[clio16v] Throttle Body op een Clio 1.8 16v

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Zat eens rond te neuzen op internet en zag een throttle body voor een clio 1.8 16v. Nu weet ik dat je minder koppel onderin en meer koppel bovenin krijgt alleen me vraag is heeft iemand ervaring met een throttle body op een clio????

:smoke:

alvast thnxxxx :beer:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

xedrah wel met zijn opel. PM hem eens ik denk dat ie je wel meer kan vertellen erover.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Foeke
Berichten: 2742
Lid geworden op: do 21 feb 2002 0:00
Locatie: Leeuwarden

Menno misschien :worship:
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Kan je wel vertellen dat dit een megasound geeft. Om kippevel van te krijgen. Ook de trekkracht door het het hele toeren gebied vind ik indrukwekkend. Het is echt een mooie vorm van tuning. Ik zou het dan wel in combinatie doen met andere nokkenassen en DTA.

Freddy Cane in Gorredijk die heeft al een lading ervaring met throttlebodies

http://www.freddycane.com
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

DTA???? :)

w00t nu ga je met woorden smijten die ik effe niet snap
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Soort van vervanging van je computer als ik me niet vergis, al is dit volgens mij sowieso al noodzakelijk?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Job-turbo
Berichten: 2129
Lid geworden op: wo 7 mar 2001 0:00
Locatie: Dr88
Contacteer:

Kijk maar even op die site dan kun je precies lezen wat het inhoud.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

DTA is gewone een ander motormanagement. Laten we zeggen dat je er een betere compu in legt, beter af te stellen en dus mooier je motor te tunen. Maar goed, DTA is goed, maar er zijn wat systemen die nog wat verder gaan, nog meer kernvelden etc...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

clio_rally schreef:DTA is gewone een ander motormanagement. Laten we zeggen dat je er een betere compu in legt, beter af te stellen en dus mooier je motor te tunen. Maar goed, DTA is goed, maar er zijn wat systemen die nog wat verder gaan, nog meer kernvelden etc...

Gijs
maar iets minder betaalbaar denk
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Laten we eerst eens beginnen met een uitleg wat throttle bodies zijn! :) Ik heb er wel eens iets over gelezen in een Max Power, maar het is me nog niet duidelijk... Iemand? :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Het zijn 4 losse gasklephuizen met een extra injector erin. Soort idee van 1 carb per cilinder zeg maar.

Door de kelken krijg je echt een megasound, helemaal als je ze openlaat 8) (alleen filtert er dan weinig)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klint goed! Kostenplaatje?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Vrij hoog, je moet namenlijk een andere computer hebben die die extra injectoren aan kan sturen. Vandaar dat het DTA-verhaal weer omhoogborrelde.

1500 voor dta
500 voor TB's
En dan nog de nodige runs en afstelwerk a 500?

Groffe schatting, denk dat je Xedrah het specifieker kan vertellen.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Afstelling van het DTA is inderdaad niet goedkoop. Het scheelt als je al wat goede maps hebt van een bijna identieke motor setup, maar je bent voor optimale afstelling vrij veel tijd kwijt. Toch wil ik dit uiteindelijk ook wel op de project integrale hebben. Ik zou dan gaan voor het ems van Motec, mooi spul. Wel wat lastig in te stellen, maar uiteindelijk nog strakker dan DTA. Je kunt volgens mij bij beide ook de ALS installeren, leuk voor de geblazen torretjes :smoke:

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Ik was 4000 euro kwijt. Maar dan wel helemaal compleet!
Ik kan er urenlang over vertellen, maar ik raad jullie aan om eerst het verslag op mijn website te lezen. Het zijn 17 pagina's of zo met heel veel foto's en goede uitleg dus daar heb je wel wat aan.
Daarna wil ik wel vragen beantwoorden :wink:
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

De rechtstreekse link is:
http://www.home.zonnet.nl/xedrah/y.htm
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Xedrah schreef:Ik was 4000 euro kwijt. Maar dan wel helemaal compleet!
Ik kan er urenlang over vertellen, maar ik raad jullie aan om eerst het verslag op mijn website te lezen. Het zijn 17 pagina's of zo met heel veel foto's en goede uitleg dus daar heb je wel wat aan.
Daarna wil ik wel vragen beantwoorden :wink:
ik heb het gelezen, en net ook de rest van je site bekeken! ik moet zeggen --> :worship:
Immer wieder die verdammte Holländer
Nielske
Berichten: 431
Lid geworden op: di 24 sep 2002 18:44
Locatie: Deurne (NL)

-Ray- schreef:
Xedrah schreef:Ik was 4000 euro kwijt. Maar dan wel helemaal compleet!
Ik kan er urenlang over vertellen, maar ik raad jullie aan om eerst het verslag op mijn website te lezen. Het zijn 17 pagina's of zo met heel veel foto's en goede uitleg dus daar heb je wel wat aan.
Daarna wil ik wel vragen beantwoorden :wink:
ik heb het gelezen, en net ook de rest van je site bekeken! ik moet zeggen --> :worship:
idem en ook reactie is gelijk... echt vet!
live your life 2 da fullest...
Cause u ain't get a second chance!!!
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

heheh klinkt lekkerrrrrrrr :)

hoorde van Arjen ook al dat het wel vet veel geld kon gaan kosten. :)

rond de 3000 euro

maar het geluid moet AWSOME zijn :)

:worship: for the TB's :worship:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Heb je dat bedrag ervoor over?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Xedrah.....einfag klasse!! :worship: :worship:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

[img]http://www.vejmotorsport.dk/nyheder/IM000298.JPG[/img] :foto: >-) :p (Y) :D :lol: :worship: 8) :beer:

Renault Sport Rallye F7R 700 series 2-litre engine.

Minimaal 205pk totwel 300pk met throttle bodies/ einzeldrosselklappen/ multi gasklep inlaatsysteem.

Wat deze (multi gaskleppen) voor effect hebben op een 1800/ F7P ? Met (een) andere krukas, drijfstangen, zuigers, cilinderkop, kleppen, klepveren, klepschotels, nokkenassen, uitlaatsysteem, inlaatsysteem, injectors en nog wat onderdelen zijn toerentallen van boven de 8000min-1 mogelijk. Dan komt er afhankelijk van de setup toch gauw een 180 tot 270pk vrij. Hoe hoger het vermogen hoe kleiner de spreiding van het koppel zal zijn en des te slechter rijdbaar de auto zal worden in het dagelijks verkeer. Ook je versnellingsbakverhoudingen dienen dan de nodige aanpassingen te ondergaan.

Maar ja budget is alles... :smoke: Succes en greetingz, Zzpeedie (S)
Donnie wat sta je daar nou met je grote bek... Zeg het, zeg het, zeg het... :beer:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Enneh Xedrah...

Restecp... (Y) >-)

Evil master stuk tuning met oog voor detail. Zo zie ikhet toch graag.

Volgens het cliche motto: het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Greetz,

Zzpeedie (S)
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

speedline schreef:[img]http://www.vejmotorsport.dk/nyheder/IM000298.JPG[/img] :foto: >-) :p (Y) :D :lol: :worship: 8) :beer:

Renault Sport Rallye F7R 700 series 2-litre engine.

Minimaal 205pk totwel 300pk met throttle bodies/ einzeldrosselklappen/ multi gasklep inlaatsysteem.

Wat deze (multi gaskleppen) voor effect hebben op een 1800/ F7P ? Met (een) andere krukas, drijfstangen, zuigers, cilinderkop, kleppen, klepveren, klepschotels, nokkenassen, uitlaatsysteem, inlaatsysteem, injectors en nog wat onderdelen zijn toerentallen van boven de 8000min-1 mogelijk. Dan komt er afhankelijk van de setup toch gauw een 180 tot 270pk vrij. Hoe hoger het vermogen hoe kleiner de spreiding van het koppel zal zijn en des te slechter rijdbaar de auto zal worden in het dagelijks verkeer. Ook je versnellingsbakverhoudingen dienen dan de nodige aanpassingen te ondergaan.

Maar ja budget is alles... :smoke: Succes en greetingz, Zzpeedie (S)
Donnie wat sta je daar nou met je grote bek... Zeg het, zeg het, zeg het... :beer:
Dat blokkie past mij ook wel :)
Breng hem maar :)
:p :worship:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

itdanger schreef:heheh klinkt lekkerrrrrrrr :)

hoorde van Arjen ook al dat het wel vet veel geld kon gaan kosten. :)

rond de 3000 euro

maar het geluid moet AWSOME zijn :)

:worship: for the TB's :worship:
Heb je dat geld ervoor over, itdanger?
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

Xedrah schreef:
itdanger schreef:heheh klinkt lekkerrrrrrrr :)

hoorde van Arjen ook al dat het wel vet veel geld kon gaan kosten. :)

rond de 3000 euro

maar het geluid moet AWSOME zijn :)

:worship: for the TB's :worship:
Heb je dat geld ervoor over, itdanger?
nope maar wie weet loop je nog eens wat tegen het lijf en kan het goedkoper :)
Vind het veel geld dat wel maar ja alles van renault kost veeel geld 8)
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Dat dacht ik al ;)
Tuning is nooit goedkoop en dat geldt voor alle merken.
Rob_16V_Zwolle
Berichten: 520
Lid geworden op: za 1 jun 2002 22:27
Locatie: Zwolle auto:Clio 16v lidnummer: 469
Contacteer:

weet je wat het is joh, het is wel te doen alleen laten we een kleine rekensom maken :)

je koop een clio 1.8 16v voor 3000 euro. daar pleur je een setje TB's op van 3000 euro en andere uitlaat 200 euro openluchtfiltertje 80 euro body kitje 1600 euro. en als je helemaal levensmoe bent pleur je er nog een turbo setje op a 3200 euro.

dan kom je dus ZONDER onderhoude ( en dan heeft een clio 1.8 16v GENOEG ) op een niet christelijk bedrag van : 11080 EURO

En denk jij dat je die clio uit bijv 1991 met bijna 200000 op de teller nog kan verkopen voor dat bedrag? :)
Kijk tunen is leuk alleen dan vind ik persoonlijk dat je de ruimte moet hebben om ALLES aan je auto te kunnen doen.

Maar wie weet win ik wel een leuke prijs woensdag :)

STAATSLOTERIJ

AANSTAANDE WOENSDAG BEKENDMAKING TREKKING

Uw deelnemernummer: 320979xx

:worship: :smoke:
ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle

Get used to it :) or else ......... :S
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Tja, rationeel bekeken heb je gelijk. Echter, we praten hier over tuning van een auto en dat is volgens mij altijd zinloos, tenzij het je HOBBY is. Hobbies mogen geld kosten en tuning is daar heel geschikt voor... Geld moet rollen en dat gaat immers het beste op vier wielen! :wink:

PS Die turbo kun je jezelf besparen, want throttle bodies in combinatie met een turbo heeft geen zin. Tis het een of het ander.
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

Wie geeft er nu 4000 euro uit aan tuning van een Kadett GSi van 14 jaar oud? :lol:
Derby
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 11 sep 2002 10:46
Locatie: Rotterdam

wil je daar werkelijk een serieus antwoord op???? :)

Derby
Laatst gewijzigd door Derby op ma 18 aug 2003 10:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Xedrah schreef:Wie geeft er nu 4000 euro uit aan tuning van een Kadett GSi van 14 jaar oud? :lol:
Een (gekke) liefhebber ;)
Don't walk the grass... smoke it
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

Xedrah schreef:Tja, rationeel bekeken heb je gelijk. Echter, we praten hier over tuning van een auto en dat is volgens mij altijd zinloos, tenzij het je HOBBY is. Hobbies mogen geld kosten en tuning is daar heel geschikt voor... Geld moet rollen en dat gaat immers het beste op vier wielen! :wink:

PS Die turbo kun je jezelf besparen, want throttle bodies in combinatie met een turbo heeft geen zin. Tis het een of het ander.
aja,leg me dat eens uit :wink:
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

Xedrah schreef:Die turbo kun je jezelf besparen, want throttle bodies in combinatie met een turbo heeft geen zin. Tis het een of het ander.
Of je moet er 4 compressors opzetten ofzo :p hahahaha! :lol: Ook kun je je het open luchtfiltrtje besparen lijkt me...en zo'n vette tuning en dan een goedkope uitlaat van 200 euro? :p hehe... ;)
Xedrah
Berichten: 1027
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Friesland

gille schreef: aja,leg me dat eens uit :wink:
Wat, Gille? Dat weet je toch wel...
Plaats reactie