ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Zojuist mn oude radio weer terug geplaatst ( Pioneer deh-p8600mp).
Nu is het alleen zo wanneer ik schakel van cd naar radio of andersom dat ik iedere keer een plop hoor.
Ook is het zo wanneer ik een cd speel en hij spring naar het volgende nummer dat ik dit hoor over de speakers.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Pascal-X
Berichten: 247
Lid geworden op: di 6 mar 2007 13:28
Locatie: Nuenen
Contacteer:

zeer waarschijnlijk een massaprobleem. is een soort van inschakelplop wat je nu hebt
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

Tijdens het inschakelen hoor ik het niet.
Nickster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 31 mar 2004 9:41
Locatie: Zoetermeer

Mijn autoradio krijgt geen continu stroom meer zodat al mijn zenders en audio instellingen niet meer werken. Er zat in het originele kabelboompje tussen de massakabel (rood) een soort van condensator gesoldeerd. Deze deed niets meer dus die heb ik verwijderd. Kan het hieraan liggen ?

Hij doet wel opslaan als ik het contact afzet en dan binnen 3 of 4 seconde het contact er weer opzet. Laat ik de sleutels langer uit het contact dan reset de hele radio weer.

Alvast bedankt
joeri_16V
Berichten: 2258
Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
Car: megane 2
Locatie: Kloosterzande (zeeland)

joeri_16V schreef:Zojuist mn oude radio weer terug geplaatst ( Pioneer deh-p8600mp).
Nu is het alleen zo wanneer ik schakel van cd naar radio of andersom dat ik iedere keer een plop hoor.
Ook is het zo wanneer ik een cd speel en hij spring naar het volgende nummer dat ik dit hoor over de speakers.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Afgelopen dagen het 1 en ander geprobeerd.
-massa op versterkers gecontroleerd
-massapunt op de carroserie gecontroleerd en nog eens extra opgeschuurd
-andere remote kabel
-andere rca kabel
-ander massapunt voor de radio (op diverse plekken geprobeerd, ook op het massa punt van de versterkers)
-zonder versterkers (dus alleen de speakers die direct op de radio zitten)-->toen was het weg
-met alleen de sub versterker-->zelfde als hierboven
-alleen de versteker van de voorste speakers--> wel 'ploppen'
-andere versterker voorste speakers--> ook daar hoorde ik het weer.

T is dus alleen over wanneer de versterker van de voorste speakers niet aangesloten zit, maar omdat ik het op een andere versterker ook heb kan het dus niet anders dan dat de radio kapot is lijkt mij.
Nickster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 31 mar 2004 9:41
Locatie: Zoetermeer

Ik heb op mijn schermpje in de auto geen beeld meer. Het hele scherm blijft wit als ik het aanzet !

Volgens mij heeft het scherm tijdelijk een omgedraaide + en - gehad, kan dit ervoor zorgen dat er niets meer te zien is ?

Alvast bedankt !
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

druk eens op het schermpje(rand ervan) misschien maakt je frontje niet goed contact met je radio.

of spray eens wat contactspray er tussen

succes
Nickster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 31 mar 2004 9:41
Locatie: Zoetermeer

Hardcore RS schreef:druk eens op het schermpje(rand ervan) misschien maakt je frontje niet goed contact met je radio.

of spray eens wat contactspray er tussen

succes
Misschien wel handig om erbij te zeggen.....tis een los schermpje dat aan een losse DVD speler hangt. DVD speler doet het prima, geluid loopt ook via de radio en dat doet het ook probleemloos !

Heb het scherm al open gehad en er zijn ook geen contacten verbrand oid voor zover ik kan zien.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Even een vraagje omtrend de bekabeling. Hoe kan ik testen of mijn + draad nog wel goed is? Want ik heb 1 keer ergens iets verkeerds aangesloten en toen ging de zekering kapot (logies) En laatst wou ik mijn subs aansluiten maar me versterker gaf geen signaal dus of de versterker is naar de knoppe (zekeringen zijn nog wel goed) of de + draad is naar de galemieze, Maar heb al 2 jaar denk ik dat draad niet meer gebruikt. Wie o wie kan mij helpen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Multimeter
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

Heeft iemand toevallig de Pioneer Deh-P700BT (o.a. usb en bleutooth)?

http://www.finnmec.fi/verkkokauppa/imag ... P700BT.jpg
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mijn zwager heeft een carminat radio/navi in zijn Megane II break, echter heeft hij van de dealer daar geen pennetjes bijgekregen om de radio eruit te krijgen. Das noodzakelijk om zijn parrot aan te sluiten uiteraard. Nu heb ik al een en ander geprobeerd, onder andere de stekkers uit de achterkant halen, zonder de radio los te halen, maar dat lukt niet.

Van wie kan ik die pennetje lenen/overnemen voor een kleine vergoeding?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als je het bakje onder de radio eruit haalt, kun je met wat gepiel en een schroevendraaiertje de radio er zo uithalen.
Je hebt trouwens ook de radiocode nodig om hem weer aan de gang te krijgen, maar dat wist je al wel neem ik aan. ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat bakje had ik er al uit ja ;)
zo wilde ik de stekkers eruit halen, maar ik had ook weer niet zó erg polio handjes, dat me dat lukte.
Zit die blokkering redelijk vooraan dan of achteraan? Dan kan ik vd week nog eens proberne...
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Vooraan. Heeft de radio 4 ronde gaatjes links en rechts of 2 sleufjes onderaan?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

2 sleufjes onderaan L en R. Had het al geprobeerd met een piepklein vorkje, maar ik durfde t niet echt aan, ivm beschadiging van t front :S
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Dat zijn erg platte sleuteltjes inderdaad, Becker systeem.
Dan zit de vergrendeling redelijk vooraan, op een centimeter of 2 van het front af gok ik zo uit m'n hoofd.
Anders rij je even met de auto langs de dealer en leent daar even een stel sleuteltjes.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat is het ook... dat heeftie ook gedaan, maar ja... ze hebben de verkeerde pennetjes meegegeven :S En om nou 2 keer te rijden.... (N)

zal morgen wel ff met een vork proberen vanonder! (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

snarremans schreef: aangezien ik niet al te veel ruimte wil verspillen aan mijn achterbak had ik de vraag of iemand ervaring had met 8 inch subwoofers in zijn auto?
de bassen ervan enz.

ik weet dat het geen doffe klappen geeft,daar moet ik 12 inch voor hebben maar gewoon jullie ervaringen..
greets..
snarremans schreef: Ik heb is zo mijn achterbak zitten bekijken,en ik wil niet al te veel ruimte kwijtraken dus is er toevallig iemand die de ruimte boven de wielkast en net schuin onder de hoedenplank in een clio 1.4 16v of anders uit het jaartal ong. rond 2000 ook gebruikt heeft voor zijn ICE?
zo ja graag een foto als je die hebt of een link naar je topic en of dit eventueel haarlbaar is...

groeten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
snarremans
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
Contacteer:

bij deze dus mijn vragen...
puddinkie
Berichten: 350
Lid geworden op: di 17 okt 2006 10:12

alles aftapen polyester er over en dan van uit dat punt verder bouwen
snarremans
Berichten: 61
Lid geworden op: za 24 mei 2008 5:59
Contacteer:

ok dankjewel....nu nog mensen met ervaringen van 8 inch subs :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gewoon naar een betere audio zaak gaan, kun je vergelijken, toch?

het gaat erom wat jij ervan vind, niet een ander, tis jouw geluid en jouw ervaring. ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

hoi
ik heb een probleem, heb een fluittoon in mijn audio
de fluittoon loopt gelijk met de motor
kabels liggen apart en er zit een ondstoorder tussen

waar zou dat aan liggen?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ontstoorder ertussenuit trekken en de gain van de versterker een stuk dicht draaien.
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

al het proberen
ik dacht dat het geen kwaad kon zo'n ondstoorder?
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Robke schreef:Ontstoorder ertussenuit trekken en de gain van de versterker een stuk dicht draaien.
of je hebt misschien een massa probleem .
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heb het geloof ik al eerder gevraagd, maar goed... nog maar een keer.
mijn radio valt te pas en te onpas uit. Vaak als ik over een bobbel in de weg rijdt, maar ook regelmatig daarna. oplossing: een goeie ram op het dashboard en dan kan ik weer een tijdje zorgeloos verderrijden, maar das geen optie.
Kan het zijn dat de stekkeraansluiting in de radio het aan het begeven is of het frontje? Heb hem er al uitgehad, maar nie echt wat gevonden. Zo ja, is dat soldeerbaar?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je zal eerst zeker moeten weten of het probleem in de auto zit of in de radio. Even een andere radio erin hangen en kijken wat er dan gebeurt.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Iemand bekend met het merk Dragster?
Heb er naar lopen luisteren.. en eerlijk gezegt vond ik het mooier klinken dan ground zero etc..

Dus heb maar Compo set van aangeschaft... maar was benieuwd of iemand het kende?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

niks mis mee (Y)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Heeft iemand toevallig een idee hoe ik bij een traffic netjes vanaf de accu kan komen met bekabeling voor men versterker? De accu zit bij die traffic op zo'n fijne plek nl onder de voeten van de bestuurder :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Meestal zitten er draden aan een accu (0), en die lopen vast ergens heen.
Maar als je amp achterin ligt dan zul je dus naar achteren moeten via dorpel ofzo. Even goed kijken en dan is het meestal zo gedaan zonder te boren oid.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ja de cabine inkomen is het probleem ook niet de versterker komt idd met de subs in de laadruimte :p allen bij de accu komen is een ramp. Zijn gelukkig ook niet van die dikke draadjes :p 35mm² haha en dat maal 2 achter in is alles waar je eventueel massa zou kunnen pakken dikke laag kleur gespoten :(
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hoeveel vermogen wil je gaan draaien?
Plaats reactie