ACT: ICT en (web) Design.

Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Arno17 schreef:
PaulM schreef:net even een leuk onderwerp met collega hier:

http://www.tele2.nl/televisie-internet- ... plugs.html

de vraag is:

hoe the f#ck werkt dit via je bestaande stroomnet? en icm verschillende groepen in je meterkast en van 8draads utp naar 2 draden in je stopcontact?

iemand idee hoe dit werkt? :)
Hier werkend, maar hoe precies weet ik niet.

Weet ook dat meer dan 1 set mogelijk is, heb ooit hier over navraag gedaan bij Devolo.

1 adapter in de meterkast en de ander in de huiskamer voor ITV van KPN en Glasvezel.... :p

Vanaf de adapter nog wel steeds een UTP kabel nodig die kastje ITV ingaat.

Voor meer info denk ik dat je bij Devolo terecht kan.

Dit werkt gewoon door een hoogfrequent signaal over je stroomkabels te sturen. Dit is op zich niet zo heel spannend qua techniek.

Het zit op een fase, dus werkt ook over verschillende groepen (tenzij ze over andere fasedraden zitten).

Je kunt inderdaad meerdere adapters plaatsen. Verder werkt het gewoon als ethernetkabel met encryptie :)

http://tweakers.net/pricewatch/cat/791/ ... DFEouTlWoB
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Weet iemand toevallig hoe je in een youtube video een clickable link kan maken?

Niet in de omschrijving van de film maar echt in de video, wat ik wil is dat als bezoekers een filmpje zit te bekijken dat er ergens in de video een link staat naar een website anders dan youtube.

Bezoeker klikt en de site word geladen.

Ben al veel dingen tegen gekomen over linkedtube maar dat is nou niet wat ik wil.
.:: TurboPowerr ::.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bij sommige filmpjes zie je wel eens een cloud met een opmerking. Miss kun je daar wel een link typen en dat hij automatisch clickable word.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tino schreef:Weet iemand toevallig hoe je in een youtube video een clickable link kan maken?

Niet in de omschrijving van de film maar echt in de video, wat ik wil is dat als bezoekers een filmpje zit te bekijken dat er ergens in de video een link staat naar een website anders dan youtube.

Bezoeker klikt en de site word geladen.

Ben al veel dingen tegen gekomen over linkedtube maar dat is nou niet wat ik wil.
Via annotaties bewerken:

http://www.youtube.com/my_videos_annota ... =VIDEOCODE

Je kunt echter alleen naar youtube zelf maken, tenzij je het in de beschrijving zet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Ja precies dus dat is niet te forceren dat daar een link in komt te staan naar een externe website ?

Hmmm helaas.
.:: TurboPowerr ::.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nope, dat kun je niet forceren. Kan Vimeo niet zoiets? Of wellicht een andere videohoster.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

om ook maar even in te haken op de mediaplayer-discussie:

ik wil er ook 1 aanschaffen, lees veel over de popcorn hour, wie hier heeft er 1 en hoe zijn de ervaringen?
belangrijkste eis voor mij is dat dat apparaat gewoon alles af moet kunnen spelen. (en enigzins gebruiksvriendelijk graag)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Na lang zoeken heb ik vorige week een Popcorn hour C-200 aangeschaft. Andere optie was een AC Ryan die wel wat goedkoper is maar ook wat meer problemen lijkt te geven.

Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop, hij speelt alles makkelijk af zonder storingen ed. Intern geheugen van 1,5 TB erbij voor voldoende opslag. :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Ik heb een AC-Ryan play-On HD 1,5Tb. Al ruim een jaar.

Ik kan 'm niet aanbevelen. Er is inmiddels een versie "2", maar of die beter is weet ik niet. Het heeft enige dagen gekost voor ik het ding aan de praat had. Gebruiksaanwijzing is minimaal en/of klopt niet. Je moet je zorgen via het gebruikersforum maar zien op te lossen. Inmiddels werkt alles en ben ik er wel blij mee, geen problemen meer, speelt alles af, maar toen ik dat ding net had kon ik 'm wel door het raam gooien!
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

paulvanrooij schreef:om ook maar even in te haken op de mediaplayer-discussie:

ik wil er ook 1 aanschaffen, lees veel over de popcorn hour, wie hier heeft er 1 en hoe zijn de ervaringen?
belangrijkste eis voor mij is dat dat apparaat gewoon alles af moet kunnen spelen. (en enigzins gebruiksvriendelijk graag)
@Roy, nice going (Y)

@paulvanrooij, ik heb een popcorn C-200 inmiddels 2 jaar in bezit. Tot op de dag van vandaag zeer blij mee.

Apparaat speelt alles af wat je kan bedenken, je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om hem te bedienen.

Nadelen van de C-200:

De Voeding is niet de beste van de markt veelal gaan deze rond een maand of 16 kapot (volgens de berichten op de fora's) mijn voeding is een week voor de garantie periode verviel door gebrand. Deze heeft het 24 maanden vol gehouden. Een nieuwe voeding kost rond de 80 €

Netwerk kaart die er in zit die slaat nog wel eens dicht als je veel en op hoge snelheden van een pc naar de C-200 gaat kopieren (middels ftp of smb).
.:: TurboPowerr ::.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... dan zal mijn voeding binnenkort wel gaan. Hoe lang is de garantie op een PCH eigenlijk? De mijne is 14 maanden oud nu. Naar volledige tevredenheid overigens. De processor zou wat sneller mogen zijn voor parren en unpacking, maar dat geldt voor alle media spelers.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als een week voor de garantie 24 maanden is dan klinkt het als 2 jaar :smile:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Merijn schreef:Hmm... dan zal mijn voeding binnenkort wel gaan. Hoe lang is de garantie op een PCH eigenlijk? De mijne is 14 maanden oud nu. Naar volledige tevredenheid overigens. De processor zou wat sneller mogen zijn voor parren en unpacking, maar dat geldt voor alle media spelers.
Bij HDSupplies is de garantie 2 jaar daar had ik dan "geluk" mee.

Mee eens de processor van de C200 is iet wat traag voor het repairen en uitpakken van bestanden. Vandaar dat in de A300 / C300 een verbeterde versie van de sigma processor zit.
.:: TurboPowerr ::.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

In europa zijn electronica leveranciers zelfs verplicht 2 jaar garantie te geven ;-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tom schreef:Als een week voor de garantie 24 maanden is dan klinkt het als 2 jaar :smile:
:gaap: Het was nog vroeg. :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

thanks voor de info

hoor alleen maar goede dingen over de popcornhours, nu nog beslissen welke het wordt..
c200?
of toch een a300 of c300?
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik zou voor een 300 gaan, de A300 heb je voor iets meer dan €200,- denk ik. Ding is niet te groot en ziet er strak uit. Of je de C300 de meerprijs waard vind moet je gewoon even afwegen, qua functies zit er volgens mij (vrijwel) geen verschil tussen.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

wou net zeggen, lees weinig verschil behalve dat de c300 groter is, compleet metalen behuizing en een display, toch? of zijn er functies die je op de A300 echt gaat missen?

.edit: je moet er dus nog wel een HDD bij kopen, als ik het goed begrijp?
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op di 31 jan 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5938
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

Persoonlijk zou ik ook voor een A of C 300 gaan als ik er nu 1 zou moeten kopen.

De C 300 heeft een nifty lcd schermpje of je daar wat mee doet dat is de 2de vraag maar cool is het wel.

De verbeterde processor zou voor mij doorslag gevend zijn om die keuze te maken. Zet er een 1.5TB disc in en je bent klaar.
.:: TurboPowerr ::.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Een HDD moet er nog bij inderdaad, maar je kunt ook zolang nog met een externe HDD werken mocht je die nog hebben liggen.
Een NAS erbij is ook nog een optie, heb je niet het geruis van de draaiende HDD in de woonkamer. ;)
Neem wel een fatsoenlijk stille HDD zoals een Samsung ecogreen F4 ofzo, lekker snel, niet al te duur en muisstil.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

(Y) thanks voor de tips!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

haha, elke KPN website ligt op moment plat, maar

http://www.kpn.com/

werkt gewoon omdat ze deze niet zelf hosten :lol:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Even een vraagje voor de deskundigen onder ons :p

Ik heb een oude PATA 120Gb van Samsung welke zit in een Spire behuizing incl. bijbehorende printplaat voor aansluiting tussen HD en een USB-kabel naar de laptop.

Nu zie ik als ik deze aansluit met een nieuwe USB (male - male) niet in het lijstje bij "mijn computer' op de laptop. als ik verder zoek, zie ik 'm wel staan in de Hardware-Eigenschappen-C-schijf maar er is geen stuurapparaat ??

Als ik nu een nieuwe behuizing koop (printplaat en usb) zou ie het dan wel doen ?? Hd doet het wel als ik 'm in een laptop monteer.

Deze ;
http://www.allekabels.nl/USB-Behuizinge ... izing.html

Of kan ik beter een convertre kopen zoals deze ? http://www.allekabels.nl/Interne-Kabels ... erter.html

Of heeft iemand een ander idee ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

PATA?? Je kunt ook een nieuwe HDD kopen met USB 3.0 interface, ben je gelijk voorbereid op de (niet al te verre) toekomst. ;)
Wil je echt persé die HDD nog gebruiken, zou ik voor de goedkoopste optie gaan en die uit de eerste link bestellen.
Hou er wel rekening dat HDD's niet het eeuwige leven hebben en aangezien je een oude PATA schijf hebt, is de kans aanzienlijk dat hij het niet zo lang uit zal houden als een nieuwe HDD.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Er staat data op die ik wil hebben. Als ik 'm in een oude laptop monteer, start ie gewoon keurig op. Alleen ik heb geen mogelijkheid om diverse drivers te installeren (voor usb e.d.) en ook omdat ik bang ben dat ik data erase o.i.d.

Heb i.i.g. de eerste besteld. Eens kijken of ie het daarmee wel doet. Deze die ik nu erbij heb werkt i.i.g. niet goed ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zo zoiets kopen. Altijd handig, ook voor in de toekomst!

http://www.freecom.nl/Products/Hard-Drive-Docks
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Da's een beetje hetzelfde als die laatste link van mij, die converter ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt... Maar dan beter. :P
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

En voor SATA schijven, dus daar heeft hij niks aan. :P
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

er is een IDE adapter leverbaar .. ;-)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Je kunt toch ook gewoon die schijf in de oude laptop hangen en dan de bestanden even op een usb stick of schijf zetten?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zou kunnen ja, maar dan moet ik wat drivers opsnorren en installeren op 1 of andere manier want de usb-poorten doen het namelijk niet ... (al gecheckt)

Ach.. eerst maar eens kijken of ie het met de nieuwe aansluiting gaat doen, zo niet, dan plan B. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Snap je nu waarom je regelmatig een backup moet maken van belangrijke bestanden?? :P
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Arco schreef:Zou kunnen ja, maar dan moet ik wat drivers opsnorren en installeren op 1 of andere manier want de usb-poorten doen het namelijk niet ... (al gecheckt)

Ach.. eerst maar eens kijken of ie het met de nieuwe aansluiting gaat doen, zo niet, dan plan B. :p
HD in willekeurig andere laptop duwen en opstarten met ERD commander van DVD/CD/USB stick.
ERD commander start een kleine windows XP omgeving op compleet vanaf CD/DVD etc.
Vergeet alleen niet om in de bios in dien nodig de Harddisk aansturing op ATA of Legacy te zetten, anders loopt de hele zooi vast omdat de driver niet standaard bij ERD commander zit.
ATA of Legacy dat werkt altijd :)
ERD commander heeft standaard ondersteuning voor USB, zorg wel dat de externe HD al aangesloten zit op het moment dat je ERD gaat opstarten.
Anything worth doing is worth doing right!.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Robke schreef:Snap je nu waarom je regelmatig een backup moet maken van belangrijke bestanden?? :P
Ja Baas. ;-) :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie