Ik kom plots tot de ontdekking dat mijn onlangs overleden schoonvader een lasapparaat heeft nagelaten aan mijn vriendin. Ik heb zelf de ballen verstand ervan, dus vandaar mijn vraag hier.
Waar gaat het om: het gaat hier om een Cebora Mono Welder 1722 (volgens mij een heel oud beest, maar moet volgens mij nog wel werken).
Specs:
Voedingszijde:
Nom. Vermogen = 6,6 KVA
Nom. Spanning = 220 V
Nom. Prim. Stroom = 30 A
Nom. Freq. = 50 Hz
Laszijde:
Min. Lasstroom = 40 A
Bij inschakelfactor = 79%
Bijbeh Nullastspanning = 48 V
Lasstroom = 90 A
Bij inschakelfactor = 20%
Bijbeh Nullastspanning = 50,5 V
Max. Lasstroom = 145 A
Bij inschakelfactor = 10%
Bijbeh Nullastspanning = 53 V
Nullastspanningen = 48/53 V
Verder is er aangegeven dat het apparaat thermisch beveiligd is en isolatieklasse F heeft.
Wie van jullie techneuten kan me vertellen of ik er iets mee ZOU KUNNEN doen. En dan bedoel ik met de betrekking to het cleanen van de auto.
Damn! Ik heb zowaar een lasapparaat!
Tino schreef:Voor het cleanen van je wagen een las apparaat nemen is nooit grappig

Is het electrode of mig/mag? (met een pistool of flikkersterren?)
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Elektrode werkt niet echt prettig voor carosseriewerk, daar kwamen Christian en ik achter tijdens het lassen van het gat onder m'n pedalen...
Als je er aan je carroserie mee wilt lassen en het netjes wilt hebben,
vergeet het dan maar,binnen 2 tellen brand je door het blik heen,
heb het zelf ook wel eens geprobeerd met een peperdure elektronische laskar
op heel laag vermogen,je krijgt het gewoon niet netjes aan elkaar
(zeker niet als je nog nooit gelast hebt).Als je echt netjes laswerk aan je carroserie
wilt doen: Gewoon Mig/mag pakken
,vloei je alles mooi mee dicht
.
vergeet het dan maar,binnen 2 tellen brand je door het blik heen,
heb het zelf ook wel eens geprobeerd met een peperdure elektronische laskar
op heel laag vermogen,je krijgt het gewoon niet netjes aan elkaar
(zeker niet als je nog nooit gelast hebt).Als je echt netjes laswerk aan je carroserie
wilt doen: Gewoon Mig/mag pakken

conclusie: ik heb er niks aan dusFlorus schreef:Als je er aan je carroserie mee wilt lassen en het netjes wilt hebben,
vergeet het dan maar,binnen 2 tellen brand je door het blik heen,
heb het zelf ook wel eens geprobeerd met een peperdure elektronische laskar
op heel laag vermogen,je krijgt het gewoon niet netjes aan elkaar
(zeker niet als je nog nooit gelast hebt).Als je echt netjes laswerk aan je carroserie
wilt doen: Gewoon Mig/mag pakken,vloei je alles mooi mee dicht
.

Eeeeehh,inderdaad,niet voor je auto in ieder geval,voor andere lasklusjesAZ4L schreef:conclusie: ik heb er niks aan dusFlorus schreef:Als je er aan je carroserie mee wilt lassen en het netjes wilt hebben,
vergeet het dan maar,binnen 2 tellen brand je door het blik heen,
heb het zelf ook wel eens geprobeerd met een peperdure elektronische laskar
op heel laag vermogen,je krijgt het gewoon niet netjes aan elkaar
(zeker niet als je nog nooit gelast hebt).Als je echt netjes laswerk aan je carroserie
wilt doen: Gewoon Mig/mag pakken,vloei je alles mooi mee dicht
.
met wat dikker staal is ie best nog wel bruikbaar.
ik ben monteur van lasapparatuur en kan je dit wel
vertellen dat je er geen autoplaatwerk mee kunt lassen.
helaas voor jou dus
vertellen dat je er geen autoplaatwerk mee kunt lassen.
helaas voor jou dus
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
wat vraag je ervoor ?????
tig of mig/mag zou beter zijn voor thuis maar dan moet ik weer gasflessen op mijn werk jatten
en volgens mij valt dat best op als ik met een gasfles half uit de auto van de zaak weg rijd

tig of mig/mag zou beter zijn voor thuis maar dan moet ik weer gasflessen op mijn werk jatten




-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Een keer een station meenemen naar je werk en niemand die het zietJohn B schreef:wat vraag je ervoor ?????
tig of mig/mag zou beter zijn voor thuis maar dan moet ik weer gasflessen op mijn werk jattenen volgens mij valt dat best op als ik met een gasfles half uit de auto van de zaak weg rijd
![]()
![]()
Project: GTT Blue Sport