GTT project Paz. VERKOCHT!!

Vertel hier alles over je project.
Post Reply
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Wie kan er even het bestel nr en prijs opzoeken in dialogys van de bovenste radiator slang voor mijn gtt.
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

60 01 006 589 23,77ex :)
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Thanx (Y) (Y)

Ga die maar bestellen dan, net even zitten kijken voor blauwe siliconen waterslang, maar prijs verschil is me net effe te groot. Dat doen we later nog wel eens. :)
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Post by mark 5t »

originele waterslangen zijn prima zeker met die verbeterde koeling van jou auto.

voor boost slangen zijn ze wel echt beter .

mooi de originele bestellen dus (Y)
Maarten-Jan
Posts: 4616
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Post by Maarten-Jan »

Wat is het verschil dan tussen originele en die (Dure) siliconen gebeuren?
Behalve dat het er leuk uit ziet uiteraard.
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

De siliconen slangen zijn een stuk sterker, wat vooral bij de turbo / druk slangen wel nodig is als je op hogere drukken gaat rijden. Waterslangen heeft volgens mij weinig toegevoegde waarde behalve dat het er wel mooi uitziet volgens mij. Al heb ik geen ervaring met zulke waterslangen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Maarten-Jan
Posts: 4616
Joined: Sun 29 Oct 2006 14:06
Car: R19.R
Location: Assen

Post by Maarten-Jan »

ah oké, ja nu je het zegt, bij turbo lijkt het me wel logisch
als je hogere druk rijdt :)

Maar bij waterslangen lijkt het me een beetje overbodig :p
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Je bent knap hoor als je die originele turboslang OPBLAAST

Meen je serieus dat dat iemand gelukt is?

Verder, silicone blijft goed uit zien. Maar de originele slangen houden het zeker 10 jaar uit :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Heb het wel al paar keer gezien dat origenele slangen scheuren / kapot gingen. En dan meestal de slang waar de druk sensor inzit, dan scheurde ie daar uit. De lange slang tussen intercooler en carb gaat zelden of nooit stuk. Maar denk dat het bij cossie's en evo's die rijden met +2 bar wel een ander verhaal is :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Posts: 7630
Joined: Thu 14 Feb 2002 0:00
Location: roden
Contact:

Post by mark 5t »

op die turbodruk slangen komt veel vaker een piekbelasting als op koelwaterslangen.
verder worden ze hard na een jaar of 10 en scheuren ze dus zoals PAZ hierboven al aangeeft.
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Roy wrote:60 01 006 589 23,77ex :)

Net besteld bij de dealer, dat nummer is idd de bovenste waterslang, prijs is wel iets meer dan 23.77 helaas
R5GTT. Drive it like you stole it
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

Wat kost ie dan? Ik heb een oude versie van Dialogys. :wink:
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

De bovenste radiator slang was zonder korting en ex btw net geen 50 en dat slangetje van de carb naar spruitstuk net geen 20 ex.

Zal morgen de prijzen wel effe posten als ik de spullen hier heb liggen, was op voorraad dus morgen binnen bij de dealer (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Roy wrote:Wat kost ie dan? Ik heb een oude versie van Dialogys. :wink:


60.01.006.589 Slang Radiator 49.50
60.01.007.412 Carb verwarmings slang 30.29


Prijzen netto maar wel ex btw
Last edited by -PAZ- on Sun 5 Oct 2008 9:42, edited 1 time in total.
R5GTT. Drive it like you stole it
Maus
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Post by Maus »

Riël Notermans wrote:Je bent knap hoor als je die originele turboslang OPBLAAST
Het is niet zo zeer dat je de slang opblaast, maar dat de slang onder druk wat uitzet, of indien er vacuum optreedt, in elkaar klapt.
Je zou dit kunnen ondervangen door om de paar cm een slangenklem te plaatsen.
Andrews (supercinq)
Posts: 1556
Joined: Sun 25 Feb 2007 22:07
Location: Bergen op Zoom

Post by Andrews (supercinq) »

dat wil ik wel eens zien
iemand met de nieuwste rage

slangenklemmen hose TM high performance slangenwerk :lol:


wie doet dat nou???
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Maus, je theorie klinkt weer wazig :D

Gewoon hardpipes nemen...
Andrews (supercinq)
Posts: 1556
Joined: Sun 25 Feb 2007 22:07
Location: Bergen op Zoom

Post by Andrews (supercinq) »

hardpipe's???

dat klinkt toch anders ook aardig wazig steven :~

of bedoel jij nou ff de bouwmarkt induiken
voor van die pvc afvoerpijp... :lol:

echte hardpipe's heb je toch enkel voor bijv
boostcontrollers e.d aan te sluiten.

of zit ik nou verkeerd??
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

Hardpipe is aluminium. :wink:

Pvc... :~ :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
antoine
Posts: 7736
Joined: Sun 19 Jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Location: mont chêne

Post by antoine »

Roy wrote:Hardpipe is aluminium. :wink:

Pvc... :~ :lol:
JO had daar ervaring mee toch?
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Dat was voor koelwater.. Mrtn reed met PVC op turbodruk.

Met hardpipes bedoel ik gewoon dunwandig metaal idd, plastic kan ook maar dan zit je snel aan dikkere wanddiktes en dunnere binnendiameters. (of je moet alles oversizen).

Ik zou lekker dunwandig RVS nemen (zuivelbuis), roest niet en is voor de purist mooi te polijsten.
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

Steven wrote: Ik zou lekker dunwandig RVS nemen (zuivelbuis), roest niet en is voor de purist mooi te polijsten.
Aluminium is lichter. En daar kan je makkelijker een velsrand op maken. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Ik wist dat je weer kwam pissen over dat gewicht, je kan ook es een paar avondjes op de hometrainer en 3x flink schijten voor je instapt. Heb je meer aan. :p

Felsrand is dan misschien wel handiger, al ruwde ik de uiteindes altijd op met grof schuurpapier, ff netjes ontvetten en goeie slangenklem gebruiken.
Hield het prima met piekdrukken van 1,5 bar.
Al moet je ff opletten dat je de uiteindes niet meekleurd, dan vliegt ie er wel es af. Lastig als je een R32 aan het killen bent :D

Je kunt er ook ringen indraaien of een lasrand opleggen.
Roy
Moderator
Posts: 6618
Joined: Wed 28 Mar 2001 0:00
Location: Zuid-Holland

Post by Roy »

Steven wrote: Hield het prima met piekdrukken van 1,5 bar.
Al moet je ff opletten dat je de uiteindes niet meekleurd, dan vliegt ie er wel es af.
Je spreekt jezelf weer lekker tegen... :p
5 GT Turbo '88 GT5
Andrews (supercinq)
Posts: 1556
Joined: Sun 25 Feb 2007 22:07
Location: Bergen op Zoom

Post by Andrews (supercinq) »

ok was ik verkeerd voorgelicht.

mij was altijd verteld dat hardpipe's
van die harde kunstof leidingen waren :~

melkleidingen..
heb ooit eens een verhaal zitten lezen in een tijdschrift.
die jongen had een uitlaat gemaakt van een melkpijp.

moet ik er wel bij zeggen dat dat dan rvs was.
nog eens iets..

waar haal je in gods naam een melkpijp??
en nou niet gaan roepen bij de boer ofzo.
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Nee ik reed eerst met van die roestige pijpen rond, ging prima... toen had ik een helder moment en alles netjes een kleurtje gegeven. Alleen trok ie bij de uiteindes de verf er gewoon af (lekkere spuitkwali :~ ).

Maargoed een felsrand is wel beter ja :p
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Andrews (supercinq) wrote:ok was ik verkeerd voorgelicht.

mij was altijd verteld dat hardpipe's
van die harde kunstof leidingen waren :~

melkleidingen..
heb ooit eens een verhaal zitten lezen in een tijdschrift.
die jongen had een uitlaat gemaakt van een melkpijp.

moet ik er wel bij zeggen dat dat dan rvs was.
nog eens iets..

waar haal je in gods naam een melkpijp??
en nou niet gaan roepen bij de boer ofzo.
Zuivelbuizen zijn vaak lekker dunwandig RVS, dus 1-1,5mm dik bij een diameter van 50-60mm. En das dan getrokken buis (niet rondgebogen en gelast).

RVS is lekker hygienisch, dus daarom wordt dat in melkfabrieken gebruikt.

Waar je het bij jou in de buurt vind weet ik niet, ff rondvragen maar.
-jo-
Posts: 5493
Joined: Thu 20 Mar 2008 0:39

Post by -jo- »

antoine wrote:
Roy wrote:Hardpipe is aluminium. :wink:

Pvc... :~ :lol:
JO had daar ervaring mee toch?
aye ! Dat was op het water, simpelweg omdat ik effe de juiste diameter ni vond in alu :~ t'zal me ook geen tweede keer overkomen.
Hessel
Über-Spammer
Posts: 12383
Joined: Thu 29 Jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Location: Zevenbergen
Contact:

Post by Hessel »

oei dat was dat gezeur in Reeuwijk :(
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Maus
Posts: 4127
Joined: Sun 4 Mar 2001 0:00
Location: Zwijndrecht

Post by Maus »

Steven wrote:Maus, je theorie klinkt weer wazig :D

Gewoon hardpipes nemen...
Ik zeg ook niet dat ik dat gedaan heb. ;)
Maar in het verleden werd het door menig Impreza-jongens gedaan, met succes.
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Die alu pijpen en bochten zijn gewoon te koop bij autosport company, maar die rvs zuivel buis waar haal je dat dan. Dan moet je toch wel bij een specialist zijn lijkt me??
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Net de postbode aan de deur met mijn nieuwe dumpvalve, vorige was een membraan. Ga er nu een forge zuiger valve opzetten.

[img]http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... MDV004.jpg[/img]



Strax gelijk maar monteren en eens kijken hoe die klinkt, begon de psst al te missen :wink: :p
R5GTT. Drive it like you stole it
-Joost-
Posts: 30
Joined: Thu 27 Mar 2008 22:28
Location: IJzendijke

Post by -Joost- »

je moet gewoon is bij de oud ijzer boer langs gaan ;) daar ligt genoeg spul wat mensen van fabrieken meenemen en inleveren das gewoon nieuw ik heb pas een voledige uitlaat lijn gelast downpipe tot aan net voor het achterwiel van rvs 60x2mm en dat was helemaal gratis aan gezienje een beetje uitlaat lijn toch gauw een 500 kwijt ben vond ik dat best goed koop ik moest net een flexibel stuk kopen van 30 euro :)
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Das idd ook nog een optie, zal bij svz wel eens kijken of ze wat hebben liggen als ik daar nog eens ben.
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Posts: 11268
Joined: Fri 11 Jun 2004 16:55
Location: ijzendijke

Post by -PAZ- »

Wie wil er effe een fotoshopje maken van deze velgen in het wit, wil effe zien of dat een beetje mooi staat.


Image

Heb zo snel effe geen betere foto van de gtt met deze velgen eronder.
R5GTT. Drive it like you stole it
Post Reply