JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Bart V

Ik weet wel iemand die complete RS cup poten over heeft. PM me maar voor contactgegevens als je interesse hebt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Thanks (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Foto gezien, schiet op zo.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Voor het gevoel gaat het nog niet snel genoeg maargoed, ergens moeten we ook een beetje vakantie hebben :~ . Zaterdag/zondag willen we toch wel de eerste laag beton in de aanbouw gooien, maar eerst moeten we nog wat stroom/gas/vloerverwarming aansluiten.

De motor kan bijna in de Clio, ik heb nog 3 bouten nodig die nu nog in C&K liggen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De motor hangt in de 16v, alleen jammer dat er nog onderdelen bij mijn ouders liggen, precies wat ik nodig heb (N)

Morgen maar weer verder :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

hij is nu al bijna klaar :D

Nog even oponthoud gehad door een gebroken boutje in de sb pomp poulie, maar dat was nog goed te repareren. Morgen en misschien overmorgen nog wat afbouwwerk en dan na een jaar of 2 weer eens op apk (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Helaas geen apk vandaag :-(

Heb hem zo goed als af, maar toen ik ff wilde proefstarten vond ik geen bobine kabel bij de onderdelen (N) Toch maar gewoon even wat olie rondgepompt zonder ontsteking, kan hij alvast overal wat olie langs krijgen :)

Morgen nieuwe poging :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

daar zat je dus vanmiddag :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hoorde van Kim ook al dat ik op gmail chat niks zou zeggen, heb de berichten gemist ofzo (U) ...

Baal er toch wel van dat ik hem niet afheb, wil het gewoon tot in detail goed doen :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De 16v is helemaal afgebouwd, maar start nu niet....

Benzine krijgt hij in elk geval. Hij draait ook gewoon rond, maar slaat niet aan.

Naar mijn weten is de bdp goed, en ff een nieuwe halen bij mijn ouders is meteen 70km. Iemand nog andere ideen?
Bart V

Eerst maar eens kijken of je vonk hebt (zowel op bougiekabels als bobinekabel). Zoniet, dan even meten op je bobine of je daar 12V op contact hebt, en je weerstand naar massa meten. Als dat goed is wordt de bobine niet aangestuurd, of is stuk. Dan houdt je BDP sensor, bedrading of ECU over. ECU/BDP sensor meten is ook goed te doen, alleen moet je dan wel een scope hebben.

Stomweg wat dingen verwisselen is nog het meest makkelijke. (ECU, Bobine, BDP sensor)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik heb al een bobine kabel geprobeerd, en zal zometeen een bobine testen.

Wel vreemd want het geheel is naar mijn weten allemaal afkomstig van een lopende wagen.

De cup spullen heb ik trouwens nog niet hier (N)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Bobine, ecu en bobinekabel zijn het dus niet, rest alleen nog de bdp.

Vrijdag/zaterdag maar weer verder (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Pap komt zometeen langs met een nieuwede bdp sensor, hij verveelde zich maar wat :p
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Vanavond nog ff ijsje halen met het ding :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hehe, dan moeten we opschieten :p

Moet ook nog de deurbekleding en de deurklinken binnen, maar dat is zo gepiept. Hopelijk loopt dat ding zometeen :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nou, bdp vervangen door een splinternieuwe, nog niks daar.

wheng wheng wheng wheng, niet aanslaan. Morgen eens een bougie tegen de veerkoker houden, kijken of hij uberhaupt vonk krijgt. Wel gek, 3 bdp sensoren geprobeerd, 2 bobines, 2 bobinekabelsm, 3 ecu's. Begin bijna te denken dat ik verkeerd zoek |:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Brandstof tot aan de verstuiverrail ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja, heb ik al gecheckt (Y) was het eerste wat ik wilde weten, heb toen een leiding ff wat losgedraaid en drupte meteen benzine uit (Y)
Steven
Car: M536

Ik heb een halve avond verkloot toen de MAP sensor ernaast lag. ;)

En nee ik zit niet aan een romantische strandwandeling, ik zit thuis achter de laptop :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Map sensor eraf, of kapot? Bij mij zit er wel eentje op en ja ook aangesloten.

Morgen gewoon eens kijken of ik vonk heb, dan zoek ik wel weer verder (0)

Dit heb ik nog niet eerder aan de hand gehad :~ Wel eens de bdp toen hij 2 minuten bij de apk keurmeester stond, of een lamda die het tijdens de keuring begaf :p

Ik zag wel dat er een plus wellicht even de bobine heeft geraakt vanaf de accu, miss heeft dat hem om zeep geholpen :-(

Is er niks meer te doen op het strand nu?! (L)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Jean-Paul-S schreef:Map sensor eraf, of kapot? Bij mij zit er wel eentje op en ja ook aangesloten.

Morgen gewoon eens kijken of ik vonk heb, dan zoek ik wel weer verder (0)

Dit heb ik nog niet eerder aan de hand gehad :~ Wel eens de bdp toen hij 2 minuten bij de apk keurmeester stond, of een lamda die het tijdens de keuring begaf :p

Ik zag wel dat er een plus wellicht even de bobine heeft geraakt vanaf de accu, miss heeft dat hem om zeep geholpen :-(

Is er niks meer te doen op het strand nu?! (L)
Krijgt de ECU wel spanning ? die stekker bij de ECU voor de voeding er van niet vergeten ?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

de grote op de ecu bedoel je? Dat zit er gewoon op hoor (Y)

Aan het eind van de kabelboom kun je trouwens alleen je ecu en mapsensor zetten. Ik weet niet wat jij bedoelt?!
Ronald1916V

Jean-Paul-S schreef:de grote op de ecu bedoel je? Dat zit er gewoon op hoor (Y)

Aan het eind van de kabelboom kun je trouwens alleen je ecu en mapsensor zetten. Ik weet niet wat jij bedoelt?!
Ik doelde op een 1 polige stekker met rode draad die de ECU voorziet van spanning.. een 19 16V heeft die wel, geen idee een Clio die ook heeft :)

Wordt de bobine wel aangestuurd dan ? als de brandstofpomp even gaat lopen bij contact aan krijgt je ECU in ieder geval spanning.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Pomp loopt inderdaad gewoon. De kabel wat jij beschrijft zit bij de clio niet op die plek.

Morgen eens kijken of hij vonkt, dan kijk ik wel verder :) ondanks 2 bobines verdenk ik hem nog steeds.
Martijn Kool

geen verkeerde volgorde bougiekabels? check idd eerst maar is of ie vonkt dan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gabri van der Veen
Über-Spammer

stekker voor de injectoren al gecheckt, wil nog wel eens losgaan bij een 19 rond 8 uur 's morgens :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Ronald1916V

Jean-Paul-S schreef:Pomp loopt inderdaad gewoon. De kabel wat jij beschrijft zit bij de clio niet op die plek.

Morgen eens kijken of hij vonkt, dan kijk ik wel verder :) ondanks 2 bobines verdenk ik hem nog steeds.
Ik heb ook wel eens een andere defecte bobine gemonteerd hoor.. je zoekt je helemaal de pleuris dan :p als de pomp loopt krijgt in ieder geval de ECU spanning, de massa's overal zitten er ook op ? heb ook nog wel eens gezien dan mensen de versnellingsbak verven.. dan hebben de massapunten e.d. ook weinig te doen daar..
Martijn Kool schreef:geen verkeerde volgorde bougiekabels? check idd eerst maar is of ie vonkt dan..
Al sluit je ze allemaal verkeerd aan, dan ploft ie altijd wel een keer hoor :)
Martijn Kool

Ronald1916V schreef:
Jean-Paul-S schreef:Pomp loopt inderdaad gewoon. De kabel wat jij beschrijft zit bij de clio niet op die plek.

Ik heb ook wel eens een andere defecte bobine gemonteerd hoor.. je zoekt je helemaal de pl##ris dan :p als de pomp loopt krijgt in ieder geval de ECU spanning, de massa's overal zitten er ook op ? heb ook nog wel eens gezien dan mensen de versnellingsbak verven.. dan hebben de massapunten e.d. ook weinig te doen daar..
Martijn Kool schreef:geen verkeerde volgorde bougiekabels? check idd eerst maar is of ie vonkt dan..
mjah das waar, daar weten wij alles van, incl. backfire :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V

Martijn Kool schreef:
Ronald1916V schreef:

Ik heb ook wel eens een andere defecte bobine gemonteerd hoor.. je zoekt je helemaal de pl##ris dan :p als de pomp loopt krijgt in ieder geval de ECU spanning, de massa's overal zitten er ook op ? heb ook nog wel eens gezien dan mensen de versnellingsbak verven.. dan hebben de massapunten e.d. ook weinig te doen daar..
mjah das waar, daar weten wij alles van, incl. backfire :P
Inderdaad.. met die 5GTT van jou, was ik toch bijna m'n wenkbrauwen kwijt :p
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Toen ik de klepdeksel vervangen heb liet ik de kabels op de verdelerkap zitten, daar kan het niet aan liggen.
Ik heb ook wel eens een andere defecte bobine gemonteerd hoor.. je zoekt je helemaal de pl##ris dan als de pomp loopt krijgt in ieder geval de ECU spanning, de massa's overal zitten er ook op ? heb ook nog wel eens gezien dan mensen de versnellingsbak verven.. dan hebben de massapunten e.d. ook weinig te doen daar..
ben ook in die richting aan het denken. Het viel me op dat een pluskabel heel kort langs de bobine liep, misschien dat die een spanningsveld maakt bij de bobine.
Inderdaad.. met die 5GTT van jou, was ik toch bijna m'n wenkbrauwen kwijt
Dan mag Kim in de uitlaat kijken (0) :~ Had ik ook maar backfire, dan had ik tenminste vonk :D

We gaan ff boodschappen doen, daarna ga ik weer eens proberen (Y) Bedankt voor de tips :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hij doet het :D Ik had de km teller kabel er niet inzitten, waarvan ik dacht dat daar het probleem niet zou zitten (0) :~

Toen ik eenmaal de complete injectie afgebouwd en opgebouwd had was ik het zat (F) Km teller kabel erin geduwd, klik, lopen :) (Y)

Morgen op apk (Y)
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Logica ?? Geeft km-teller kabel bij een 16V een signaal aan motormanagement ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer

OF ik heb iets met de injectie anders gedaan, maar dat geloof ik eigenlijk niet. De km teller kabel bij de 16v heeft nog een stekker, welke volgens mij richting contactslot loopt.

Zou best kunnen zijn dat als deze geen contact maakt de ecu geen signaal tot inspuiten geeft.

Ik had nl. wel degelijk benzinedruk en ook vonk, alleen geen inspuiting. Wil dat in de toekomst best nog wel eens testen (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

APK en vlammen maar 8)
Plaats reactie