Sinds 3 daagjes levert de motor geen volvermogen meer, wel spint de turbo goed op (op gehoor) en klinkt het alsof er veel luchtverlies is, de turbodrukmeter slaat dus ook niet meer helemaal uit en blaast de DV niet meer af bij overschakelen naar een hogere versnelling.
Verder schokt de motor nogal zo rond en boven de 3000tpm, bij constante snelheid zoals op de snelweg.
De pook danst alsof het een lieve lust is.
Als ik in z'n 2 en 3 vol optrek versnelt de auto wel, alleen niet zo snel als ie heeft gedaan en gaat ie niet verder als 5000tpm, daar blijft ie op hangen alsof de ontsteking wordt begrensd, hiervoor was 6000tpm geen probleem bij wijze van spreken.
Tevens ruik ik benzinedampen/uitlaatgassen als ik vol heb opgetrokken nu de auto deze problemen vertoond.
Over het algemeen is stadsverkeer geen probleem zolang ik niet te veel gas geef met optrekken of te hoog in toeren ga rijden, op de snelweg gaat het goed tot ongeveer 100km/h constante snelheid.
Nu d8 ik dat de motor druk verliest waardoor ie geen volvermogen levert omdat ie veel verliest, de turbodrukmeter bevestigd dat er minder laaddruk in het inlaatspr.stuk komt.
Maar turbodrukverlies kan volgens mij niet leiden tot schokken van de motor, maar zou de motor moeten acceleren in verhouding naar de druk die binnenkomt.
Dat schokken wordt volgens mij veroorzaakt doordat de ontsteking kuren vertoond, maar zou deze zo beinvloed worden door drukverlies??
Zou het kunnen dat de gasklep verkeerde waardes doorstuurd naar de computers icm drukverlies, zodat de ontsteking/inspuiting zich niet aanpast en dus op de verkeerde momenten en hoeveelheden afregelt??
Dit zijn wat enkele gedachtes die mij te binnen schieten, nu het zo regent ben ik nog niet naar de motor wezen kijken, dat doe ik strax wel.
Iemand anders nog ideeen, suggesties waarnaar ik kan zoeken??
oja.. dit probleem had ik opeens en is niet veroorzaakt doordat ik de motor afrag, de motor kreeg altijd netjes een warming-up en cooling-down, bovendien trapte ik de motor nooit gelange tijd op z'n staart, af en toe een sprintje, daar bleef het bij.
Alvast bedankt