Toen ik gisteren m'n auto (Clio RSi) starte, schommelde de toerentelmeter gigantisch en de motor sloeg toen af. De tweede keer starten ging wel gewoon goed en had daarna geen problemen meer.
Vanmiddag toen ik de auto afzette kwam er allemaal rook onder de motorkap vandaan! Wat bleek nu, er zat koelvloeistof voor op het blok bij radiator. radiator zelf was niet smerig van de bruine roestige koelvloeistof.
Denk dus dat een koelvoeistofslang lek is. (heb geen geknapte slang kunnen vinden)
Wie kan mij meer vertellen wat er aan de hand is en wat ik moet doen?
ik zou de vloeistif bijvullen alles weer droog maken en de motor warm rijden en dan kijken waar het water uitkomt. (wel rekeing hoduen dat niet al het water er ineens uit is. als dan wee alles nat is ff droogmaken terwijl je een warme motor heb dan moe je zien aar het vandaan komt
Hooliead schreef:ik zou de vloeistif bijvullen alles weer droog maken en de motor warm rijden en dan kijken waar het water uitkomt. (wel rekeing hoduen dat niet al het water er ineens uit is. als dan wee alles nat is ff droogmaken terwijl je een warme motor heb dan moe je zien aar het vandaan komt
Ik zou niet gaan rijden maar wel stationair warm laten draaien. op het moment dat alles onder druk komt te staan zie je vanzelf waar er iets lek is. en die slang daarna compleet vervangen. kost wel wat bij renault, maar je weet dat je daarna goed zit.
GR.Frits
Edit: liever geen water bebruiken, behalve als je echt niet anders kan.. water geeft roest en roesten doen renaults al genoeg
Laatst gewijzigd door Gerald op do 18 mar 2004 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ClioRSI-115pk schreef:Er zijn dus geen enge dingen met bijv. de koppaking... ??
Wat kost een nieuwe slang (als die lek is...)??
koppakking kan wel maar dan moet je motor echt veel te warm zijn geworden.. maar er is vast een slang lek ergens.
prijzen van slangen zijn altijd een vraagteken. ik heb voor een "moeilijke" slang met 4 uitgangen afgelopen zomer bijna 100 euro betaald, origineel renault en nergens anders te krijgen.
Ik heb niet ongelofelijk lopen jagen, dus dan valt de koppaking hopelijk af!!
Zal dan maar eens beginnen met het blok weer schoon te poetsen en uit te zoeken waar het lek dan zit!
Alvast bedankt !
ClioRSI-115pk schreef:water gebruik ik nooit om te koelen!
Het is wel roestige koelvloeistof, maar dat is toch typisch een renault-kwaaltje
daarom kan een keer goed doorspoelen nooit kwaad. ookal is het nie ehct nodig als je in je koelvloeistof kijkt en hij ziet super bruin is het toch altijd een minder zicht dan dat hij gewoon netjes groenig is.
Ik heb de lekkage gevonden.......
Zit alleen op een gigantsiche k#t-plek !!
Boven de versnellingsbak loopt een hard kunstoffen buisje dat zich drie keer vertakt(totaal ong. 30 cm lang). Hier zit een gaatje in
Ook bij een van de vertakkingen naar de rubberen slang die daar weer op zit aangesloten zit een scheurtje.
Zelf kan ik er niet bij om het tijdelijk dicht te tapen en daarna te vervangen.... Moet dus naar de garage denk ik..??
ClioRSI-115pk schreef:Denk jij dat je dat voor elkaar kunt krijgen Vosje...???
Het is geen GTE !
Weet je dan ook hoe je de koelslangen los en goed vast krijgt?
ClioRSI-115pk schreef:Denk jij dat je dat voor elkaar kunt krijgen Vosje...???
Het is geen GTE !
Weet je dan ook hoe je de koelslangen los en goed vast krijgt?
los zowiezo wel vast gaat ook wel lukken denk ik
Das dezelfde slang die ik kapot had afgelopen zomer, en bij praktich hetzelfde blok had ik het in een half uurtje vervangen. dus dat gaat jou ook lukken wel ff na die tijd koelvloeistof bijvullen
@ Frits: Mijn slangetje kostte me 67.68 euro. Als het dezelfde is als de jouwe dan was je mooi duur uit ! blijkt trouwens 2 gekoppelde buizen waarvan er 1 zich in tweeen vertakt.
@Vosje: Heel tof dat je me wil helpen , maar ik moest toch nog wat dingen laten nakijken van de deur door Stefan's pa. Dus ik laat hem ook maar de slang monteren. thnx anyway!!!
ClioRSI-115pk schreef:@ Frits: Mijn slangetje kostte me 67.68 euro. Als het dezelfde is als de jouwe dan was je mooi duur uit ! blijkt trouwens 2 gekoppelde buizen waarvan er 1 zich in tweeen vertakt.
Doe ff een foto aub. mag ook over de mail. En als het kan een foto van waar ie nu precies zit. Want het kan maar zo zijn dat het toch een andere slang is/was.
Ik hoop voor je dat het een andere slang is !
anders heeft Renault je toch een beetje afgezet.
Foto heb ik op het moment niet.
Zijn twee ijzeren(zwart) buizen waarbij de bovenste zich in tweeen vertakt.
Hij is weer gefixed !!! Nu kan ik weer lekker sjeezen !!