[R19 16V] Antenne eraf?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Tazzman

Ik heb dus een orginele R19 antenne op m'n autotje, zo'n grote spriet :D

Alleen als ik deze er even af wil halen om b.v. ff door de wasstraat te rijden.. erhm hoe doe ik dat? ;) Kan ik hem bij de basis gewoon linksom losdraaien? Het lijkt erop dat het wel moet kunnen maar dat ding geeft geen mm mee. Of moet ik met met een platbek schroevendraaier die stel-schroef er helemaal uit draaien om hem eraf te halen ofzo?

Ik vraag het maar voordat ik wat afbreek ofzo :)
Tom
Moderator
Car: MB

die grote sprieten kun je toch gewoon met een steek sleuteltje los halen !! en bij de wasstraat hebben ze vaak van die rubber dingen met twee zuignapjes. Maare, eigenlijk gewoon met de hand wassen, dat vind ie veel lekkerder
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

je moet hem idd linksom draaien vaak zijn ze vast gerot.
ALs het echt niet lukt dan moet je er een doek omheen doen en dan met een tang los draaien en een beetje wd 40 doet ook wonderen :wink:
Tom
Moderator
Car: MB

en in geval van nooit aan de binnenkant van je auto dat consoletje van het dak halen. Daarna kun je zo heel de antenne unit los draaien
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Anonymous

je moet de antenne er wel afhalen want elke keer door de wasstraat deukt ie een beetje.

op een gegeven moment krijg je lekkage vanachter je lichtunit (had ik met me laguna, 2x per maand door de wasstraat)
Serge1916V

inderdaad..precies wat tom zegt

Je kan gewoon je lampjes gedoe eraf halen...dus eerst eraf trekken...zit vastgeklikt.
Dan kan je weer iets eruit klikken waar heelde lichtunit in zit en dan kan je er zo bij!!
Very easy....
Suc7 :)

Moest de mijne ook een keer vervangen want schroef was vastgerot terwijl de antenne nog maar half vast zat(gescheurt)
Tazzman

Of ik was hem wel met de hand.. Wat een gedoe zeg :D

EDIT: En inderdaad, ik wilde dus alleen die spriet zelf los hebben voor de wasstraat en de rest laten zitten.. niet dat hele geval eraf :D

Ik zal inderdaad anders es met een tang en wat WD40 proberen.
Plaats reactie