Is het normaal dat als je start er zoveel rook uit de uitlaat komt waardoor je de hele straat in de mist zet?
als ik hem stationair laat draaien stopt hij er bijna gelijk mee.
het is alsof er olie verbrand wordt. Met de shoke aan gebeurt het net zo hard. groetjes Marinus
Mijn Clio rookt
-
- Contacteer:
-
nee dat is niet normaal
Hoe rookt 'ie als je gaat rijden? Of is het echt alleen maar als je de auto start? En, zoals Marcel al vraagt, wat voor kleur is de rook? Waar ruikt de rook naar? Verbruikt de auto veel olie of koelvloeistof?
-
- Contacteer:
Hij rookt als ik hem start en hem stationair laat draaien. Als ik weg rijdt dan stopt hij ermee.
Als ik hem af zet en 10 min. later weer start doet hij het weer. Het is witte rook en stinkt niet echt naar olie. Hij verbruikt toch best veel olie.
Is het de moeite nog om te maken of moet ik denken aan een nieuwe auto?
Als ik hem af zet en 10 min. later weer start doet hij het weer. Het is witte rook en stinkt niet echt naar olie. Hij verbruikt toch best veel olie.
Is het de moeite nog om te maken of moet ik denken aan een nieuwe auto?
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Er zijn geen resten van druppels onder de motor of uitlaat? Dat zou dan duiden op een lekke koppakking. Maar dan zou de auto ook moeten roken tijdens het gasgeven.
Moet je de koelvloeistof nou ook vaak bijvullen, of verbruikt hij daar niet veel van?
Moet je de koelvloeistof nou ook vaak bijvullen, of verbruikt hij daar niet veel van?
Laat je motor stationair draaien en schroef de olie dop eraf--> valt de auto terug in toeren dan zijn je zuigerveren naar de kloten.
Je kunt ook je oliepijl stok eruit trekken en onderaan aan steken, als deze knetterd dan zit er koelvloeistof bij je olie---> koppakking dus kaduuk... Succes ermee verder..
Je kunt ook je oliepijl stok eruit trekken en onderaan aan steken, als deze knetterd dan zit er koelvloeistof bij je olie---> koppakking dus kaduuk... Succes ermee verder..

Never drive faster than your guardian angel can fly...
-
- Contacteer:
Ow die is handig! Die wist ik niet.Ben schreef:Je kan ook in je koelreservoirbak kijken als dat borrelt is je koppakking ook lek
-
- Contacteer:
of je plakt hem onder de anti rook plijsters
(sorry flauw grapje)
Zit er een mayonaise achtige troep in je koelvloeistoftankje?

Zit er een mayonaise achtige troep in je koelvloeistoftankje?
-
- Contacteer:
Waar zo dat dan op duiden (niet dat ik het heb maar weet ik weer wat)?Hooliead schreef:Zit er een mayonaise achtige troep in je koelvloeistoftankje?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Lekke koppakking.DoubleYou schreef:Waar zo dat dan op duiden (niet dat ik het heb maar weet ik weer wat)?Hooliead schreef:Zit er een mayonaise achtige troep in je koelvloeistoftankje?
Project: GTT Blue Sport