Veel spam/virussen in mail sinds op forum RTC. Toeval?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
The Cabrio Kid

Hoi,

Vanaf het moment (enkele dagen geleden) dat ik op het RTC forum zit wordt ik gebombadeerd met virus mails :( . (soms wel 8 per dag!)
Daarvoor nooit last van gehad.
Is dit toeval of hebben meer RTC'ers hier last van?

Valt hier iets aan te doen?

Groeten,
Bas
SandeR16v

Je kunt iig iets aanzetten dat je emailadres niet altijd gepost/zichtbaar wordt/is.. Maar wat dat precies is weet ik niet.
The Saint

kan zijn, maar ik ben sinds kort ook aktief hier, maar heb niet meer spam.
Jasper16v

Chris
Erelid - Moderator - RvT

En die kun je alleen zien als je lid bent.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Jasper16v

Matijs
Contacteer:

Tegen virussen: Antivirus eXpert Professional
Tegen SPAM: SpamBayes (Freeware, voor Outlook)
~thijs~
Contacteer:

mmmm Kep wel al een paar keer een virusje binnengeahd van iemand met een adres met renault erin

maar we hebben een goeie virusscanner (het zijn er wel veel de laatste tijd zeg)
-Matthy-

Beetje offtopic misschien, maar waar kan ik me RTC email zien?
Clio 16V=Alive again!
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb zo het idee dat er inderdaad hier email adressen geharvest zijn, of dat iemand die hier vaak komt besmet is.
Heb recentelijk de emailadressen in een plaatje gezet, dat zou een beetje moeten gaan helpen
rasit..

The Cabrio Kid schreef:Hoi,

Vanaf het moment (enkele dagen geleden) dat ik op het RTC forum zit wordt ik gebombadeerd met virus mails :( . (soms wel 8 per dag!)
Daarvoor nooit last van gehad.
Is dit toeval of hebben meer RTC'ers hier last van?
Geen toeval. De eerste dag dat ik hier lid was regende het elke dag met virussen in mijn mail. LexHoogeveen gedoe ook vaak

Gewoon met outlook ofzo werken, die blokkeert automatisch virusmails.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Als je een virusscanner hebt wel, ja... :) En als je gelukt hebt houdt je provider ook het 1 en ander tegen, toch?
Marcel B.

Gewoon geen attachments openen waarvan je niet weet wat het is, zo moeilijk is het echt niet
Don't walk the grass... smoke it
rasit..

Marcel B. schreef:Gewoon geen attachments openen waarvan je niet weet wat het is, zo moeilijk is het echt niet
ik denk dat hij dat zelf ook wel begrijpt. Het gaat erom dat het door RTC komt en of daar wat aan te doen is.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Inderdaad... Ik zit al zo'n kleine 10 jaar op het internet en heb nog nooit een virusscanner gebruikt. En ook nog nooit een virus binnen gehaald. (Ik scan mijn schijf 1 keer per jaar ongeveer)
Jasper16v

Ik krijg per dag denk ik zo'n 10 a 15 virusmails binnen, niks van rtc overigens.

Heb zelf naar mijn weten geen virus, enkele dagen geleden nog gechecked. McAfee attendeert mij erop dat de mails een virus bevatten.
Anonymous

spamtip voor op een forum:

nooit je e-mail adres posten in een post. mocht je dit toch doen, dan als volgt: laaf-at-quicknet-dot-nl of laafAPESTAARTJEquicknetPUNTnl

zorg dat een mens dus wel begrijpt hoe het e-mail adres geschreven wordt, maar dat het geen geldig e-mailadres is.

andere tip is mail-accounts scheiden, maak een adres aan dat je in kan vullen op websites, bijvoorbeeld voor verplichte registraties als je wat moet downloaden of prijsinfo aanvragen ofzo. Gebruik voor je persoonlijke mail een ander adres dat alleen bij de juiste personen bekend is.

Doe niet mee aan forwards en zorg ervoor dat je deze ook niet meer ontvangt van anderen.. Als je naar een FW: kijkt, dan zie je vaak honderden e-mailadressen in een lijst voorkomen.. Zulke mailtjes veroorzaken bij spammers absoluut glimmende oogjes van geluk. Ook als je de lijst niet forward, maar een ander wel, dan staat je adres erin. Oplossing: doorsturen met alle adressen in het BCC veld in plaats van in het TO: veld. Dan zien ontvangers geen adressen staan van andere ontvangers. Verwijder ook meteen even alle zichtbare adressen uit de mail.

tot zover dit nuttig/loos getiep in de baas z'n tijd. :D
~thijs~
Contacteer:

mmmm net een virus gehad van Rik Hamberg via tiscali :s
Plaats reactie