een 5 TL uit 84 .. .update 15-05-04
nu een nieuw projectje gekocht omdat de baccara verkocht was .
tis een TL uit 84 ben 3e eigenaar hiervoor van een jongere man geweest en daarvoor van een oudere vrouw (werkelijk waar) tellertje staat nu op 80000km hij ziet er van de buitenkant niet echt meer mooi uit maar technisch is hij eigenlijk in goede staat.
nu zou ik hem eigenlijk iets willen verlagen en alpine velgjes eronder willen leggen...past dit zomaar?? en wie heeft ervaring met auto verlagen
tis een TL uit 84 ben 3e eigenaar hiervoor van een jongere man geweest en daarvoor van een oudere vrouw (werkelijk waar) tellertje staat nu op 80000km hij ziet er van de buitenkant niet echt meer mooi uit maar technisch is hij eigenlijk in goede staat.
nu zou ik hem eigenlijk iets willen verlagen en alpine velgjes eronder willen leggen...past dit zomaar?? en wie heeft ervaring met auto verlagen
Laatst gewijzigd door jacco75 op za 15 mei 2004 13:33, 10 keer totaal gewijzigd.
Ik neem aan dat de oude vijf net als de supercinq en de clio achter torsievering heeft, dus dat is eenvoudig te verlagen. En voor zal je een paar verlagingsveren moeten hebben. Bij Reichhard hebben ze die wel. Wel prijzig. Misschien passen er veren van een Alpine of Alpine Turbo onder? Die zullen allicht lager zijn.
Edit: ik zie de "Tieferlegungsfedern" voor de oude vijf bij Reichhard niet meer op de site staan, maar als je ze even een mailtje stuurt kunnen ze je misschien wel helpen, want ze hebben ze wel gehad volgens mij.
Edit: ik zie de "Tieferlegungsfedern" voor de oude vijf bij Reichhard niet meer op de site staan, maar als je ze even een mailtje stuurt kunnen ze je misschien wel helpen, want ze hebben ze wel gehad volgens mij.
oke ga meteen ff kijken maar wie weet wat meer over de velgen ik heb 3 gaats stalen velgen er nu onderzitten dus moet ik alles gaan aanpassen naar 4 gaats ??Matijs schreef:Ik neem aan dat de oude vijf net als de supercinq en de clio achter torsievering heeft, dus dat is eenvoudig te verlagen. En voor zal je een paar verlagingsveren moeten hebben. Bij Reichhard hebben ze die wel. Wel prijzig. Misschien passen er veren van een Alpine of Alpine Turbo onder? Die zullen allicht lager zijn.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
alpine/alpine turbo/R4/.../... velgjes zijn ook allemaal drie gats (op het moment rijd alleen de smart nog op drie gats meen ik). Kijk anders eens in die richting. Ombouwen naar 4-gats kan natuurlijk ook. Effe een schijfje draaien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Nee, de R5A en R5AT zijn ook driegaats.
En de AT velgen zijn mooi, maar de "driesleufs" Alpine velgen zijn nog veel mooier.
Ff kijke of ik een plaatje kan vinden...
En de AT velgen zijn mooi, maar de "driesleufs" Alpine velgen zijn nog veel mooier.
Ff kijke of ik een plaatje kan vinden...
dan ga ik liever voor de alpine velgiesTom schreef:alpine/alpine turbo/R4/.../... velgjes zijn ook allemaal drie gats (op het moment rijd alleen de smart nog op drie gats meen ik). Kijk anders eens in die richting. Ombouwen naar 4-gats kan natuurlijk ook. Effe een schijfje draaien.

wil hem eigenlijk origineel houden zou morgen proberen fotos op de site te zetten
wie heeft dus bij deze nog 4 velgen liggen? staat niet belangrijk

R5AT velg:
[img]http://r5-alpine-turbo.skyblog.com/pics/534918.jpg[/img]
R5A velg:
[img]http://www.r5gordini.co.uk/imagescript/ ... 0A%204.jpg[/img]
[img]http://www.r5gordini.co.uk/imagescript/ ... 0A%201.jpg[/img]
Stalen cupvelg:
[img]http://www.r5alpine.com/copa80p11f1.jpg[/img]
[img]http://r5-alpine-turbo.skyblog.com/pics/534918.jpg[/img]
R5A velg:
[img]http://www.r5gordini.co.uk/imagescript/ ... 0A%204.jpg[/img]
[img]http://www.r5gordini.co.uk/imagescript/ ... 0A%201.jpg[/img]
Stalen cupvelg:
[img]http://www.r5alpine.com/copa80p11f1.jpg[/img]
heb pm gestuurd ben ook ontzettend benieuwd wat die velgen kosten
auto heb ik kunnen kopen voor slechts 75 euro stond ook op marktplaats heb alle documentatie erbijna nog bij vanaf de garage
matijs ook bedankt voor de fotos vind de R5AT velgen toch het mooist staan
auto heb ik kunnen kopen voor slechts 75 euro stond ook op marktplaats heb alle documentatie erbijna nog bij vanaf de garage
matijs ook bedankt voor de fotos vind de R5AT velgen toch het mooist staan
75 euro?!? Damn, die had ik ook wel willen hebben... Zal wel snel verkocht zijn zeker?
Matijs schreef:75 euro?!? Damn, die had ik ook wel willen hebben... Zal wel snel verkocht zijn zeker?
ja ging volgens mij wel aardig snel maar ik was gelukkig de eerste die een bod uitbracht op een auto die ik niet gezien heb.........soms moet je es een uidaging pakken en zeker voor 75 pleuros....
zitten alleen al 4 goede banden en bijna nieuwe uitlaat onder

Ik weet niet waar je woont, maar hier in Geldrop staat op de sloop nog een oud vijfje die er nog heel net uitziet. Dus als je nog een paar deukvrije voorschermen of deuren ofzo nodig hebt...
Is een bordeaux rode trouwens, wat voor kleur is die van jou?
Check ff het "Gespot op de sloop" topic voor een paar foto's...
Is een bordeaux rode trouwens, wat voor kleur is die van jou?
Check ff het "Gespot op de sloop" topic voor een paar foto's...
ik woon in emmen dus moet volgende week ook maar es op de sloop gaan kijken misschien dat ik nog wel de deuren ga vervangen niet qua roest maar de deuken maar eerst door de apk ben nog wel wat andere kleine dingen nodig..........tis een licht beige kleurMatijs schreef:Ik weet niet waar je woont, maar hier in Geldrop staat op de sloop nog een oud vijfje die er nog heel net uitziet. Dus als je nog een paar deukvrije voorschermen of deuren ofzo nodig hebt...
Is een bordeaux rode trouwens, wat voor kleur is die van jou?
Check ff het "Gespot op de sloop" topic voor een paar foto's...
ga meteen ff kijken op "gespot op de sloop"
Mja Emmen is niet echt om de hoek nee 
Maar ik denk dat ze toch niet op elke sloop staan... In Dongen (bij Breda) stond er ook 1, maar dat is alweer een tijd geleden, dus ik weet niet of die nog bestaat.

Maar ik denk dat ze toch niet op elke sloop staan... In Dongen (bij Breda) stond er ook 1, maar dat is alweer een tijd geleden, dus ik weet niet of die nog bestaat.
dammm heb ff goed gekeken dat ene oude 5 heeft er nog hele mooie deuren inzitten en dan denk ik van misschien is het ook wel gaaf om hem dan opnieuw te laten spuiten ...Matijs schreef:Mja Emmen is niet echt om de hoek nee
Maar ik denk dat ze toch niet op elke sloop staan... In Dongen (bij Breda) stond er ook 1, maar dat is alweer een tijd geleden, dus ik weet niet of die nog bestaat.
maar heb helaas nog een project staat een kever cabrio

mmm zo'n bod heb ik vandaag nog niet gehad maar hij is me nu al iets meer waardiwi schreef:Voor 100,00 neem ik dit project wel van je over hoor

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Saxo oude model en de 106, beide met de lichtere motoren hebben ook nog 3 gaats.Tom schreef: (op het moment rijd alleen de smart nog op drie gats meen ik).
Project: GTT Blue Sport
Bel die sloop in Geldrop eens wat ze voor die deuren willen hebben. Als ze niet te duur zijn zou ik ze gewoon kopen. Is toch niet spul dat je elke dag tegen komt...jacco75 schreef:dammm heb ff goed gekeken dat ene oude 5 heeft er nog hele mooie deuren inzitten en dan denk ik van misschien is het ook wel gaaf om hem dan opnieuw te laten spuiten ...Matijs schreef:Mja Emmen is niet echt om de hoek nee
Maar ik denk dat ze toch niet op elke sloop staan... In Dongen (bij Breda) stond er ook 1, maar dat is alweer een tijd geleden, dus ik weet niet of die nog bestaat.
maar heb helaas nog een project staat een kever cabrio
Mijn Oom en tante wonen trouwens in Dalen (bij Coevorden), dus misschien is er vervoers-technisch ook nog wel een mouw aan te passen
Edit: Oja
Gebroeders De Kinderen BV
Spaarpot 107
5667KW Geldrop
Tel: 040 2854905
heb net ff contact gehad met de gebroeders De kinderenBel die sloop in Geldrop eens wat ze voor die deuren willen hebben. Als ze niet te duur zijn zou ik ze gewoon kopen. Is toch niet spul dat je elke dag tegen komt...
Mijn Oom en tante wonen trouwens in Dalen (bij Coevorden), dus misschien is er vervoers-technisch ook nog wel een mouw aan te passen
Edit: Oja
Gebroeders De Kinderen BV
Spaarpot 107
5667KW Geldrop
Tel: 040 2854905
de deuren moet ze zo rond de 40 euro per stuk voor hebben en een eventuele voorspatbord 15 maar daar ga ik zelf eerst ff kijken of ik die kan lassen....
ik ga ook nog ff in emmen kijke of er iets staat en wacht nog de apk af en dan hoor je van me zou wel geweldig natuurlijk zijn

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Klopt. ff niet aangedacht.H8bal schreef:En citroën AXFrits schreef:Saxo oude model en de 106, beide met de lichtere motoren hebben ook nog 3 gaats.Tom schreef: (op het moment rijd alleen de smart nog op drie gats meen ik).
@jacco, stond er bij de mars in zwolle niet toevallig ook nog zo'n oudje?? Staan wel foto's in het sloop topic.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
Stonden een paar AT's geloof ik ja. Dat is een stuk dichterbij.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
wat ik hier heb liggen :
velgen at
velgen a
interieur rood at
interieur creme at
speciale bumpers at
velgen at
velgen a
interieur rood at
interieur creme at
speciale bumpers at
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 11 jan 2004 19:57
- Locatie: Heythuysen
nog even over die veren.
Hadden de eerste 5jes niet voor ook torsievering? a la R4? Scheelt je misschien alweer euri voor veren
Hadden de eerste 5jes niet voor ook torsievering? a la R4? Scheelt je misschien alweer euri voor veren

kijk dat zijn de leuke meevallersMenno schreef:Yeps, torsiestaven voor en achter.
Allemaal verstelbaar, alhoewel je ze er achter niet uit kan trekken, maar moet slaan. En aangezien dat wel eens een beetje vast kan zitten; succes

ik wil eerst aankomende week de remmen vervangen voor ff nieuwe blokken erop en achter nieuwe schoenen en de boel gangbaar maken ....
ga ook ff die gast in zwolle bellen is idd een stukkie dichterbij .de fotos komen er zo op

Beetje grote foto's Jacco, doe het ff zo:
(als je mijn bericht quote kan je zien hoe je dat moet doen)
(als je mijn bericht quote kan je zien hoe je dat moet doen)
ben net ff bij kwikfit geweest en hem op de brug gehad bodem is gewoon super hard en nog noooit aan gelast
meteen ff remmen test gedaan en ook voor was alles goed (ga wel blokken vervangen zijn bijna op) en achter moet ff nieuwe schoenen op maar die lagen nog in de auto
meteen ff remmen test gedaan en ook voor was alles goed (ga wel blokken vervangen zijn bijna op) en achter moet ff nieuwe schoenen op maar die lagen nog in de auto
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Gezien de foto's denk ik dat daar een woordje "niet" mistjacco75 schreef:zitten alleen al 4 goede banden en bijna nieuwe uitlaat onderbuitenkant ziet er dan ook niet uit maar het is de bedoeling om dat zo te laten

Maar succes met je project!
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za 21 feb 2004 11:34
- Locatie: Grubbenvorst (Venlo)
Hoe zijn de wielbakken achter (in de kofferbak) waar de schokbrekers aan vast zitten?
Dat was bij mijn oude Alpine (Turbo's) altijd een groot probleem.
Ook de accubakken waren altijd rot (achterschremen trouwens ook)
Ach, eigenlijk was het plaatwerk zo slecht bij die auto's dat de roest gewoon niet tegen te houden was!
Het waren wel de leukste auto's die ik ooit gehad heb.
Vooral de door Elia getunede Alpine Turbo Coupe.

Dat was bij mijn oude Alpine (Turbo's) altijd een groot probleem.
Ook de accubakken waren altijd rot (achterschremen trouwens ook)
Ach, eigenlijk was het plaatwerk zo slecht bij die auto's dat de roest gewoon niet tegen te houden was!
Het waren wel de leukste auto's die ik ooit gehad heb.
Vooral de door Elia getunede Alpine Turbo Coupe.

The Cabrio Kid schreef:Hoe zijn de wielbakken achter (in de kofferbak) waar de schokbrekers aan vast zitten?
Dat was bij mijn oude Alpine (Turbo's) altijd een groot probleem.
Ook de accubakken waren altijd rot (achterschremen trouwens ook)
Ach, eigenlijk was het plaatwerk zo slecht bij die auto's dat de roest gewoon niet tegen te houden was!
Het waren wel de leukste auto's die ik ooit gehad heb.
Vooral de door Elia getunede Alpine Turbo Coupe.
ik heb de achterschermen en ook de ophanging van de schokbrekers bekeken en dat is bij deze auto in zeer goede staat, is ook nog nooit aan gelast en is ook voorlopig niet nodig.
mijn vorige renault 5 was wel iets anders

moet alleen nu toch maar nieuw spatbordje en 2 deurtjes