[Clio 16v]remleidingen

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

zijn er nog veel verschilende remleidingen te verkrijgen

en wat zal goedkoper zijn
bij renault bestellen en wat krijg je dan staal of koper
of een stuk koper leidingen er onder de auto leggen

of zijn er ook rvs remleidingen?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Je bedoelt denk ik de 'vaste' massieve leidingen ?
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja de leidingen onder de auto door
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

zelf koperen leiding trekken is het goedkoopst, heb je wel wat speciaal gereedschap voor nodig trouwens. (om de eindjes op te trompen zoals dat geloof ik heet)

De andere optie is staalmantel om een teflon (maat dash-3) leiding en dan met speciale knelkoppellingen vastmaken die weer in de M8x1mm openingen van de remdrukverdeler, hoofdremcylinder en remklauwen passen...

het is te doen, maar wel duurder dan koper.
there is no spoon.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

en zou ik ook mijn bestaande leidingen weer kunnen gebruiken onder mijn nieuwe carrosorie zit namelijk niks meer onder :(

en wat koste zoon kopere rem leiding nog per meter ongeveer?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

http://www.brezan.nl ... bel eens zou ik zeggen....
there is no spoon.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Christian schreef:en zou ik ook mijn bestaande leidingen weer kunnen gebruiken onder mijn nieuwe carrosorie zit namelijk niks meer onder
Waarom niet?? of de leidingen moeten van zo'n slechte staat zijn dat je zegt van doe maar nieuwe. En dan nog heb je je oude nodig om een nieuwe te laten buigen. Zonder voorbeeld kan niemand wat namaken.

Bij de dealer kunnen ze je niet helpen die kunnen alleen leidingen per meter bestellen voor de hoofdprijs.

GR.Frits
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Koop gewoon een Midlock gereedschapje om remleidingen te maken (trompen?) Kostte een jaar of 2 terug iets van 80 euro meen ik, en komt altijd nog wel een keer van pas.

En dan koop je een meter of 10 koperen leiding en ga je zelf de leidingen maken.
Koper roest niet dus nooit geen apk afkeur meer vanwege geroeste leidingen.

RVS remleidingen bestaan niet volgens mij, en waarom? Koper is ook goed.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

canonballman schreef: RVS remleidingen bestaan niet volgens mij, en waarom? Koper is ook goed.
denk dat je volledig rvs leiding ook niet echt lekker gebogen krijgt. koper is lekker zacht.

koper roest niet maar corrodeert trouwens wel, ongecoate koperen leidingen hebben bepaald niet het eeuwige leven. de vullis die ik laatst onder janine haar GT vandaan haalde was behoorlijk krokant.
there is no spoon.
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

canonballman schreef: En dan koop je een meter of 10 koperen leiding en ga je zelf de leidingen maken.
Koper roest niet dus nooit geen apk afkeur meer vanwege geroeste leidingen.
Leuke klus lijkt me dat! Denk best wel te doen...beetje passen en meten.

Tijn, wanneer gaan we koper buigen?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Robert dB. schreef:
canonballman schreef: En dan koop je een meter of 10 koperen leiding en ga je zelf de leidingen maken.
Koper roest niet dus nooit geen apk afkeur meer vanwege geroeste leidingen.
Leuke klus lijkt me dat! Denk best wel te doen...beetje passen en meten.

Tijn, wanneer gaan we koper buigen?
NIET !

teflon wordt het voor mij. teflon word helemaal de bom in 2004
there is no spoon.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Tijn schreef:
Robert dB. schreef:
canonballman schreef: En dan koop je een meter of 10 koperen leiding en ga je zelf de leidingen maken.
Koper roest niet dus nooit geen apk afkeur meer vanwege geroeste leidingen.
Leuke klus lijkt me dat! Denk best wel te doen...beetje passen en meten.

Tijn, wanneer gaan we koper buigen?
NIET !

teflon wordt het voor mij. teflon word helemaal de bom in 2004
heb je meer info over die teflon leidingen??

kosten en eigenschappen bijvoorbeeld.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Abel schreef:
Tijn schreef:
Robert dB. schreef:
canonballman schreef: En dan koop je een meter of 10 koperen leiding en ga je zelf de leidingen maken.
Koper roest niet dus nooit geen apk afkeur meer vanwege geroeste leidingen.
Leuke klus lijkt me dat! Denk best wel te doen...beetje passen en meten.

Tijn, wanneer gaan we koper buigen?
NIET !

teflon wordt het voor mij. teflon word helemaal de bom in 2004
heb je meer info over die teflon leidingen??

kosten en eigenschappen bijvoorbeeld.
het materiaal staat beschreven op http://www.goodridge.nl , kost veel, buigt makkelijk en is onverslijtbaar
there is no spoon.
simzz
Berichten: 10
Lid geworden op: di 27 apr 2004 19:10

Christian schreef:en zou ik ook mijn bestaande leidingen weer kunnen gebruiken onder mijn nieuwe carrosorie zit namelijk niks meer onder :(

en wat koste zoon kopere rem leiding nog per meter ongeveer?
+- 3euri/m. dat kost je de kop niet..
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Je moet er wel om denken dat je niet zomaar een stukkie leiding kan pakken en die eronder kan gooien...je moet de uiteinden namelijk 'felsen' met een felsapparaat... zoals deze:
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/78_sv400439-EDITED.JPG[/img]

deze heb ik namelijk, kost zo'n 80-90 euro. Grotere versies (bankschroef versies ipv deze die ín de bankschroef moet) kosten zo'n 300+ euro.

Enne tijn, waarom zou ik teflon nemen? jij bent er helemaal van overtuigd maar verwijst ons alleen door naar een site...komt dit omdat je niet kan uitleggen waarom het zo goed is? :p Vanwaar je overtuiging?
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik zie het grote voordeel niet. Koperen leiding houdt het als je het met een kwastje even tectyleert ook 10 jaar uit, it does the job well zal ik maar zeggen. Voor mij heeft teflon geen meerwaarde.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

om maar ff op het onderwerp in te haken:

Wilde gister mijn remslangen vervangen, alleen zijn de aansluitingen nogal vastgerot en de leidingen op zich zijn ook niet meer je van het...Ga morgen dus ff nieuwe halen/laten maken. Nu zit ik alleen met een probleempje:
Als je je remleidingen (voor de voorkant) van de hoofdremcilinder afdraait, dan krijg je toch lucht in je cilinder? Dat wil je dus duidelijk niet...Maar gewoon een remknecht erop zetten dan, zodat alleen de leidingen leeglopen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

wanneer je de leidingen los draait aan de hoofdremcilinder zal gewoon je remvloeistof reservoir leeglopen, en dan krijg je idd lucht in het systeem, is op zich geen probleem, want ontluchten moet je toch al. als je je nieuwe leidingen gemonteerd heb zet dan gewoon de nippels open op de remklauwen, zorg wel dat je het vloeistof nivo op peil houd en wacht tot er vloeistof uit loopt, daarna nog even goed ontluchten en alles is weer in orde
R5GTT. Drive it like you stole it
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

~Haas~ schreef:om maar ff op het onderwerp in te haken:

Wilde gister mijn remslangen vervangen, alleen zijn de aansluitingen nogal vastgerot en de leidingen op zich zijn ook niet meer je van het...Ga morgen dus ff nieuwe halen/laten maken. Nu zit ik alleen met een probleempje:
Als je je remleidingen (voor de voorkant) van de hoofdremcilinder afdraait, dan krijg je toch lucht in je cilinder? Dat wil je dus duidelijk niet...Maar gewoon een remknecht erop zetten dan, zodat alleen de leidingen leeglopen?
wil je alles vervangen of alleen het laatste stukkie?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tom schreef:
~Haas~ schreef:....
wil je alles vervangen of alleen het laatste stukkie?
Alles, en als ik hem goed heb begrepen moet ie het al ongeveer klaar hebben gekregen gister.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Frits schreef:
Tom schreef:
~Haas~ schreef:....
wil je alles vervangen of alleen het laatste stukkie?
Alles, en als ik hem goed heb begrepen moet ie het al ongeveer klaar hebben gekregen gister.
goed begrepen, vanaf de hoofdremcilinder :)

Heb t nog niet klaargekregen, had gister geen tijd meer, maar ga er nu aan beginnen :)
Plaats reactie