[5GTT] project Haan

Vertel hier alles over je project.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

hier een topic over mijn zwarte Renault 5 gt-turbo phase 2 uit 1988.

ik heb deze auto ongeveer een half jaar gelden gekocht. natuurlijk al helemaal weg van renault en vooral de GTT. ik heb een paar maanden geleden al wat gesleuteld aan mijn gtt en nu ik vakantie heb ben ik ook weer een beetje bezig met de auto.
toen ik de 5 kocht zaten er een paar gebreken aan: geen tank klepje. geen antenne. teveel turbodruk -> stotteren, krassen, deuken, lekke kachel rad., dorpels doorgeroest, remblokken en schijven op, en zog wat andere dingetjes waar ik zo niet op kan komen.
auto heeft nog geen 140 dkm gelopen en ziet er netjes uit voor zn leeftijd, en het feit dat het een 5 is.

ik heb nog geen kilometer gereden met deze gtt. reden: 12 aug moe tik op voor mn rijexamen :D . maar dat gaat wel lukken denk ik zo.

ik heb wel fotos. maar geen webspace. heeft iemand wat ruimte voor mijn klusfoto's?

vandaag en gisteren ben ik bezig geweest met het vervangen van de kachel radiator. en dat is idd een klote werk. maargoed. er zit een andere in nu. de vloerbedekking is er ook uit en klaar om gecleant te worden. verder heb ik de dorpels ook al weer roestvrij gemaakt, dicht gelast, en behandeld met ML tectyl.
maargoed, als er iemand is waar ik mijn fotos heen kan sturen. graag! :)
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

ja mail maar. zie mijn profile voor het mail adres.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Johan schreef:ja mail maar. zie mijn profile voor het mail adres.
oke mooizo, k zal ze zo sturen.
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Anders word je even lid van mijn community op msn.dan kun je daar je foto's op uploaden. Hoe meer foto's van vijfjes, hoe beter.
Het webadres staat hieronder. Alleycats gtt project.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Alleycat schreef:Anders word je even lid van mijn community op msn.dan kun je daar je foto's op uploaden. Hoe meer foto's van vijfjes, hoe beter.
Het webadres staat hieronder. Alleycats gtt project.
oke. heb ik gedaan ( volgesmij )
Alleycat
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 19 mei 2003 0:35
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ik heb je zojuist goedgekeurd. (Y)
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

ahaaa!! daar is mn schatje! bedankt johan!. ik geef binnekort ff uitleg over de fotos. k moet nu weg.
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Hey ziet er netjes uit, ben benieuwd naar het resultaat!!
edwinvr
Berichten: 758
Lid geworden op: di 26 mar 2002 0:00
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

ik zie daar een middenconsole waar een hoop memsen op zitten te azen...
Bas Blue Sport
Berichten: 406
Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
Locatie: Bij het slootje rechts......

edwinvr schreef:ik zie daar een middenconsole waar een hoop memsen op zitten te azen...

Zal dat met het bouwjaar te maken hebben?
Had ik nl. ook in m`n vorrige 5 zitten.....

Wel geinig dat het kenteken van die GTT
ST-71-PR was. :D :) 8) :wink: >-) :smoke: :p
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

edwinvr schreef:ik zie daar een middenconsole waar een hoop memsen op zitten te azen...
haha, klopt. ik had hem bijna verkocht, maar toen kwam ik die klokjes tegen
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

ik zal ook nog even uitleg geven bij de fotos:

foto 1:vloerbedeking die ik er pas uit heb gehaald. moet schoongemaakt worden, voor oplettende kijker: ja er zit een gat links van de bestuurders stoel. ik had een beetje fik toen ik de onderkant aan het lassen was :( meteen rennen met water!. kabelboom gister ff nagekeken en ff opnieuw geisoleerd. vald allemaal nog mee dus. binnedorpelplastic zit ook een gat in. maar k heb al een andere

foto 2:dit vond ik onder de vloerbedekking. weet iemand wat het allemaal betekend?

foto 3:knutselplaats. op mijn werk.

foto 4:vloer. weinig tot geen roest :)

foto 5:rechtsachter na eerste fase

foto 6:5 op brug

foto 7:rechtsachter zoals die er nu uitziet. k moet nog wat schuren en mischien plamuren.

foto 8:rechtsachter in beginfase

foto 9:auto

foto 10:dubbel din middenconsole :D met VDO klokken: buitentemp, ampere,-en voltmeter. setje gekocht voor 20 euro van een 205gti rijder :D
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Bas Blue Sport schreef:
edwinvr schreef:ik zie daar een middenconsole waar een hoop memsen op zitten te azen...

Zal dat met het bouwjaar te maken hebben?
Had ik nl. ook in m`n vorrige 5 zitten.....

Wel geinig dat het kenteken van die GTT
ST-71-PR was. :D :) 8) :wink: >-) :smoke: :p
nee ik heb em uit een andere GTT gesnoept
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

edwinvr schreef:ik zie daar een middenconsole waar een hoop memsen op zitten te azen...
uhnap :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

haan schreef:
foto 2:dit vond ik onder de vloerbedekking. weet iemand wat het allemaal betekend?
Dat vond ik ook toen ik mijn vloerbedekking er uit gehaald had. Zou ook niet weten wat het is.
.:: TurboPowerr ::.
Gebruikersavatar
Bas
Bestuurslid
Berichten: 4002
Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
Car: Clio IV RS
Locatie: Om de hoek

Misschien lijst met opties/kenmerken van de auto voor gebruik in de fabriek?
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Tino schreef:
haan schreef:
foto 2:dit vond ik onder de vloerbedekking. weet iemand wat het allemaal betekend?
Dat vond ik ook toen ik mijn vloerbedekking er uit gehaald had. Zou ook niet weten wat het is.
mijn frans is ook niet zo goed :)

ik heb vandaag mijn vloerbedekking schoon gemaakt. met een sopje en de hogedrukspuit. hij ligt nu te drogen. de auto ook maar even helemaal schoon gemaakt.
is het verstandig nog extra dreunplaat of isolatiemateriaal onder de vloerbedekking te leggen?
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

mijn knipperlichten voor doen het allebij niet. lampjes zijn niet kapot, achter doet het wel goed.heeft iemand een electrisch schema hiervan? of weet iemand waar ik het moet zoeken?
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Zijn je contact puntjes niet vies of gecorrodeerd?
.:: TurboPowerr ::.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

juhujj. ik ben net geslaagd! :D :D dalijk ff rijbewijs ophalen. :)
mn gtt is alleen nog niet klaar en mijn baas is op vakantie. over een weekje maar ff gaan testen met groene platen :wink:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Feli (Y)

Veel veilige kms gewenst...
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

gefeli man!
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gefeliciteerd man !! Lekker he, met zo'n roze papiertje rondlopen :smoke:
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

MartijnG schreef:Gefeliciteerd man !! Lekker he, met zo'n roze papiertje rondlopen :smoke:
ja klopt. is egt wel beter als fietsen! mooi een beetje in de vrachtwagen (toyota hiace) van mn ouwelui rondtouren.
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

ff een update:
paar dagen gelden heb ik van Chris een set ph 2 wielen, een werkplaatshandboek, en een OMP verstelbare veerpootbrug gekocht.
paar weken geleden heb ik voor het eerst in mijn autogereden/getest. gaat heel erg lekker! alleen toen ik trug kwam rijden... pruttel pruttel, nix meer. starten, geen benzine. benzinepomp hoor ik niet lopen. benzinepomprelais hoor ik ook niet schakelen. binnekort maar eens uitzoeken.

de wielen die er nu onder liggen (ook ph 2) hebben wat beschadigingen en beginnen af te bladderen. deze wil ik gaan schuren/ strak maken, en dan wit spuiten. lijkt me super mooi onder een zwarte GTT!

verder heb ik weinig gedaan aan de 5, beetje druk met stage lopen enz. :evil:
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

haan schreef:ff een update:
paar dagen gelden heb ik van Chris een set ph 2 wielen, een werkplaatshandboek, en een OMP verstelbare veerpootbrug gekocht.
paar weken geleden heb ik voor het eerst in mijn autogereden/getest. gaat heel erg lekker! alleen toen ik trug kwam rijden... pruttel pruttel, nix meer. starten, geen benzine. benzinepomp hoor ik niet lopen. benzinepomprelais hoor ik ook niet schakelen. binnekort maar eens uitzoeken.

de wielen die er nu onder liggen (ook ph 2) hebben wat beschadigingen en beginnen af te bladderen. deze wil ik gaan schuren/ strak maken, en dan wit spuiten. lijkt me super mooi onder een zwarte GTT!

verder heb ik weinig gedaan aan de 5, beetje druk met stage lopen enz. :evil:
kom jij uit Beers joh ?
dan zou ik je wel een keer tegen moeten komen
woon zelf in cuijk

veel succes met je projectje !
enne...witte velgen onder een zwarte GTT staan erg strak !
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Ferdy schreef:
haan schreef:ff een update:
paar dagen gelden heb ik van Chris een set ph 2 wielen, een werkplaatshandboek, en een OMP verstelbare veerpootbrug gekocht.
paar weken geleden heb ik voor het eerst in mijn autogereden/getest. gaat heel erg lekker! alleen toen ik trug kwam rijden... pruttel pruttel, nix meer. starten, geen benzine. benzinepomp hoor ik niet lopen. benzinepomprelais hoor ik ook niet schakelen. binnekort maar eens uitzoeken.

de wielen die er nu onder liggen (ook ph 2) hebben wat beschadigingen en beginnen af te bladderen. deze wil ik gaan schuren/ strak maken, en dan wit spuiten. lijkt me super mooi onder een zwarte GTT!

verder heb ik weinig gedaan aan de 5, beetje druk met stage lopen enz. :evil:
kom jij uit Beers joh ?
dan zou ik je wel een keer tegen moeten komen
woon zelf in cuijk

veel succes met je projectje !
enne...witte velgen onder een zwarte GTT staan erg strak !
Ja. mijn gtt staat nog stil. hopelijk kom ik je binnekort op de weg tegen, als mn 5 gekeurd, overgeschreven, verzekerd, in orde is, enz. enz.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

haan schreef:
Ferdy schreef:
haan schreef:ff een update:
paar dagen gelden heb ik van Chris een set ph 2 wielen, een werkplaatshandboek, en een OMP verstelbare veerpootbrug gekocht.
paar weken geleden heb ik voor het eerst in mijn autogereden/getest. gaat heel erg lekker! alleen toen ik trug kwam rijden... pruttel pruttel, nix meer. starten, geen benzine. benzinepomp hoor ik niet lopen. benzinepomprelais hoor ik ook niet schakelen. binnekort maar eens uitzoeken.

de wielen die er nu onder liggen (ook ph 2) hebben wat beschadigingen en beginnen af te bladderen. deze wil ik gaan schuren/ strak maken, en dan wit spuiten. lijkt me super mooi onder een zwarte GTT!

verder heb ik weinig gedaan aan de 5, beetje druk met stage lopen enz. :evil:
kom jij uit Beers joh ?
dan zou ik je wel een keer tegen moeten komen
woon zelf in cuijk

veel succes met je projectje !
enne...witte velgen onder een zwarte GTT staan erg strak !
Ja. mijn gtt staat nog stil. hopelijk kom ik je binnekort op de weg tegen, als mn 5 gekeurd, overgeschreven, verzekerd, in orde is, enz. enz.
heej daan

jij werkt toch bij de gam in cuijk?
ik heb pas een gtt bumper bij jullie nog gekocht.
ik had toen dei blauwe gte bij
en ik hoorde dat je jasper cremers kende.
veel succes met je projekt!
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

ff een update; ik heb eergister met nieuwe wielen onder de gtt gelegd. staat wel netjes,( andere hebben blaasjes en schade ) mijn andere set is ligt nu hier thuis,velgen en banden appart.
k heb ze net maar eens ff schoon gemaakt met de hogedrukspuit en k ben nu bezig met schuren. veel werk. heeft iemand hier ervaring mee? kun je ze ook zandstralen? k heb het ook met de verfbrander geprobeerd maar dat schiet ook niet op.
k zal proberen wat fotos ervan te posten vanavond. :)

oja, nog iets, bekend geval; laagje olie in mn IC. :( en ja. wat is veel.. half kofiebekertje ofzo. maar es schoon maken en later kijken of er weer veel olie in staat
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Laatst gewijzigd door haan op zo 3 okt 2004 15:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

[img]plaatje[/img] :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Roy schreef:[img]plaatje[/img] :wink:
dankje. :) ik had het net ook gevonden op het forum.. maar nu werkt het nog niet. ik zie kruisjes.
Jeroen
Berichten: 2410
Lid geworden op: za 21 jul 2001 0:00
Locatie: Hoeven (Brabant)
Contacteer:

Je moet de eigenschap van de foto hier plaatsen:

Code: Selecteer alles

[img]
http://groups.msn.com/_Secure/0YgAAANUdR8Lc2Aw2*Y7cwKOPkp6!4sjnSX*SoxjzLyqLqlLwO9EsVIDL2GHFiKlkcbaglS48aFa0T371w6XE2JmNpQfKoSA6BY5EYXwC71ItmpuAGTkUs4R8QCTFTBDRqrWW3TNEuLd6YxFp4G9T5w/gtt%20spul%20en%20anne%20006.jpg?dc=4675491684700237110[/img]
En jij hebt:

Code: Selecteer alles

[img]
http://groups.msn.com/AlleycatsGTTproject/anderevijfjes.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=338[/img]
Plaats reactie