JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Thanks 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Voor het gevoel gaat het nog niet snel genoeg maargoed, ergens moeten we ook een beetje vakantie hebben
. Zaterdag/zondag willen we toch wel de eerste laag beton in de aanbouw gooien, maar eerst moeten we nog wat stroom/gas/vloerverwarming aansluiten.
De motor kan bijna in de Clio, ik heb nog 3 bouten nodig die nu nog in C&K liggen.

De motor kan bijna in de Clio, ik heb nog 3 bouten nodig die nu nog in C&K liggen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De motor hangt in de 16v, alleen jammer dat er nog onderdelen bij mijn ouders liggen, precies wat ik nodig heb
Morgen maar weer verder

Morgen maar weer verder

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
hij is nu al bijna klaar
Nog even oponthoud gehad door een gebroken boutje in de sb pomp poulie, maar dat was nog goed te repareren. Morgen en misschien overmorgen nog wat afbouwwerk en dan na een jaar of 2 weer eens op apk

Nog even oponthoud gehad door een gebroken boutje in de sb pomp poulie, maar dat was nog goed te repareren. Morgen en misschien overmorgen nog wat afbouwwerk en dan na een jaar of 2 weer eens op apk

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Helaas geen apk vandaag
Heb hem zo goed als af, maar toen ik ff wilde proefstarten vond ik geen bobine kabel bij de onderdelen
Toch maar gewoon even wat olie rondgepompt zonder ontsteking, kan hij alvast overal wat olie langs krijgen
Morgen nieuwe poging

Heb hem zo goed als af, maar toen ik ff wilde proefstarten vond ik geen bobine kabel bij de onderdelen


Morgen nieuwe poging

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hoorde van Kim ook al dat ik op gmail chat niks zou zeggen, heb de berichten gemist ofzo
...
Baal er toch wel van dat ik hem niet afheb, wil het gewoon tot in detail goed doen

Baal er toch wel van dat ik hem niet afheb, wil het gewoon tot in detail goed doen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De 16v is helemaal afgebouwd, maar start nu niet....
Benzine krijgt hij in elk geval. Hij draait ook gewoon rond, maar slaat niet aan.
Naar mijn weten is de bdp goed, en ff een nieuwe halen bij mijn ouders is meteen 70km. Iemand nog andere ideen?
Benzine krijgt hij in elk geval. Hij draait ook gewoon rond, maar slaat niet aan.
Naar mijn weten is de bdp goed, en ff een nieuwe halen bij mijn ouders is meteen 70km. Iemand nog andere ideen?
Eerst maar eens kijken of je vonk hebt (zowel op bougiekabels als bobinekabel). Zoniet, dan even meten op je bobine of je daar 12V op contact hebt, en je weerstand naar massa meten. Als dat goed is wordt de bobine niet aangestuurd, of is stuk. Dan houdt je BDP sensor, bedrading of ECU over. ECU/BDP sensor meten is ook goed te doen, alleen moet je dan wel een scope hebben.
Stomweg wat dingen verwisselen is nog het meest makkelijke. (ECU, Bobine, BDP sensor)
Stomweg wat dingen verwisselen is nog het meest makkelijke. (ECU, Bobine, BDP sensor)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Ik heb al een bobine kabel geprobeerd, en zal zometeen een bobine testen.
Wel vreemd want het geheel is naar mijn weten allemaal afkomstig van een lopende wagen.
De cup spullen heb ik trouwens nog niet hier
Wel vreemd want het geheel is naar mijn weten allemaal afkomstig van een lopende wagen.
De cup spullen heb ik trouwens nog niet hier

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Bobine, ecu en bobinekabel zijn het dus niet, rest alleen nog de bdp.
Vrijdag/zaterdag maar weer verder
Vrijdag/zaterdag maar weer verder

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Pap komt zometeen langs met een nieuwede bdp sensor, hij verveelde zich maar wat 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hehe, dan moeten we opschieten
Moet ook nog de deurbekleding en de deurklinken binnen, maar dat is zo gepiept. Hopelijk loopt dat ding zometeen

Moet ook nog de deurbekleding en de deurklinken binnen, maar dat is zo gepiept. Hopelijk loopt dat ding zometeen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Nou, bdp vervangen door een splinternieuwe, nog niks daar.
wheng wheng wheng wheng, niet aanslaan. Morgen eens een bougie tegen de veerkoker houden, kijken of hij uberhaupt vonk krijgt. Wel gek, 3 bdp sensoren geprobeerd, 2 bobines, 2 bobinekabelsm, 3 ecu's. Begin bijna te denken dat ik verkeerd zoek
wheng wheng wheng wheng, niet aanslaan. Morgen eens een bougie tegen de veerkoker houden, kijken of hij uberhaupt vonk krijgt. Wel gek, 3 bdp sensoren geprobeerd, 2 bobines, 2 bobinekabelsm, 3 ecu's. Begin bijna te denken dat ik verkeerd zoek

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Brandstof tot aan de verstuiverrail ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
ja, heb ik al gecheckt
was het eerste wat ik wilde weten, heb toen een leiding ff wat losgedraaid en drupte meteen benzine uit 


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Map sensor eraf, of kapot? Bij mij zit er wel eentje op en ja ook aangesloten.
Morgen gewoon eens kijken of ik vonk heb, dan zoek ik wel weer verder
Dit heb ik nog niet eerder aan de hand gehad
Wel eens de bdp toen hij 2 minuten bij de apk keurmeester stond, of een lamda die het tijdens de keuring begaf
Ik zag wel dat er een plus wellicht even de bobine heeft geraakt vanaf de accu, miss heeft dat hem om zeep geholpen
Is er niks meer te doen op het strand nu?!
Morgen gewoon eens kijken of ik vonk heb, dan zoek ik wel weer verder

Dit heb ik nog niet eerder aan de hand gehad


Ik zag wel dat er een plus wellicht even de bobine heeft geraakt vanaf de accu, miss heeft dat hem om zeep geholpen

Is er niks meer te doen op het strand nu?!

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Krijgt de ECU wel spanning ? die stekker bij de ECU voor de voeding er van niet vergeten ?Jean-Paul-S schreef:Map sensor eraf, of kapot? Bij mij zit er wel eentje op en ja ook aangesloten.
Morgen gewoon eens kijken of ik vonk heb, dan zoek ik wel weer verder![]()
Dit heb ik nog niet eerder aan de hand gehadWel eens de bdp toen hij 2 minuten bij de apk keurmeester stond, of een lamda die het tijdens de keuring begaf
![]()
Ik zag wel dat er een plus wellicht even de bobine heeft geraakt vanaf de accu, miss heeft dat hem om zeep geholpen
Is er niks meer te doen op het strand nu?!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
de grote op de ecu bedoel je? Dat zit er gewoon op hoor
Aan het eind van de kabelboom kun je trouwens alleen je ecu en mapsensor zetten. Ik weet niet wat jij bedoelt?!

Aan het eind van de kabelboom kun je trouwens alleen je ecu en mapsensor zetten. Ik weet niet wat jij bedoelt?!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik doelde op een 1 polige stekker met rode draad die de ECU voorziet van spanning.. een 19 16V heeft die wel, geen idee een Clio die ook heeftJean-Paul-S schreef:de grote op de ecu bedoel je? Dat zit er gewoon op hoor![]()
Aan het eind van de kabelboom kun je trouwens alleen je ecu en mapsensor zetten. Ik weet niet wat jij bedoelt?!

Wordt de bobine wel aangestuurd dan ? als de brandstofpomp even gaat lopen bij contact aan krijgt je ECU in ieder geval spanning.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Pomp loopt inderdaad gewoon. De kabel wat jij beschrijft zit bij de clio niet op die plek.
Morgen eens kijken of hij vonkt, dan kijk ik wel verder
ondanks 2 bobines verdenk ik hem nog steeds.
Morgen eens kijken of hij vonkt, dan kijk ik wel verder

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
geen verkeerde volgorde bougiekabels? check idd eerst maar is of ie vonkt dan..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
stekker voor de injectoren al gecheckt, wil nog wel eens losgaan bij een 19 rond 8 uur 's morgens 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb ook wel eens een andere defecte bobine gemonteerd hoor.. je zoekt je helemaal de pleuris danJean-Paul-S schreef:Pomp loopt inderdaad gewoon. De kabel wat jij beschrijft zit bij de clio niet op die plek.
Morgen eens kijken of hij vonkt, dan kijk ik wel verderondanks 2 bobines verdenk ik hem nog steeds.

Al sluit je ze allemaal verkeerd aan, dan ploft ie altijd wel een keer hoorMartijn Kool schreef:geen verkeerde volgorde bougiekabels? check idd eerst maar is of ie vonkt dan..

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
mjah das waar, daar weten wij alles van, incl. backfireRonald1916V schreef:Ik heb ook wel eens een andere defecte bobine gemonteerd hoor.. je zoekt je helemaal de pl##ris danJean-Paul-S schreef:Pomp loopt inderdaad gewoon. De kabel wat jij beschrijft zit bij de clio niet op die plek.
Morgen eens kijken of hij vonkt, dan kijk ik wel verderondanks 2 bobines verdenk ik hem nog steeds.
als de pomp loopt krijgt in ieder geval de ECU spanning, de massa's overal zitten er ook op ? heb ook nog wel eens gezien dan mensen de versnellingsbak verven.. dan hebben de massapunten e.d. ook weinig te doen daar..
Al sluit je ze allemaal verkeerd aan, dan ploft ie altijd wel een keer hoorMartijn Kool schreef:geen verkeerde volgorde bougiekabels? check idd eerst maar is of ie vonkt dan..

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Inderdaad.. met die 5GTT van jou, was ik toch bijna m'n wenkbrauwen kwijtMartijn Kool schreef:mjah das waar, daar weten wij alles van, incl. backfireRonald1916V schreef:Ik heb ook wel eens een andere defecte bobine gemonteerd hoor.. je zoekt je helemaal de pl##ris danJean-Paul-S schreef:Pomp loopt inderdaad gewoon. De kabel wat jij beschrijft zit bij de clio niet op die plek.
Morgen eens kijken of hij vonkt, dan kijk ik wel verderondanks 2 bobines verdenk ik hem nog steeds.
als de pomp loopt krijgt in ieder geval de ECU spanning, de massa's overal zitten er ook op ? heb ook nog wel eens gezien dan mensen de versnellingsbak verven.. dan hebben de massapunten e.d. ook weinig te doen daar..
Al sluit je ze allemaal verkeerd aan, dan ploft ie altijd wel een keer hoorMartijn Kool schreef:geen verkeerde volgorde bougiekabels? check idd eerst maar is of ie vonkt dan..

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Toen ik de klepdeksel vervangen heb liet ik de kabels op de verdelerkap zitten, daar kan het niet aan liggen.Martijn Kool schreef:geen verkeerde volgorde bougiekabels? check idd eerst maar is of ie vonkt dan..
ben ook in die richting aan het denken. Het viel me op dat een pluskabel heel kort langs de bobine liep, misschien dat die een spanningsveld maakt bij de bobine.Ik heb ook wel eens een andere defecte bobine gemonteerd hoor.. je zoekt je helemaal de pl##ris dan als de pomp loopt krijgt in ieder geval de ECU spanning, de massa's overal zitten er ook op ? heb ook nog wel eens gezien dan mensen de versnellingsbak verven.. dan hebben de massapunten e.d. ook weinig te doen daar..
Dan mag Kim in de uitlaat kijkenInderdaad.. met die 5GTT van jou, was ik toch bijna m'n wenkbrauwen kwijt



We gaan ff boodschappen doen, daarna ga ik weer eens proberen


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Hij doet het
Ik had de km teller kabel er niet inzitten, waarvan ik dacht dat daar het probleem niet zou zitten
Toen ik eenmaal de complete injectie afgebouwd en opgebouwd had was ik het zat
Km teller kabel erin geduwd, klik, lopen
Morgen op apk



Toen ik eenmaal de complete injectie afgebouwd en opgebouwd had was ik het zat



Morgen op apk

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Logica ?? Geeft km-teller kabel bij een 16V een signaal aan motormanagement ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
OF ik heb iets met de injectie anders gedaan, maar dat geloof ik eigenlijk niet. De km teller kabel bij de 16v heeft nog een stekker, welke volgens mij richting contactslot loopt.
Zou best kunnen zijn dat als deze geen contact maakt de ecu geen signaal tot inspuiten geeft.
Ik had nl. wel degelijk benzinedruk en ook vonk, alleen geen inspuiting. Wil dat in de toekomst best nog wel eens testen
Zou best kunnen zijn dat als deze geen contact maakt de ecu geen signaal tot inspuiten geeft.
Ik had nl. wel degelijk benzinedruk en ook vonk, alleen geen inspuiting. Wil dat in de toekomst best nog wel eens testen
