, een garantie op een persoon noemt men levensverzekering en daar is hier geen sprake van.