ACT: Vakantie!

Plaats reactie
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Roy schreef:
Erik (Schepjes) schreef:Net zo warm als vorig jaar?
Eerste dag vorig jaar in Marmaris 48 graden.. :(
Ik weet niet hoe warm het vorig jaar was... :p

Dit jaar was het best wel warm. in de schaduw rond de 33/36 graden. In de zon gaf de thermometer -- (50+)aan... (0)
In de zon is het niet uit te houden in Marmaris met echt warm weer. Wij hadden toen ook dagen dat 48 graden op meters voorbij kwam.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Tim schreef:
Joopieboy schreef:Zo, groeten uit de middle of no where in overijssel ergens boven zwolle.

Lekker 25-30 graden en buitenbad lijkt wel -10, maar goed, heerlijk! :D
Waar zit je dan?

Hmm, morgen een lekker stukje sturen en dan heerlijk de hele week bergpassen rijden :D
Ik zit in blokzijl op de duiningermeer weg, echt midden in de polder. :P
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah daaro, is daar wat te doen dan?

Ook weer terug uit France, auto bijna helemaal heel dus dat is weer gelukt :lol:

Nieuwe auto, 2 weken oud, km-stand na een week France: 4600 km... Gaat hard! :smile:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Gistermiddag ook terug gekomen uit frankrijk, weekje in bretange gezeten :D Prima te doen daar. Echt niet normaal wat je daar nog aan 5jes tegen komt (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Waar in Bretagne heb je gezeten ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Penestin, klein plaatsje aan de kust.
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zuid, West of Noord ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

[img]http://www.rpglibrary.org/settings/roug ... map_lg.jpg[/img]


Beetje ter hoogte van La Roche Bernard, maar dan aan de kust.


Op de terug weg nog een stop gemaakt in le Mans en daar het circuit en bijbehorende museum bezocht. Echt een aanrader als je daar eens in de omgeving bent.
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Oke. Ik heb jarenlang tijdens de zomervakantie bij Quiberon vertoefd... :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik was 2 weken terug nog vlakbij St. Malo :)

Net tegenove Paz
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

gisterenavond/nacht teruggekomen uit zuid-frankrijk, heerlijke vakantie, wel lange rit ;)

foto's enz. volgen nog wel, eerst uitpakken, wassen, opruimen (en morgen weer werken :S )
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Inderdaad een goeie vakantie gehad. Veel dikke auto's en motoren gezien.

Monaco is zeker een aanrader om eens een dagje rond te lopen. St. Tropez vond ik persoonlijk tegen vallen, had er meer van verwacht, maar er lagen wel een paar dikke jachten.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

St. Tropez is best klein he? Was er in 2006, loop ik daar midden op het parkeerterrein gewoon Cannonballman tegen het lijf :D
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Wij zijn op de boulevard geweest en daarna nog een straat erachter. Ik vond het vrij klein.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

inderdaad klein, en misschien ook wel te warm om echt het dorp in te lopen.. in de haven heb je ten minste nog een windje

op zich wel leuk om eens geweest te zijn

Monaco vond ik echt super. zou zo terug gaan. jammer (voor de foto's) dat ze net de halve tunnel open hadden liggen
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Die Porsche is tijdje terug gestolen geweest en ook weer terug gevonden. Is echt bladgoud :worship: Wel lelijk maar bijzonder dure wagen :D Ik denk dat Cannes meer een aanrader voor de autoliefhebber was geweest ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Tropez is idd klein, maar wel leuk voor een keer. Net zoals velen van die plaatsjes daar. Het is alleen belachelijk druk daar in de zomer (bijv. savonds effe naar Frejus rijden is er dan niet bij). Beter neem je daar een scooter :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

zat ze net op je hyves te bekijken paul, je hebt wel mooi weer gehad (Y)
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ooit iemand gehoord die daar in deze tijd van het jaar geen mooi weer heeft? :lol: :p Ik ben daar verscheidene jaren geweest en als ik bij elkaar 1 uur regen heb gehad is het veel. Altijd mooi daar (maar tegenwoordig te druk).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

sommige mensen gaan naar het Gardameer, de een heeft prachtig weer en de ander heeft aan de andere kant van het meer dezelfde dag hagelstenen als tennisballen. ga niet zeggen dat je geen slecht weer kan hebben :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ik heb het over zuid france eppo :p . Serieus altijd mooi daar in het seizoen. Volg het weer maar eens. Gardameer kan idd wel eens wisselen. Met name het noorden (riva ed.) willen wel eens spoken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Eppo? jij hebt een kruisje achter je naam.... help me ff herinneren dat je de eerstvolgende keer dat ik je zie je een draai om je oren geef :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

:p Zal wel in de ardennen worden dan :lol: (daar is niet altijd mooi weer (0) )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

weer was inderdaad super, 2 weken lang alles 30+
2 dagen iets bewolking en in totaal toch zeker 8 regendruppels (welkome verkoeling)

erg geslaagde vakantie, maar zou niet snel teruggaan naar de streek voor nog een zomer, veel van hetzelfde
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14792
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

zow net trug van het heerlijke Gran Canaria.

Genoeg rs spul gespot daar. Foto's later :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo terug na 4500 km met de saf in 11 dagen gedraaid te hebben, inclusief verlies van alle koelvloeistof (magisch, na vullen zit nu nog alles erin), een weigerende kachelmotor en een klapband toch goed thuis met m :p

Net terug van een rondtrip in Zweden :) Gemengd idee over dat land, mede door het bud-weer afgelopen week (ja denk wel de helft verregend)

Het begon in elk geval goed, met de veerboot een zonovergoten Goteborg invaren was wel indrukwekkend.





Goteborg is toffe stad, leuke dagen gehad daar, mensen, drukte, vrolijkheid.

Daarna naar Karlstad. Wat een deceptie :p Zondagavond, 20:00u, wij vroegen ons af of er mensen leefden. Hadden honger, maar niks te krijgen. Uiteindelijk de plaatselijke BurgerKing binnen gelopen en die ging juist dicht :lol: Toch nog een of ander Iers ding gevonden waar we nog wel goed hebben kunnen eten, maar weer vroeg in het hotel en volgende dag weg daar :p


Stockholm: MOooooooooooie stad. Wel érg Zweeds heb ik het idee, wat meer binnenlands georienteerde sfeer dan in Goteborg. Veel te zien, veel musea, veel drukte (enige snelweg daar geloof ik :p). Nog een dagje naar Uppsala geweest, maar was compleet verregend helaas (daarom niet meer gebeld Johan, terug naar stockholm gereden).

Doorrijden daarna richting binnenland, Vaxjo. Qua stad hetzelfde verhaal als Karlstad, beetje verlaten, beetje stil. Wel mooi, overdag daar lopen chillen in het park, gezommen in het meer. Wat hebben die zweden toch een mooie woonomgeving zeg, dat moet ik ze nageven. Niet te vergelijken met plekken die ik hier ken. Overigens in de andere steden ook wel, wonen is daar wel nice.

Laatste stop Malmo, en voor mijn gevoel eindelijk een frisse vrolijke fleurige stad ondank wat regenachtige eerste dag. Heerlijke afsluiter van de vakantie en veel zon op de afsluitende zaterdag :) Malmo zou ik nog wel eens terug gaan, vond het erg open en gezellig daar.

Rijden in Zweden is eigenlijk saai. Voor n autovakantie zou ik het niet meer doen. Is gewoon uren 80km wegen met links en rechts naaldbomen en n meertje. Een land als Croatie was vele malen spannender en mooier om te rijden.

Wat me bijgebleven is is de hoge levensstandaard van de Zweden. Overigens is het wel een slag in je portomonnee, ik ben niet zo gewend om in een kleine stad als Vaxjo 12 euro af te moeten tikken voor n pilsje en een glaasje wijn. Die Zweden zelf hebben er overduidelijk minder moeite mee :p :)

En, het is Volvo en Saab wat de klok slaat. Misschien 1 clio en 1 megaantje gezien, maar eigenlijk rijdt daar alles vanaf formaat S60 rond, echt compacte auto's niet gezien (zoals 206, 306, punto, clio, zelfs een golfje zie je maar sporadisch ..).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Tim schreef:Ah daaro, is daar wat te doen dan?
Beetje late reactie maar goed.

Nee er was geen fuck te doen, slapen, lamlendig buiten liggen, vreten, zuipen en verder niks. (0)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Eeuwig zonde dat je niet verder bent gegaan Riel. Ik vond het zuiden van zweden ook matig (stockholm is idd prachtig), maar verder naar het noorden van scandinavie en de noorse kust is toch echt enorm mooi. En natuurlijk de duizenden rendieren die bij het noordelijke horen :worship:

Wat auto's betreft heb je idd gelijk. In finland en noorwegen valt het echter minder op. Daar zie je in verhouding veeeel minder volvo en saab maar idd nog steeds overwegend grotere auto's (niet gek overigens).

En Noorwegen is nog duurder :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

@Riel. Wanneer was je in Uppsala? Een week geleden was het iid bagger weer hier. Ik heb zo het idee dat juni en juli de mooiste maanden zijn hier in Zweden. In augustus wordt het vaak niet veel warmer dan 20 graden. Een echte autobahn is hier niet in Zweden. De E4 van Malmo naar Stockholm is de 'beste' snelweg, alhoewel daar ook stukken enkelbaans tussen zitten. De meeste Zweden doen het ook rustig aan in de auto, met enkele uitzonderingen :). Noorwegen is echt 10x beter om in te autorijden,als je daar een beetje de binnenwegen neemt is het nooit vlak. Over een weekje rijd ik ook weer terug naar NL.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

@TOM ik vond de rit wel lang genoeg zo ;) In de toekomst vast nog een keertje :) Maar we wilden ook echt zuid-zweden doen (hopen op goed weer).

@johan, we waren afgelopen dinsdag in Uppsala. Hebben er wel nog even bij de Waynes Coffee gezeten :lol:


Maar wat me wel opviel daar: ALLE eten wat we gehad hebben was zeer in orde. Goed, vers, lekker genoeg. Geen koopjes, maar wel kwaliteit. Viel me zomaar op, waar we ook gingen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

net een 15 daagse zelf samengestelde auto rondreis naar cuba geboek, eerst een paar dagen havana, dan vinales, dan cienfuegos, trinidad en vervolgens nog een paar dagen bijkomen op een bountystrand in cayo santa maria.

iemand nog tips over cuba, do`s and dont`s en dergelijke?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

@johan, lekker weer in Uppsala :)

[img]http://www.rielity.org/pics/zweden/100_1877.jpg[/img]

:D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

hej dat ziet er bekend uit :). Vandaag was het ook weer prutweer. Uppsala opzich is niet zo interessant in vergelijking met Stockholm of Göteborg, t'is echt een studenten stad. De oudste universiteit van Zweden zit hier in Uppsala. Stockholm is meer internationaal georienteerd, ook veel toeristischer.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Groeten vanuit een rustig Moddergat. :D

Afbeelding
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie