Hoi,
Ik ga het volgende week zelf even bekijken maar misschien dat iemand het zo weet: Is de rembalans (verdeling remdruk voor-achter) bij een Renault 5 turbo 2 instelbaar? Die van mij remt teveel op de voorwielen.
Bedankt.
ejk
[R5T2] Rembalans instelbaar?
das doorggaans ook wel de bedoeling.
bij hard remmen EN al een bocht insturen mag een achterwiel net niet blokkeren.
Dus dat betekend dat die achter veel minder hard remt dan voor. Hij moet natuurlijk wel wat doen.
bij hard remmen EN al een bocht insturen mag een achterwiel net niet blokkeren.
Dus dat betekend dat die achter veel minder hard remt dan voor. Hij moet natuurlijk wel wat doen.

Misschien een domme vraag hoor maar ehhh...
Is het niet beter dat je achterwiel blokkeerd in een bocht dan je voorwiel? Met je voorwiel stuur je dus zo gauw deze niet meer rolt, valt er ook niets te sturen toch? Op een fiets heb ik ook liever dat mun achterwiel slipt dan mun voorwiel toch...
Zou ik wel uns willen weten.
mzzls
Is het niet beter dat je achterwiel blokkeerd in een bocht dan je voorwiel? Met je voorwiel stuur je dus zo gauw deze niet meer rolt, valt er ook niets te sturen toch? Op een fiets heb ik ook liever dat mun achterwiel slipt dan mun voorwiel toch...
Zou ik wel uns willen weten.
mzzls
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
- Locatie: Delft
- Contacteer:
Niet alleen in bochten krijg je zo problemen. Onze clio rs ph 1 heeft ditzelfde probleem als de abs uit gaat. De abs unit regelt hier namelijk ook de rembalans. Als hij uit staat remt hij teveel met de achterkant, als je nu extreem hard remt (zeg voor een scherpe bocht en je rijdt op asfalt met slicks) dan word de achterkant enorm nerveus en dat is vlak voor een bocht niet echt wat je wilt...
Gijs
Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
http://www.Bezemer-Rally.nl
" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Bedankt voor de tips tot nu toe. Ik wil eigenlijk alleen weten of de remdrukregelaar (die bij een T2 volgens mij tussen de achterwielen zit en niet in de buurt van een van de drie brandstofpompen, Michiel)een vaste verhouding heeft of instelbaar is (met een stelschroef ofzo).
Ik weet ook dat altijd de voorwielen eerder dan de achterwielen moeten blokkeren maar dit is belachelijk. De voorwielen beginnen al ontzettend vroeg te blokkeren (de auto heeft natuurlijk ook erg weinig wieldruk aan de voorkant)en hoe hard ik ook doortrap, de achterwielen blokkeren eigenlijk nooit. Om te voorkomen dat ik voortdurend vlakke kanten aan de voorbanden slijp moet ik dus erg vroeg remmen. Ik heb de auto op een remmentestbank gehad, de achterremmen geven op zich voldoende remkracht dus moet het in de verdeling voor-achter zitten.
Dus: weet iemand of de remkrachterdeler instelbaar is? Ook bedankt voor de tips over de instelbare regelaars, dat is misschien de volgende stap als deze regelaar niet instelbaar is.
Bedankt,
ejk
Ik weet ook dat altijd de voorwielen eerder dan de achterwielen moeten blokkeren maar dit is belachelijk. De voorwielen beginnen al ontzettend vroeg te blokkeren (de auto heeft natuurlijk ook erg weinig wieldruk aan de voorkant)en hoe hard ik ook doortrap, de achterwielen blokkeren eigenlijk nooit. Om te voorkomen dat ik voortdurend vlakke kanten aan de voorbanden slijp moet ik dus erg vroeg remmen. Ik heb de auto op een remmentestbank gehad, de achterremmen geven op zich voldoende remkracht dus moet het in de verdeling voor-achter zitten.
Dus: weet iemand of de remkrachterdeler instelbaar is? Ook bedankt voor de tips over de instelbare regelaars, dat is misschien de volgende stap als deze regelaar niet instelbaar is.
Bedankt,
ejk
de afsluitdruk naar de achterwielen is afstelbaar. Als je de veer die aan de remdrukbegrenzer strakker stelt, doen de achterremmen langer mee.
Maar check ook ff of je achterremmen uberhaupt wel helemaal feilloos werken.
Maar check ook ff of je achterremmen uberhaupt wel helemaal feilloos werken.
rev it like a rental