[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

-PAZ- schreef:Dat is idd wel normaal geloof ik, die bussen gaat er echt t@ring moeilijk in. Maar als het eenmaal zit zou het een stuk strakker moeten sturen. (Y)
das bij mij wel het geval iig :D echt top van die haakse bochten :p
R 5 Convertible Rulezz
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Merijn schreef:Volgens mij maakt Powerflex alleen paarse en zijn die andere van Polysport. Komt op hetzelfde neer...
Powerflex maakt gele, paarse en zwarte.
Geel is het minst stug, en zwart het stugste.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik denk dat er toch verkeerde rubbers opzitten. Er zijn 2 varianten namelijk. Die er bij jou op zitten heb ik ook eerst gemonteerd maar ik had hetzelfde probleem als jou. Daarna heb ik iets kleinere gekregen en die passen een stuk beter. :)

Ik zal eens een foto erbij zoeken. :)
5 GT Turbo '88 GT5
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Je rubbers zijn te klein Merijn, je hebt grotere nodig.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

of andersom?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

canonballman schreef:Je rubbers zijn te klein Merijn, je hebt grotere nodig.
Dat zijn andere rubbers, Reinier... ;) Of bedoel je dat niet?? :P

@Roy: Graag! (Y)
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

http://lh4.google.com/image/Merizzle/Rl ... imgmax=800

Zitten die motorsteunen aan de voorkant wel goed? Die rechtsvoor iig niet volgens mij!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het zou kunnen dat dat allemaal niet helemaal op zijn plek zit. Ik heb het effe snel een beetje op zijn plek gezet, volgens de tekeningen die ik uit Dialogys getrokken heb. Het kan best zijn dat het nog niet klopt... :)

Foto's hoe het dan wel hoort te zijn?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gewoon die steun ff losdraaien en 180 graden omkeren, zodat het aanlegvlak naar boven ligt, beetje hetzelfde als de motorsteun aan de andere kant. (moet je die beugel daarvan ff wegdenken).

Maargoed wijst zich vanzelf als je met je blok aankomt.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... erflex.jpg[/img]

Hier kan je zien hoe het bij mij zit. Wat ik toen van JL begreep is dat er 2 versie's zijn omdat verschil zit in de dikte van de stabi-as. :)

En je motorsteun moet inderdaad gedraaid worden. Maar wat Stevie al zegt, dat wijst vanzelf. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat ziet er een stuk beter uit, inderdaad... Maar het vreemde is: ik had de keus tussen de 19 en de 22 mm rubbers. Ik ben toen even gaan meten en kwam erop uit dat 22 te groot zou zijn en heb toen gekozen voor de 19 mm. Moet ik dan toch die andere hebben?? :S Blijkbaar...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

22 wordt dan alleen maar dikker?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik denk dan toch dat je die andere moet hebben. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nou ja, dan bestellen we die wel weer... :) Thanks voor de foto! Dat heldert het wel op.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is alweer effe geleden dat er een update geweest is. Echt veel heb ik dan ook niet gedaan de afgelopen tijd.

Maar vandaag toch weer eens aan de slag gegaan om de versnellingsbak wat op te frissen. Bij de schoonmaak kwam ik erachter dat een stuk afgebroken is van het bakhuis, maar ik weet nog niet precies wat voor functie dat deel van de bak heeft. Had mijn camera ook niet bij, dus helaas heb ik geen foto kunnen maken. Het zit in ieder geval aan de onderkant van de bak, bij de schakelstang en hij is afgebroken op een punt waar een bout ingedraaid kan worden... :( Hopelijk valt het mee, maar ik ga uit van het ergste.

Foto's volgen nog.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

ha, OMZET! :p :wink:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maar geen winst... ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

als het de pin is waar je je schakelpook aan vastdraait is, die kun je toch gewoon los vervangen? Zo werkt de shortshifter van MB ook deels...
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik denk dat dat de punt is waar de bak aan de blok vast word gezet met een stang.. je kunt wel zonder maar het geheel word natuurlijk wel zwakker (U)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is echt een deel van het bakhuis, niet iets van de schakelstang. Het zit alleen daar in de buurt, aan de onderkant van het bakhuis. Ik zal morgen even wat fotootjes schieten... Ik vrees dat Abel het meest in de richting zit. :(
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik weet wel zeker dat Abel gelijk heeft, mijn ouwe bak was dat punt ook op afgebroken, provisorisch met wat ringen toch die stang gemonteerd, maar het had eigenlijk geen functie meer.
Toch heeft ie 3 jaar lang prima dienst gedaan waaronder 2 jaar lang 150wielpk's.

Ik zou me er iig niet zo druk om maken, snap wel dat je het goed wilt hebben maar tis niet extreem noodzakelijk blijkt uit mijn praktijk :p

Voor het starlet GT project hebben we een bak hangen op 'slechts' 3 bouten van de 5 waarvan 1 officieel met pasbus hoort te zijn. Daar ben ik wat huiveriger over, maar aan de andere kant is het toch maar een soort leerproject. :D
Kep op me werk eens kort aan die bakbouten zitten rekenen, maar als je een piekkoppel van 2,5 het maximum neemt zit je nog lang niet aan de grens. Het zal wel meer met vervormen te maken hebben en ook het doorzakken
Laatst gewijzigd door Steven op zo 10 jun 2007 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

tsja, als je m daardoor over een jaar in de poeier rijd, zou ik m mooi monteren en in de tussentijd wat anders zoeken, eventueel laten reviceren en als het nodig is alsnog omhangen.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik heb nog wel een bak liggen. Van een F2N, schakelt soms iets hakerig terug in 2. Wel gratis. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is zeker niet te lassen?!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tis een uitstekend stuk waar draad in getapt is en ik durf te wedden dattie precies over het hart van het schroefdraad is gescheurd.

Lijkt me erg lastig om te lassen en je zult het gat ook weer opnieuw moeten tappen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan wordt het lastig inderdaad
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Klopt, Steven. Hij is precies op die plek gescheurd... :( Het is al effe afgebroken, want het is aardig aangevreten door van alles en nog wat. Het zit er hoogstwaarschijnlijk al effe, maar ja... :S Of het goed is? Nee, vast niet.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

er behoort iets te zitten, dus beter zal het er niet op worden, maar of het nu echt zo desastreus is.... ik denk t niet.
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Merijn, een JB3 bak heb ik eventueel nog wel liggen. PM maar even als je interesse hebt, scheelt me weer een RTC-markt advertentie :wink:
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

en met vloeibaar staal (dat klei-spul) het gat dichtproppen en dan nw draad tappen??

of zo'n helicoil erin??
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Nee, das niks.

Beter laten lassen. Ik kan je evt. wel helpen daarmee.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kun jij dan alu lassen? Valt me weer van je mee, ouwe prutser ;)

Maargoed zoals ik al zei, die motor stort echt niet in als ie er niet zit, kep er toen over zitten denken om het gat even ernaast te tappen en de trekstang te verlassen.
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Steven schreef:Kun jij dan alu lassen? Valt me weer van je mee, ouwe prutser ;)

.
Jij niet dan? :p
Mooi kan ik het niet, stevig wel. Werk volgens het principe 1 kilo lasnaad erop leggen, en met de handfrees 9,9 kilo er weer af rossen. En dan ziet het er toch netjes uit :)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

das knap als dat lukt reinier! 1 kilo erop, bijna 10 kilo eraf :lol:
Plaats reactie