Ik heb gemerkt dat mn R19 16V PHII een beetje raar doet. Bij het rustig laten opkomen van de koppeling voel je een schok(je) voordat de auto echt wordt aangedreven. Ook zit de koppeling al een heel eind bovenin en kan ie volgens mij niet meer gesteld worden. Ook gaat ie best zwaar die koppeling, maar dat doen ze allemaal wel die 16V's geloof ik.
Is ie nu versleten ? Ik heb in mn schuurtje nog koppelingsplaten van mn wrak-R19 liggen. Is zoiets betrekkelijk eenvoudig te vervangen ? En wat moet ik dan precies allemaal vervangen, of zijn de koppelingsplaten waarschijnlijk al genoeg ?
dank dank !
[R19 16V PH2] koppeling versleten ?
ik heb dat ook gehad met die koppeling...
hij was zeer zwaar en je hoefde eigenlijk niet te koppelen,want als je m losliet reed ie gewoon aan.
ik heb er een compleet nieuwe koppeling in laten zetten.
hij was zeer zwaar en je hoefde eigenlijk niet te koppelen,want als je m losliet reed ie gewoon aan.
ik heb er een compleet nieuwe koppeling in laten zetten.
Die koppeling uit je wrak-19 is natuurlijk ook lang niet nieuw, dus ik zou gewoon voor een nieuwe gaan. Ze zijn niet zo heel duur, maar het is wel een kutkarwei. Echter, het schijnt een stuk makkelijker te gaan dan bij een Clio.
-
- Contacteer:
Hehehe ken het ook met me Clio 16V
Die gaat ik ook vervangen maar dan door een sachs race koppeling
Nadeel Clio 16V is motor eruit halen
Geen id of het in een dag lukt
:-* :-* Dat is het nadeel van de Clio 16V
Misschien binnenkort ook al me waterpomp vervangen
Die gaat ik ook vervangen maar dan door een sachs race koppeling
Nadeel Clio 16V is motor eruit halen

Geen id of het in een dag lukt

:-* :-* Dat is het nadeel van de Clio 16V

Misschien binnenkort ook al me waterpomp vervangen

ITdAnGeR is nu beter bekend als: Rob_16V_Zwolle
Get used to it
or else ......... 
Get used to it

jawel, die zat er net een maandje of 3 in.Merijn schreef:Die koppeling uit je wrak-19 is natuurlijk ook lang niet nieuw, dus ik zou gewoon voor een nieuwe gaan. Ze zijn niet zo heel duur, maar het is wel een kutkarwei. Echter, het schijnt een stuk makkelijker te gaan dan bij een Clio.
die platen zijn nog kei-goed zoals we in brabant zeggen!
ff aan mn monteurtje vragen of ie die wil vervangen maar...