Ik ben vandaag bij een 96-er rsi wezen kijken met 93K op de klok. Mooi en goed wagentje, maar het viel mij op dat het motortje nogal "rauw" klonk, dwz ik vond dat ik de nokkenas/kleppen erg goed kon horen. Veel meer dan mijn huidige 16V met veeeeeeeel meer km's. Mijn vraag; is dit normaal bij een rsi blok?? Voor de duidelijkheid, hij klonk niet gaar ofzo gewoon veel mechanisch geluid.
Cheers Marc
(Clio rsi) Motorisch vraagje
-
- Moderator
- Car: Megane
-
Ik denk dat Turboman het ook kan bevestigen. Het klinkt allemaal rauw maar dit is vrij normaal bij dit type motor. Bij mezelf vindt ik t wel mee vallen overigens, al vindt ik een stiller motortje maar meer sound uit de uitlaat mooierMarc schreef:Ik ben vandaag bij een 96-er rsi wezen kijken met 93K op de klok. Mooi en goed wagentje, maar het viel mij op dat het motortje nogal "rauw" klonk, dwz ik vond dat ik de nokkenas/kleppen erg goed kon horen. Veel meer dan mijn huidige 16V met veeeeeeeel meer km's. Mijn vraag; is dit normaal bij een rsi blok?? Voor de duidelijkheid, hij klonk niet gaar ofzo gewoon veel mechanisch geluid.
Cheers Marc

Coupe 2.0 IDE 

-
Wat bedoelen jullie precies?
Heb een Rsi uit 1997 en ik kan jullie opmerking totaal niet bevestigen.
Heb een Rsi uit 1997 en ik kan jullie opmerking totaal niet bevestigen.