een 5 TL uit 84 .. .update 15-05-04

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
jacco75

nu een nieuw projectje gekocht omdat de baccara verkocht was .

tis een TL uit 84 ben 3e eigenaar hiervoor van een jongere man geweest en daarvoor van een oudere vrouw (werkelijk waar) tellertje staat nu op 80000km hij ziet er van de buitenkant niet echt meer mooi uit maar technisch is hij eigenlijk in goede staat.

nu zou ik hem eigenlijk iets willen verlagen en alpine velgjes eronder willen leggen...past dit zomaar?? en wie heeft ervaring met auto verlagen
Laatst gewijzigd door jacco75 op za 15 mei 2004 13:33, 10 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

Ik neem aan dat de oude vijf net als de supercinq en de clio achter torsievering heeft, dus dat is eenvoudig te verlagen. En voor zal je een paar verlagingsveren moeten hebben. Bij Reichhard hebben ze die wel. Wel prijzig. Misschien passen er veren van een Alpine of Alpine Turbo onder? Die zullen allicht lager zijn.

Edit: ik zie de "Tieferlegungsfedern" voor de oude vijf bij Reichhard niet meer op de site staan, maar als je ze even een mailtje stuurt kunnen ze je misschien wel helpen, want ze hebben ze wel gehad volgens mij.
jacco75

Matijs schreef:Ik neem aan dat de oude vijf net als de supercinq en de clio achter torsievering heeft, dus dat is eenvoudig te verlagen. En voor zal je een paar verlagingsveren moeten hebben. Bij Reichhard hebben ze die wel. Wel prijzig. Misschien passen er veren van een Alpine of Alpine Turbo onder? Die zullen allicht lager zijn.
oke ga meteen ff kijken maar wie weet wat meer over de velgen ik heb 3 gaats stalen velgen er nu onderzitten dus moet ik alles gaan aanpassen naar 4 gaats ??
Tom
Moderator
Car: MB

alpine/alpine turbo/R4/.../... velgjes zijn ook allemaal drie gats (op het moment rijd alleen de smart nog op drie gats meen ik). Kijk anders eens in die richting. Ombouwen naar 4-gats kan natuurlijk ook. Effe een schijfje draaien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Matijs
Contacteer:

Nee, de R5A en R5AT zijn ook driegaats.
En de AT velgen zijn mooi, maar de "driesleufs" Alpine velgen zijn nog veel mooier.
Ff kijke of ik een plaatje kan vinden...
Tom
Moderator
Car: MB

denk alleen het vrij lastig is om daar een net setje van te vinden (of iig compleet en recht)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jacco75

Tom schreef:alpine/alpine turbo/R4/.../... velgjes zijn ook allemaal drie gats (op het moment rijd alleen de smart nog op drie gats meen ik). Kijk anders eens in die richting. Ombouwen naar 4-gats kan natuurlijk ook. Effe een schijfje draaien.
dan ga ik liever voor de alpine velgies :p
wil hem eigenlijk origineel houden zou morgen proberen fotos op de site te zetten

wie heeft dus bij deze nog 4 velgen liggen? staat niet belangrijk :worship:
iwi

Misschien heeft Sfen nog een setje liggen tussen de rest van de onderdelen. Stuur hem anders ff een PM-tje (Sven 5 A T (VLIEGTEUG)) (Y)
jacco75

heb pm gestuurd ben ook ontzettend benieuwd wat die velgen kosten

auto heb ik kunnen kopen voor slechts 75 euro stond ook op marktplaats heb alle documentatie erbijna nog bij vanaf de garage :wink:

matijs ook bedankt voor de fotos vind de R5AT velgen toch het mooist staan
Matijs
Contacteer:

75 euro?!? Damn, die had ik ook wel willen hebben... Zal wel snel verkocht zijn zeker?
jacco75

Matijs schreef:75 euro?!? Damn, die had ik ook wel willen hebben... Zal wel snel verkocht zijn zeker?

ja ging volgens mij wel aardig snel maar ik was gelukkig de eerste die een bod uitbracht op een auto die ik niet gezien heb.........soms moet je es een uidaging pakken en zeker voor 75 pleuros....

zitten alleen al 4 goede banden en bijna nieuwe uitlaat onder :foto: buitenkant ziet er dan ook niet uit maar het is de bedoeling om dat zo te laten
Matijs
Contacteer:

Ik weet niet waar je woont, maar hier in Geldrop staat op de sloop nog een oud vijfje die er nog heel net uitziet. Dus als je nog een paar deukvrije voorschermen of deuren ofzo nodig hebt...
Is een bordeaux rode trouwens, wat voor kleur is die van jou?
Check ff het "Gespot op de sloop" topic voor een paar foto's...
jacco75

Matijs schreef:Ik weet niet waar je woont, maar hier in Geldrop staat op de sloop nog een oud vijfje die er nog heel net uitziet. Dus als je nog een paar deukvrije voorschermen of deuren ofzo nodig hebt...
Is een bordeaux rode trouwens, wat voor kleur is die van jou?
Check ff het "Gespot op de sloop" topic voor een paar foto's...
ik woon in emmen dus moet volgende week ook maar es op de sloop gaan kijken misschien dat ik nog wel de deuren ga vervangen niet qua roest maar de deuken maar eerst door de apk ben nog wel wat andere kleine dingen nodig..........tis een licht beige kleur

ga meteen ff kijken op "gespot op de sloop"
Matijs
Contacteer:

Mja Emmen is niet echt om de hoek nee :p
Maar ik denk dat ze toch niet op elke sloop staan... In Dongen (bij Breda) stond er ook 1, maar dat is alweer een tijd geleden, dus ik weet niet of die nog bestaat.
jacco75

Matijs schreef:Mja Emmen is niet echt om de hoek nee :p
Maar ik denk dat ze toch niet op elke sloop staan... In Dongen (bij Breda) stond er ook 1, maar dat is alweer een tijd geleden, dus ik weet niet of die nog bestaat.
dammm heb ff goed gekeken dat ene oude 5 heeft er nog hele mooie deuren inzitten en dan denk ik van misschien is het ook wel gaaf om hem dan opnieuw te laten spuiten ...

maar heb helaas nog een project staat een kever cabrio :D
iwi

Voor € 100,00 neem ik dit project wel van je over hoor :D
jacco75

iwi schreef:Voor € 100,00 neem ik dit project wel van je over hoor :D
mmm zo'n bod heb ik vandaag nog niet gehad maar hij is me nu al iets meer waard :)) ga hem volgende week voor de keuring gooien en dan ben ik benieuwd of hij er 1 keer doorkomt ga alleen de remmen bij langs
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom schreef: (op het moment rijd alleen de smart nog op drie gats meen ik).
Saxo oude model en de 106, beide met de lichtere motoren hebben ook nog 3 gaats.
Matijs
Contacteer:

jacco75 schreef:
Matijs schreef:Mja Emmen is niet echt om de hoek nee :p
dammm heb ff goed gekeken dat ene oude 5 heeft er nog hele mooie deuren inzitten en dan denk ik van misschien is het ook wel gaaf om hem dan opnieuw te laten spuiten ...

maar heb helaas nog een project staat een kever cabrio :D
Bel die sloop in Geldrop eens wat ze voor die deuren willen hebben. Als ze niet te duur zijn zou ik ze gewoon kopen. Is toch niet spul dat je elke dag tegen komt...
Mijn Oom en tante wonen trouwens in Dalen (bij Coevorden), dus misschien is er vervoers-technisch ook nog wel een mouw aan te passen :wink:

Edit: Oja
Gebroeders De Kinderen BV
Spaarpot 107
5667KW Geldrop

Tel: 040 2854905
jacco75

Bel die sloop in Geldrop eens wat ze voor die deuren willen hebben. Als ze niet te duur zijn zou ik ze gewoon kopen. Is toch niet spul dat je elke dag tegen komt...
Mijn Oom en tante wonen trouwens in Dalen (bij Coevorden), dus misschien is er vervoers-technisch ook nog wel een mouw aan te passen :wink:

Edit: Oja
Gebroeders De Kinderen BV
Spaarpot 107
5667KW Geldrop

Tel: 040 2854905
heb net ff contact gehad met de gebroeders De kinderen
de deuren moet ze zo rond de 40 euro per stuk voor hebben en een eventuele voorspatbord 15 maar daar ga ik zelf eerst ff kijken of ik die kan lassen....

ik ga ook nog ff in emmen kijke of er iets staat en wacht nog de apk af en dan hoor je van me zou wel geweldig natuurlijk zijn :worship:
H8bal

Frits schreef:
Saxo oude model en de 106, beide met de lichtere motoren hebben ook nog 3 gaats.
En citroën AX
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

H8bal schreef:
Frits schreef:
En citroën AX
Klopt. ff niet aangedacht.

@jacco, stond er bij de mars in zwolle niet toevallig ook nog zo'n oudje?? Staan wel foto's in het sloop topic.

GR.Frits
Matijs
Contacteer:

Stonden een paar AT's geloof ik ja. Dat is een stuk dichterbij.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wat ik hier heb liggen :
velgen at
velgen a
interieur rood at
interieur creme at
speciale bumpers at
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Richard Lemmen

nog even over die veren.
Hadden de eerste 5jes niet voor ook torsievering? a la R4? Scheelt je misschien alweer euri voor veren :D
Menno

Yeps, torsiestaven voor en achter.

Allemaal verstelbaar, alhoewel je ze er achter niet uit kan trekken, maar moet slaan. En aangezien dat wel eens een beetje vast kan zitten; succes >-)
rev it like a rental
jacco75

Menno schreef:Yeps, torsiestaven voor en achter.

Allemaal verstelbaar, alhoewel je ze er achter niet uit kan trekken, maar moet slaan. En aangezien dat wel eens een beetje vast kan zitten; succes >-)
kijk dat zijn de leuke meevallers (Y)
ik wil eerst aankomende week de remmen vervangen voor ff nieuwe blokken erop en achter nieuwe schoenen en de boel gangbaar maken ....

ga ook ff die gast in zwolle bellen is idd een stukkie dichterbij .de fotos komen er zo op :smile:
jacco75

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door jacco75 op za 3 apr 2004 11:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Matijs
Contacteer:

Beetje grote foto's Jacco, doe het ff zo:
(als je mijn bericht quote kan je zien hoe je dat moet doen)

jacco75 schreef: http://members.lycos.nl/jacco75/
Afbeelding[/url]

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Droes

heb ik altij al aparte 5'jes gevonden (Y)
swel wat werk aan, maar kan geen probleem zijn :wink:
jacco75

ben net ff bij kwikfit geweest en hem op de brug gehad bodem is gewoon super hard en nog noooit aan gelast
meteen ff remmen test gedaan en ook voor was alles goed (ga wel blokken vervangen zijn bijna op) en achter moet ff nieuwe schoenen op maar die lagen nog in de auto
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

jacco75 schreef:zitten alleen al 4 goede banden en bijna nieuwe uitlaat onder :foto: buitenkant ziet er dan ook niet uit maar het is de bedoeling om dat zo te laten
Gezien de foto's denk ik dat daar een woordje "niet" mist :D

Maar succes met je project!
The Cabrio Kid

Hoe zijn de wielbakken achter (in de kofferbak) waar de schokbrekers aan vast zitten?
Dat was bij mijn oude Alpine (Turbo's) altijd een groot probleem.
Ook de accubakken waren altijd rot (achterschremen trouwens ook)

Ach, eigenlijk was het plaatwerk zo slecht bij die auto's dat de roest gewoon niet tegen te houden was!

Het waren wel de leukste auto's die ik ooit gehad heb.
Vooral de door Elia getunede Alpine Turbo Coupe.
(Y)
jacco75

The Cabrio Kid schreef:Hoe zijn de wielbakken achter (in de kofferbak) waar de schokbrekers aan vast zitten?
Dat was bij mijn oude Alpine (Turbo's) altijd een groot probleem.
Ook de accubakken waren altijd rot (achterschremen trouwens ook)

Ach, eigenlijk was het plaatwerk zo slecht bij die auto's dat de roest gewoon niet tegen te houden was!

Het waren wel de leukste auto's die ik ooit gehad heb.
Vooral de door Elia getunede Alpine Turbo Coupe.
(Y)

ik heb de achterschermen en ook de ophanging van de schokbrekers bekeken en dat is bij deze auto in zeer goede staat, is ook nog nooit aan gelast en is ook voorlopig niet nodig.

mijn vorige renault 5 was wel iets anders :(

moet alleen nu toch maar nieuw spatbordje en 2 deurtjes
Plaats reactie