mijn waterpomp piept elke winter weer opnieuw als de buitentemp. onder 10 graden zakt bij de koude start en dit gaat over na een km of 4, als de koelvloeistof warm is.
Tussen april en oktober heb ik hier dus geen last van.
hier heb ik al jaren last van.
ik heb het volgende al geprobeerd,
-waterpomp vervangen
-riem vervangen
-riem gespannen
-poelie vervangen
piepende waterpomp
Is het de dynamo niet toevallig waar de lagers uit gelopen zijn ?pierre schreef:mijn waterpomp piept elke winter weer opnieuw als de buitentemp. onder 10 graden zakt bij de koude start en dit gaat over na een km of 4, als de koelvloeistof warm is.
Tussen april en oktober heb ik hier dus geen last van.
hier heb ik al jaren last van.
ik heb het volgende al geprobeerd,
-waterpomp vervangen
-riem vervangen
-riem gespannen
-poelie vervangen
nee, dynamo is al diverse keren vervangenMatthijs schreef:Is het de dynamo niet toevallig waar de lagers uit gelopen zijn ?pierre schreef:mijn waterpomp piept elke winter weer opnieuw als de buitentemp. onder 10 graden zakt bij de koude start en dit gaat over na een km of 4, als de koelvloeistof warm is.
Tussen april en oktober heb ik hier dus geen last van.
hier heb ik al jaren last van.
ik heb het volgende al geprobeerd,
-waterpomp vervangen
-riem vervangen
-riem gespannen
-poelie vervangen
accu is nieuw, heb wel eens ietsie pietsie smeermiddel in de koelvloeistof gedaan, hielp niks.
Laatst gewijzigd door pierre op vr 18 jun 2004 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hmm hoe is de staat van je accu? als je accu bagger is zal er volgens mij tog aardig aan je v snaar worden gesjord niet? tenminste ik had dit probleem ook, toen bleek dat ik een kapotte accu had (na 2 dagen stilstaan was ie leeg ) ik heb er een nieuwe GE 66Ah accu ingelegd, en heb er nooit meer last van gehad...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Kan ergens in je slangen zitten, rare trilling van de vloeistof. Thermostaat niet helemaal dicht (na 4km issie toch open)?
heb het eigenlijk al heel lang, zo'n 270.000 km en de thermo is ook al eens vervangen.Riël schreef:Kan ergens in je slangen zitten, rare trilling van de vloeistof. Thermostaat niet helemaal dicht (na 4km issie toch open)?
de waterpomp is 3 maal vervangen en de laatste is van een ander merk, terwijl het geluid identiek blijft piepen.
vermindert wel als ik enige druppels wd 40 op de poelie-as druppel, maar dit helpt maar enige dagen.
...
Gek verhaal Kan me er nu niets bij verzinnen. Of misschien een slag(je) in de krukaspoelie, dat ie ietsje scheef trekt. Staan de poelies mooi in lijn?
Gek verhaal Kan me er nu niets bij verzinnen. Of misschien een slag(je) in de krukaspoelie, dat ie ietsje scheef trekt. Staan de poelies mooi in lijn?
als je start, doe je gelijk al je shit aan?>(aanjager/lichten/achterruitverwarming etc)
ik denk dat het toch hieraan ligt, als je zegt dat alles nieuw is...gewoon wat shit uitlaten tot je motor wat warmer is; of een zwaardere dynamo monteren...
ik denk dat het toch hieraan ligt, als je zegt dat alles nieuw is...gewoon wat shit uitlaten tot je motor wat warmer is; of een zwaardere dynamo monteren...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Hallo, mijn auto moet echt niet gaan piepen als ik dingen aanzet. Het ligt hier trouwens wel aan de waterpomp. Denk ik
ja hij zegt toch als het onder de 10 graden is? dus niet koude start, maar koude start met koud weer (tussen april en oktober geen probs). als je gelijk alles aanzet krijg je echt elke auto aan het gillen...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
Mja kan slingering meten, maar als ik me niet vergis heb je die poeli op 2 minuutjes vervangen toch? Zou es testen met een andere?
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 11 jul 2002 21:16
- Locatie: Assen
Is het niet het asje van de stroomverdeler die wat droogloopt?