GTT: Toplager van de rotorstang?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Pr0f

Vorige week was op een of andere manier m'n rotor kapot gegaan. Deze heb ik toen vervangen samen met een nieuwe verdeelkap. Nu stond ik vanmiddag weer langs de weg, met wéér een kapotte rotor. Nu heb ik gezien/gevoelt dat er heel veel speling op die rotoras zit. Ik neem aan dat daar een soort lager zit die vervangen kan worden, of zit dat in 1 geheel met die as?
Staat het ontstekingstijdstip vast, dus kan ik zonder problemen die rotorstang en alles er omheen losmaken zonder dat de timing verkeerd komt te staan?
Matijs
Contacteer:

Lager is denk ik niet los te krijgen nee.
Je kan de as er gewoon uit pakken, kan er maar op 1 manier terug in.
Pr0f

ok, dat valt dus wel mee. Is dit een vaker voorkomend iets bij 5jes, en weet iemand of die as bij alle 5jes hetzelfde is? maw, op de sloop te halen :D , of speciaal bij de dealer bestellen :(
Matijs
Contacteer:

Is van alle 5jes gelijk, dus gewoon van de sloop halen. Kost bij de dealer iets van 80 euro ex. meen ik me te herinneren.
Menno

Wel van een 5je met elektronische ontsteking afhalen.
rev it like a rental
Matijs
Contacteer:

Owja, anders zit je met zo'n antiek ontstekingsding op een stokje :lol:
Pr0f

de 2 5jes die op sloop stonden was het bij 1 al vanaf, en bij de ander zwaar verroest. Een express die er stond was een diesel :D. Gelukkig stond er nog een verse 11 tl, die is nu dus rotorasloos (3x woordwaarde). Motortje loopt weer prima
Matijs
Contacteer:

keedan (Y)
Plaats reactie