[Chamade16v] Jeroen's Project...einde verhaal!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
jeroen.k

Het is een nwe startmotor en de acu is niks mis mee aangezien hij het een tijdje later wel gewoon doet...we zoeken het nu even in de bougiekabels en bougies...Jasper en ik hebben namelijk allebei Magnecor KV85 Bougiekabels en Champion bougies...dus dat de motor warm geen vonk krijgt bij het starten...
Paskie

Rob(clio16v) heeft die Magnecor kv 85 kabels ook , maar wel gecombineerd met de org bougies van reno geloof ik.
Dus aan de kabels kan t niet liggen lijkt mij want hij heeft nergens last van.
Paskie

en de bougies ook niet lijkt mij
je hebt de c6ycc van Champion erin zitten?
die had ik ook en waren altijd (Y)
Jasper16v

heeft rob zeker weten ook die magnecor kabels?
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb ook de MAgnecor KV 85 kabels en originele Renault bougies. Dat zijn geen Champions meer, maar bougies met 3 puntjes.
Mijn bobine en ontstekingsmodule zijn beide nog geen jaar oud, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?? Zijn trouwens allebei niet origineel van Renault overigens.
Jasper16v

Hmz...vaag dit. Maar ik zal de kabels straks wel ff veranderen, heel misschien zijn het toch de kabels...
robclio16V schreef:Ik heb ook de MAgnecor KV 85 kabels en originele Renault bougies. Dat zijn geen Champions meer, maar bougies met 3 puntjes.
Mijn bobine en ontstekingsmodule zijn beide nog geen jaar oud, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?? Zijn trouwens allebei niet origineel van Renault overigens.
Wat zijn de specificaties van jou accu? Startspanning e.d.?
Jasper16v

Nou met oude bougiekabels (nog wel magnecor bobinekabel) start de clio dus wel goed, heb het 5x geprobeerd ofzo en hij start ok. In het begin hapert ie heel ff, maar dat doet ie bij koude start ook wel beetje.

Waarom start ie niet met magnecor 85 kabels en wel met de standaard kabels !? Ze zijn wel een stukje dikker, kan dat ermee te maken hebben ? Weerstand ofzo ?
Rick D.

Jammer, ben wel blij dat het de kabels zijn. Je hebt met die magnicours kabels wel dat je ze heel moeilijk in de houder krijgt.

Het zou idd te maken kunnen hebben met de weerstand van de kabel, als de weerstand niet goed is, en dus de stroom niet goed doorvoert bestaat de mogelijkheid dat de vonk niet echt lekker doorkomt.

Maar het probleem is boven water. Laten we hopen dat dit ook voor Jeroen zo is.
jeroen.k

Maar ja, wat voor kabels zou ik dan moeten nemen? :s En dan moeten deze wel terug genomen worden door improve lijkt me...maar ROb rijdt dus met dezelde kabels en andere bougies...dus ik ga maandag eerst langs de dealer voor originele bougies, als het probleem dan blijft gaan we kletsen met imrpove :p
Jasper16v

Ik wacht jou bericht ff af jeroen, hopen dat de bougies het zijn :) misschien kan je anders de kabels omruilen voor de iets dunnere?
Rick D.

Ik denk dat Renault Eqium bougies levert. Je kan anders ook nog NGK's kan proberen.
Maar ik ben erg benieuwd.
Steven
Car: M536

Origineel reed Renault met Champion hoor..
Robke
Car: Lexus IS250

Jasper16v schreef:Hmz...vaag dit. Maar ik zal de kabels straks wel ff veranderen, heel misschien zijn het toch de kabels...
robclio16V schreef:Ik heb ook de MAgnecor KV 85 kabels en originele Renault bougies. Dat zijn geen Champions meer, maar bougies met 3 puntjes.
Wat zijn de specificaties van jou accu? Startspanning e.d.?
Ik heb er bij mij net een nieuwe accu ingezet, want de oude accu zakte tijdens het starten naar 9,1V. Ik heb er een 55Ah ingezet en hij start nu iets makkelijker zelfs, nu blijft de spanning 11,4V tijdens het starten.
Het viel me wel op dat toen ik die Magnecor kabels erop zette, dat de contactpunten wat losjes zaten, dus ik heb ze gewoon wat aangeknepen en het ging allemaal perfect.
Verder heb ik niks te klagen over de bougiekabels...
jeroen.k

Het viel mij ook op, dat die kabels niet makkelijk om de contactpunten heen gingen...eerst leken ze erop te zitten, maar was toch niet zo...

@Steven, als renault origineel met Champion reed, waarom raden zij dan alleen Equim of NGK aan? :s
Foeke

Op of bij het kleppendeksel staat ook een sticker van Renault met welk type bougie's er in zijn gezet door Renault, dat zijn Champion.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Steven

Het maakt ook allemaal weinig uit, de huidige bougies heb je voor elke auto tegenwoordig en qua kwaliteit ontlopen ze elkaar ook niet zo heel erg veel.

NGK is ook prima, zolang je maar de juiste warmtegraad te pakken hebt. Bij de automaterialenzaken hebben ze vaak van die nummerboeken. Daar staan achterin de omnummeringstabellen van de verschillende merken, moet je es kijken of die overeenkomen.

Neem Brezan (:p ) die leveren NGK en Champion, ook bosch maar das vaak iets mindere kwaliteit.
jeroen.k

Foeke schreef:Op of bij het kleppendeksel staat ook een sticker van Renault met welk type bougie's er in zijn gezet door Renault, dat zijn Champion.
Die staan op jet plastik kapje die op het kleppendeksel gaat...en daar staat bij mij dus NGK en Equim...geen Champion ;)
jeroen.k

Steven schreef:Het maakt ook allemaal weinig uit, de huidige bougies heb je voor elke auto tegenwoordig en qua kwaliteit ontlopen ze elkaar ook niet zo heel erg veel.

NGK is ook prima, zolang je maar de juiste warmtegraad te pakken hebt. Bij de automaterialenzaken hebben ze vaak van die nummerboeken. Daar staan achterin de omnummeringstabellen van de verschillende merken, moet je es kijken of die overeenkomen.

Neem Brezan (:p ) die leveren NGK en Champion, ook bosch maar das vaak iets mindere kwaliteit.
Ja, dat weet ik, maar blijkbar is er bij deze toch iets mis als de motor warm niet wil starten...of het moeten echt puur de kabels zijn :s
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

jeroen.k schreef:Het is een nwe startmotor en de acu is niks mis mee aangezien hij het een tijdje later wel gewoon doet...we zoeken het nu even in de bougiekabels en bougies...Jasper en ik hebben namelijk allebei Magnecor KV85 Bougiekabels en Champion bougies...dus dat de motor warm geen vonk krijgt bij het starten...
Je zegt toch dat de startmotor slecht ronddraait als 'ie warm is? Dan heeft het dus echt niks te maken met je bougies/bougiekabels... Accu aan vervanging toe, tenminste, als je startmotor 100% goed is! Als je 'm met startkabels probeert, draait de startmotor dan wel goed rond?
Riël
Über-Spammer

Neem eens een voltmeter, en meet de weerstand van massa op - van de accu, zo ook voor de + kabels. Deze moeten gewoon 0 zijn! Wat ga je nou met bougies doen als de startmotor niet ronddraait idd.

Voor dat rare lopen misschien slecht kontact van de temp. sensor in je blok voor de computer óf gaskleppotmetertje slecht?? Bij de g60 van een maat van me wilde ie ook niet meer normaal lopen, 0-lastschakelaar kapoeto, heeft de 16v niet maar daar zit die potmeter voor in de plaats neem ik aan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Mrtn
Car: R5GTT

Het is al 100x gezegd waar hij kan zoeken en ook hoe..

dat hij dan liever in de bougiekabels gaat zoeken begrijp ik ook niet, maar als dat zijn wens is...

Pak probleem na probleem aan, maar niet tegelijk, aan de vragen te zien die je hier stelt raak je ervan in de war
Mrtn = Maarten
Tijn
Contacteer:

jeroen.k schreef:Nou nu 2 keer geprobeerd dus absolute zekerheid...als de auto warm is gereden wil hij niet meer starten na uitzetten...de startmotor draait moeizaam rond...na een tijdje uur ofzo...of nog langer...start hij weer als een tierelier...iemand een idee? :s
je zou haast gaan zeggen dat de motor zelf een beetje stroever gaat lopen als hij warm is he ? alsof het uitzetten van het blok door de warmte een factor is....
there is no spoon.
Steven

Dan zou ik eerder denken aan de startmotor die niet tegen de hitte kan. Heb je nu die GT startmotor erin zitten? Zoja dan is dat een hele goeie mogelijkheid, die dingen kunnen erg slecht tegen warmte.
Zijn sowieso rukdingen trouwens, leve de 1.7 startmotor 8)

Probeer em es aan te duwen als ie warm is?
Tijn
Contacteer:

Steven schreef:Dan zou ik eerder denken aan de startmotor die niet tegen de hitte kan. Heb je nu die GT startmotor erin zitten? Zoja dan is dat een hele goeie mogelijkheid, die dingen kunnen erg slecht tegen warmte.
Zijn sowieso rukdingen trouwens, leve de 1.7 startmotor 8)

Probeer em es aan te duwen als ie warm is?
alleen verklaart dat niet waarom het blok ook zo moeizaam blijft lopen als hij warm is....
Volgens mij heeft hij trouwens een clio startmotor.
there is no spoon.
jeroen.k

Oke...voor de duidelijkheid...weerstand van de massa moet ik nog opmeten...moet ik eerst de multimeter terug gevonden hebben.

Zowel startmotor als accu zijn NIEUW! Als hij niet wil starten zodra hij warm is kun je hem wel aanduwen inderdaad.

En...Jasper16v had EXACT hetzelfde probleem na zijn blok-ombouw. Dus EXACT hetzelfde probleem. Hij heeft zijn Magneocr kabels vervangen door originele kabels en het probleem was weg...dus wie is er gek als hij aan de bougies denkt? Overigens begon Rick al direct over de bougies of ze wel vonkten als de motor warm is...en ik sla Rick zijn mening niet zomaar in de wind...dus mij lijkt het helemaal niet zo'n slecht idee nog om de bougies te vervangen...

duidelijk hoop ik? :)

edit: als de motor warm is en draait dan loopt hij prima.

edit2: als hij niet wil starten met warm zijn dan kun je er startkables opgooien wat je wilt, maar dan start hij gewoon niet...
PtrGte
Contacteer:

nog even over dat "eventuele" uitzettingsgebeuren in de motor zelf...

lijkt me sterk aangezien er originele zuigers met zelfs iets ruimere speling gebruikt worden dan affabriek...komt nog bij dat ie warm wel goed loopt, maar niet goed start...als ie "aan zou lopen" door de warmte zou ie binnen "no-time" vast zitten...

om terug te komen op het langzamer rondstarten...

als je start als er wel een vonk aanwezig is, dan helpt de (natuurlijk niet optimale) verbranding wel de motor rond te draaien...als je helemaal geen vonk hebt, dan kan ik me voorstellen dat de motor met meer moeite ALLEEN door de startmotor rondgedraaid wordt...

maar ja ik kan ook niet in een motor kijken als ie draait, dus misschien zit ik er wel dik naast maar het lijkt wel logisch... :)
jeroen.k

Lijkt mij dus ook :D
PtrGte
Contacteer:

hoe ist ermee?

hebbie um al flink tot de bodem gehad of nie? :D
jeroen.k

Nopez...hehe....nou ja beetje :P

Ik moet de olie nog verversen (damnz ben gewoon te druk ervoor :S )

En dan moet ik nog naar Menno en mn warme start probleem oplossen...heb nu een 72 Ah accu, originele bougies en originele bougie-kabels (nou ja, Brezan) en de ontsteking van mn 1.7 en nog steeds niet willen starten als hij warm is...ga nu zo snel mogelijk de BDP-sensor van de rode erop hangen, want die zou het ook nog wel eens kunnen zijn volgens Marcel(mlg)...daarna pas vol op de plank... ;)
Mrtn
Car: R5GTT

BDPsensortje is gelukkig zo gedaan (Y)
Mrtn = Maarten
jeroen.k

Daarom...2 boutjes :) Alleen dan hopen dat dat ook het probleem oplost! :D

Toch wel een veilig gevoel dat als je auto om één of andere duistere reden afslaat je hem wel weer meteen kan starten :P
PtrGte
Contacteer:

nou ja als die duistere reden inhoudt dattie copmleet geexplodeerd is dan zou ik er nie vanuit gaan dattie met allemaal nieuwe onderdelen toch nog aan de gang gaat... :wink:

maar ja...succes in ieder geval...

:)
Tijn
Contacteer:

PtrGte schreef:nou ja als die duistere reden inhoudt dattie copmleet geexplodeerd is dan zou ik er nie vanuit gaan dattie met allemaal nieuwe onderdelen toch nog aan de gang gaat... :wink:

beetje meer vertrouwen in je eigen werk hoor ;-)
there is no spoon.
jeroen.k

Haha...als hij explodeert kom ik je opzoeken :P

Maar dat versta ik ook niet onder afslaan :P
PtrGte
Contacteer:

Tijn schreef:
PtrGte schreef:nou ja als die duistere reden inhoudt dattie copmleet geexplodeerd is dan zou ik er nie vanuit gaan dattie met allemaal nieuwe onderdelen toch nog aan de gang gaat... :wink:

beetje meer vertrouwen in je eigen werk hoor ;-)
ik heb 'm nie ingebouwd... :wink: :D
Plaats reactie