Boete in Belgie....hoe zit dat?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Krijg te horen dat ik kennelijk in Belgie geflitst ben....149 ipv 120. Boete = 175 pleuro....

Kan me niet herinneren dat ik daar geweest ben...
Hoe zit dat met innen...tis een leaseauto dus de boete komt daar terecht....de leasemaatschappij gaat zeker betalen en dat wordt (via mijn salaris)zeker op mij verhaald...
Kan ik dan nog bezwaar instellen. lijkt me moeilijk want ik ben niet de betaler van de boete (ja uiteindelijk) en die Belgen (nog offense :lol: )
En heb je in Belgie ook een wet Mulder (als ze 4 maanden te laat zijn met de boete hoef je niet te betalen ivm rechtszekerheid etc) BTW de boete was ergens in Oktober vorig jaar belopen...

Belgische meneren op het forum...gaarne advies :)
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

tja kerel,dat zal spijtig genoeg betalen zijn,bij ons zijn er geen wet Mulder :lol: .
nee maar bezwaar kan je wel doen,en dan komen ze met bewijzen af,dus de foto van de auto met nummerplaat. groeten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31513
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die foto moet je altijd opvragen. Is altijd leuk om te hebben, toch? :) En laat ze maar met bewijzen komen. Wie weet hebben ze die helemaal niet.
Goof
Berichten: 1647
Lid geworden op: ma 19 mar 2001 0:00
Locatie: Den Haag

Tsja, zoiets heb ik ook aan de hand. In mijn geval gaat het ook nog om een pool-auto, dus deze auto's zijn niet specifiek aan één persoon verbonden.

In het verleden werden boetes met bedrijfswagens idd naar de leasemaatschappij gestuurd, stuurt weer door naar het bedrijf, bedrijf zoekt uit welke afdeling, afdeling zoekt weer uit welk persoon, etc.
Hoewel omslachtig werkte het wel altijd, althans iig op mijn afdeling. Boete is betalen, simpel.

Laatst werd er op mijn afdeling geïnformeerd wie een bepaalde boete gereden had, ging om verkeerd afslaan op voorsoorteervak bij stoplicht (rechts afslaan waar pijl naar links staat), 120 "slechts" pleuro geloof ik.:(

Bedrijf had dus idd besloten om boetes voorruit te betalen en daarna te innen op salaris. Omdat ik het daar sowieso niet mee eens was salarisafdeling gebeld en gezeken over het feit dar ik dus niet in beroep kon gaan omdat mij de orginele boete niet werd gestuurd.
Daarna heb ik er nooit meer wat van gehoord en het bedrag is niet geïnd :D (ff afkloppen hier hoor)
Daaf (Davy)
Berichten: 684
Lid geworden op: di 31 jul 2001 0:00
Locatie: leiden

Ja, ging bij mij om auto van een vollega die in het buitenl;and zat....
Hij krijgt nu dus 175 pleuro op zijn bord, maar dat komt wel weer bij mij....

Ga idd zeiken.....ik ken mezelf :D

Fototje is idd leuk....kan ik misschien mij eigen hoofd nog zien..hahaha
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

leasemaatschappij krijgt een brief met de vraag om de gegevens door te geven van de bestuurder, en die krijgt dan de boete geloof ik.. en als je de komende 10 jaar niet meer belgie in rijd zou ik hem ook niet betalen :D
Plaats reactie