Rockford Punch 4212 errug jumpy..mag dat..? :)

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
tyberium
Contacteer:

Ik heb nu al een poosje een Rockford Fosgate 4212:

[img]http://members.home.nl/tyberium/ICE.jpg[/img]

Nu heb ik 'm op advies van audio zaak een week lang in laten huppelen met de versterker op een 1/4 vermogen. Hierna moest ik elke week de versterker ietsie hoger zetten zodat 'ie geleidelijk in kan spelen en de rubbers niet gelijk op de flikker krijgen. Nu heb ik 'm vandaag (week later) ietsie hoger gezet tussen 1/4 en 1/2. Hierover een paar vraagjes:

Nu begint die woofer behoorlijk te springen in de rubbers. (weliswaar zonder te vervormen en klinkt baaizeweej errug vet). Hoe ver mag zo'n woofer eigenlijk gaan huppelen zonder schade te krijgen aan de rubberen ringen die m in bedwang houden. Iemand ervaringen?

Verder zakt de stroomtoevoer (met motor uit) van 12v naar ca 11,5v (kun je aflezen op powerblock). Nu hoor ik vaak dat je er een condensator tussen moet gooien om die spanningsval op te vangen, maar ik vind dit nogwel meevallen eigenlijk. Ideeën hierover?

Specs:

Rockford Fosgate RFP 4212 400 watt RMS /800 watt piek.
Aangestuurd door Signat RAM 3 MK2 (300 watt RMS gebrugd).
jean-paul

totdat ie eruit knalt... :D
nee,geintje maar totdat ie vervormd of ze maximale uitslag maakt.
dit hoor je meestal wel en dat is niet de bedoeling dus ff wat terugschroeven.
Dirk (CRX)

Condensators hebben slechts nut als de stroomtoevoer naar de condensator ook goed is.. Dus dikke accu erin met goede dikke stroomdraad 35mm2 oid.
CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
Serge1916V

Heb je geen speakers in de auto zitten ?!
:D
Zie er geen......
tyberium
Contacteer:

kep alleen woofer :D .. nee geintje: achter kappa lijn Infinitys á 110 watt rms en voor in de deur Infinity van 50 watt RMS. Voorsten worden binnenkort vervangen door Infinity's nieuwste compo lijn van 90 watt RMS.
Plaats reactie