Multi riem, aandrijving stuurbekrachtiging spontaan eraf, iemand een idee?
Opnieuw spannen?
Nou hoor ik ook dat er systemen zijn die zichzelf spannen?
Dan zou je er dus niks aankunnen doen bij zelfspanners?
[megane] multi riem spontaan eraf?
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: do 17 mei 2001 0:00
- Locatie: Ermelo
- Contacteer:
Wat voor type motor is het ?
Is een 2.0IDE.Marcel (mlg) schreef:Wat voor type motor is het ?
Inmiddels bij de garage geweest, konden eigenlijk niks geks ontdekken, men heeft alleen wel de snaar vervangen, misschien was de rek er uit.
Echter sturen op een onregelmatig wegdek, zandweg met kuilen hoor ik toch nog steeds een rammelend geluid, volgens de garage komt dat omdat het zelfspannend is en de spanrol dan heel wat te verduren krijgt.
Zou dit kunnen of probeert men het af te schuiven?
Auto nog niet zo lang, dus weet eigenlijk niet of het inderdaad zo hoort.
dat klapperede gleluid wat je hoort is een klapperende multi riem.
dat zit zo.
op de poelie van je dynamo zit een vliegwiel gewicht.
wat er nu gebeurd als je aan je stuur draait is dat je stuurbekrachigings pomp kracht van de riem afneemt.
waardoor de snelheid van de riem afneemt.
wat dit vliegwiel gewicht doet is je multi riem doorduwen (wet van de massa traagheid)
waardoor er exrta ruimte in die riem ontstaat waardoor hij kan gaan klapperen.
die extra ruimte in de dien vind hij door de spanner van de riem verder in te duwen.
de oplossing is dan ook meestal vrij simpel een nw spanner monteeren.
je het al heel erg veel geluk gahad dat bij het aflopen man je muli rien hij niet tussen de distributie geschoten is.
dat zit zo.
op de poelie van je dynamo zit een vliegwiel gewicht.
wat er nu gebeurd als je aan je stuur draait is dat je stuurbekrachigings pomp kracht van de riem afneemt.
waardoor de snelheid van de riem afneemt.
wat dit vliegwiel gewicht doet is je multi riem doorduwen (wet van de massa traagheid)
waardoor er exrta ruimte in die riem ontstaat waardoor hij kan gaan klapperen.
die extra ruimte in de dien vind hij door de spanner van de riem verder in te duwen.
de oplossing is dan ook meestal vrij simpel een nw spanner monteeren.
je het al heel erg veel geluk gahad dat bij het aflopen man je muli rien hij niet tussen de distributie geschoten is.
SEIZE SOUPAPES CABRIO