[Megane coupe} Achter ramen willen niet open meer

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer

Hallo,

Vandaag ff naar de garage geweest. mijn voor raam lekte water |:

Maar dat is nu klaar, maar op de terug weg merkte ik dat mijn achter ruitjes (electriche klap raampjes) het niet meer deden...

de zekeringen zijn het niet (die voor de raampjes)

Wie o Wie weet meer???
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wat ik gehoord en begrepen heb is dat die ruitjes heel storings gevoelig zijn. Ze gaan zeer regelmatig kapot.

Wat je zou kunnen doen, is eerst je kabels doormeten of daar toevallig wat in zit, of anders je motoren er uit halen. en deze proberen.

Maar zoals ik al zie je hoort het veel vaker.

P.s. een nieuw motortje kost ±120 euro bij de dealert

GR.Frits
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Kan je makkelijk bij de motortjes?ander ff kijken of er spanning op komt,zo ja dan zijn het de motortjes of de aandrijving,zo nee dan zijn het mischien de schakelaars en/of de bedrading.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Tom
Moderator
Car: MB

ik begrijp hieruit dat beide motortjes (raampjes) het niet meer doen. Dan ligt het dus zo goed als zeker niet aan de mechanismen achter in de auto. Check zekeringen en bekabeling naar de schakelaar en de schakelaar zelf eens
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
antoine
Car: Renault Clio III RS

water in de schakelaar,roest?Contakten van de schakelaars schoon maken.
Abel
Über-Spammer

ze deden het tot vanochtend altijd perfect!!

vanmiddag terug van de dealer en ze werken niet meer?

toeval??

:@
Bart V

Heb je dat knopje in je middenconsole niet op de slotstand staan??? Heb je vast al bekeken, maar je weet nooit :)

Dat knopje stuurt een relaitje (kan je horen als je hem indrukt), en die regelt weer de voeding naar de 2 schakelaars in de middenconsole achter, en vanaf daar gaan ze naar de motortjes. Als de zekeringen oke zijn zou ik gewoon bij de schakelaars beginnen met meten, want daar kom je makkelijk bij.
Abel
Über-Spammer

Bart V schreef:Heb je dat knopje in je middenconsole niet op de slotstand staan??? Heb je vast al bekeken, maar je weet nooit :)

Dat knopje stuurt een relaitje (kan je horen als je hem indrukt), en die regelt weer de voeding naar de 2 schakelaars in de middenconsole achter, en vanaf daar gaan ze naar de motortjes. Als de zekeringen oke zijn zou ik gewoon bij de schakelaars beginnen met meten, want daar kom je makkelijk bij.
Fuck ik zit nooit aan die knop, dus ik was hem vergeten... ik ga gelijk ff kijken

thx for the tip..
frank_williams

Abel schreef:ze deden het tot vanochtend altijd perfect!!

vanmiddag terug van de dealer en ze werken niet meer?

toeval??

:@
bekend euveltje van de megane :(
ik heb de motortjes er uit gehaald en de contacten gesoldeerd. sindsdien werken ze altijd 8)
Abel
Über-Spammer

Mijn god wat een achterlijk iets..

het was dus gewoon die schakelaar!!! :-* :-* (op mij zelf dat ik er niet aan had gedacht)

Maar die figuur die in mijn auto had gereden had met zijn poten van mijn knopjes moeten blijven :p :evil:

@ Bart V :worship:
Tom
Moderator
Car: MB

die wilde gewoon effe testen ofdat er morgen weer zo'n sukkel langs zou komen met kapotte ramen :lol: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Car: Megane RS

:lol: :worship:
Plaats reactie