Simpel gezegd, hij weigert te starten.
Ik heb wat dingen gemeten, en vroeg me af waar het aan kan liggen nu.
Uit het topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=9869 :
De benzinepomp is goed. Ik sloot de witte en rode draad aan elkaar, en de pomp ging pompen.Stappenplan:
1. Check met een voltmeter of er spanning op de pomp staat.
Ja? Pomp kapot
Nee? :
-Zekeringen checken
-Relais checken
2. draadbreuk, komt niet vaak voor.
Het benzine pomp relais bevind zich onder het dashboard NAAST of ACHTER de zekeringkast.
Het is een zwartlangwerpig relais met 5 aansluitingen en een rechthoekige stekker.
Als je de dikke rode en witte draad met elkaar doorverbind moet je pomp gaan draaien.
Er zitten 5 draden op aangesloten,waar van er 2 zichtbaar dikker zijn als de rest.
Dit is rood en wit of bruin. Haal de kap onder je dashboard kastje er maar helemaal vanaf dan heb je wat meer zicht.
Het relais zit apart van de de zekeringskast en alle andere relais. Er gaat een los draadboompje naar toe van 5 draden. Hij zit vaak rechts naast de zekeringkast of er rechts achter,kan niet missen.
Ik heb daarnaast ook nog de overige relais aansluitingen gemeten. Deze zijn als ik op het contact zet, allemaal +12 V. Dan ga ik met toch afvragen hoe de benzinepomp geactiveerd wordt: als ze al 12V zijn hoort een relais aan te gaan en de pomp te gaan werken. Betekent dit dus een kapot relais?
Daarnaast heb ik ook geprobeerd te starten met de witte en zwarte draad doorverbonden (dus pomp werkend). Toch ging de motor niet aan. Ligt dit aan de ontsteking, dat die niet werkt? Hoe controleer ik of ik een vonk heb? Ow, en als ik dat controleer door de bougie er uit te halen, met welke tool haal ik die er uit?
Hopelijk is het allemaal een beetje duidelijk.