JP'S Marlboro Clio, Cliogane, Clio trophy, Espace, MegIII RS

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Toen waren we volgens mij nog aan het metselen aan de garage toch :p ? We moeten wel flink gas geven nu, anders zit de aanbouw er dit jaar nog niet 100% kant en klaar aan :wink: Gelukkig zit ik door het nieuwe werk altijd weer om 15:30 in de werkkleren, dus dan krijg je nog wat gedaan op een dag (Y)
Haas
Car: Megane RS

nee, toen stond er nog deels steiger meen ik :P

lekker bezig vent!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Steven schreef:Knalt goed daar.

Wanneer gaan we naar bozzini, die garage is nu toch af, dus hoeven we niet meer te helpen, wat jij Wouter? :lol:
Ah joh, je kan je auto droog zetten dus lijk me MORGEN :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: een goed plan
Jean-Paul-S schreef:Ja binnenkort ff Bozzini doen. Zeg, volgend weekend is er op circuit zolder wat met Renault te doen. Anders daar ff gaan kijken en 's avonds op stap?
5 april??? Openingsmeeting

Oh ja, hoest met Melanie? :smoke:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Haas schreef:nee, toen stond er nog deels steiger meen ik :P

lekker bezig vent!
Marmer ligt ook al in het tuinhok :D

[img]http://img21.imageshack.us/img21/8307/s5002315.jpg[/img]
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Wouter de Wit schreef:
Steven schreef:Knalt goed daar.

Wanneer gaan we naar bozzini, die garage is nu toch af, dus hoeven we niet meer te helpen, wat jij Wouter? :lol:
Ah joh, je kan je auto droog zetten dus lijk me MORGEN :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: een goed plan
Jean-Paul-S schreef:Ja binnenkort ff Bozzini doen. Zeg, volgend weekend is er op circuit zolder wat met Renault te doen. Anders daar ff gaan kijken en 's avonds op stap?
5 april??? Openingsmeeting

Oh ja, hoest met Melanie? :smoke:
Melanie liep vandaag voorbij en dacht: die jonge gasten hebben het beter voorelkaar dan mijn ouders (0) Heb je die wielen al klaar?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Weer een kleine update:

De vloer van de garage gaat er week 17 eindelijk in(Y) 2 kleine muurtjes in de garage zijn afgestuuct, net als het complete tuinhok :) Verder is het raster van de smeerput ook al gelegd, hier word de vloer tegenaan gestort.

Vandaag lekker ghetto gesleuteld op straat, de Laguna verlaagd + het front goed gemonteerd. Komende week nog even de achterste schijven + blokken vervangen, en een stuurkogeltje. Dan issie tenminste klaar voor de Nordschleife 19 april :p
Tim
Car: E36 M3

:worship:
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

zozo, week 17 welke data zijn dat?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Das de week na pasen. Het schiet eindelijk op :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Komende week gaan we profielen stellen voor de aanbouw te metselen.

Heeft iemand een plaatje van een 5 GTE motorruimte? En dan met name hoe de bovenste spanrol zit aan de voorkant van het blok.

Ik ben een 21 motorblok met 1721cc aan het inbouwen in een clio, maar kom niet weg met de stuurbekrachtiging etc. Er zit al electronische bekrachtiging op, en moet een vervangende rol hebben om de normale pomp te vervangen.

Als iemand zo'n rol+montageplaat heeft hoor ik dat graag.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

JP waarom ben je een 21 blok in een clio aan het bouwen? Waarom niet gewoon een clio blok pakken?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Omdat de 21 motor zuiniger is en een pak minder kms heeft gemaakt. Dit lag er nog na het ongeval van Kim destijds. Ik heb geen gewone clio motor meer liggen die nog goed genoeg is daarvoor.

Het is nogal wat aanpassen aan de kabelboom van de 21, omdat de stekkers in het zwarte bakje bij de accu totaal anders zijn. Zal nog wel wat gepruts worden :p
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb hier nog een complete clio motor incl. bak kabelboom en computer liggen. :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ja ok, maar dan moet ik iets erbij kopen wat ik min of meer al heb :p Is dat een multipoint wat jij hebt? Want dat is wat ik nu namelijk ga doen ipv de monopoint die normaal in een baccara zit :)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Ja ok, maar dan moet ik iets erbij kopen wat ik min of meer al heb :p Is dat een multipoint wat jij hebt? Want dat is wat ik nu namelijk ga doen ipv de monopoint die normaal in een baccara zit :)
Nope is een monopoint.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Haas
Car: Megane RS

vet jp!

net de rabo bij jullie ;)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Sjieke shit hoor! (ik had het grotendeels toch al gezien :P)

Nu "ff" het 16v-tje afmaken?

Buren al hun prijs verlaagd? Dan ga ik verhuizen :P
Steven
Car: M536

Haas schreef:vet jp!

Das wel een 'open deur' :lol:

Nice JanPalus, kom een van de komende weken wel langs als de boel gestabiliseert is.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Haha, ik kreeg alleen de pinautomaat er niet bij, wel een geld-stort-apparaat :lol:
Sjieke shit hoor! (ik had het grotendeels toch al gezien

Nu "ff" het 16v-tje afmaken?

Buren al hun prijs verlaagd? Dan ga ik verhuizen
Ja deze week de motor eens halen en wellicht tijd overhouden om eraan te werken :) Al zal dat niet echt opschieten door het andere werk :~
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Steven schreef:

Das wel een 'open deur' :lol:

Nice JanPalus, kom een van de komende weken wel langs als de boel gestabiliseert is.
Hehe, eind deze week zal het metselwerk wel ver af zijn. We houden contact wereldreiziger :D
Steven
Car: M536

Morgen eerst even terugschipperen vanuit Slowakije, es kijken of dat wil 1700km in 1 dag :~

Zal van de week jou oliekoelerset eens viesmaken, kan die gelijk mee.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:een geld-stort-apparaat :lol:
Hoe noem je Kim nu?! :p

:lol:

Ik bel je morgenavond ff!
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Ziet er netjes uit JP (Y)

Binnenkort nog maar eens komen buurten :wink:
Johan Hogervorst
Contacteer:

Lekker bezig, flinke garage ook! (Y)

Binnenkort house warming? (0)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Daan2D schreef:Ziet er netjes uit JP (Y)

Binnenkort nog maar eens komen buurten :wink:
De poort staat open :p Rijbewijs al terug gekregen? (0)
Morgen eerst even terugschipperen vanuit Slowakije, es kijken of dat wil 1700km in 1 dag

Zal van de week jou oliekoelerset eens viesmaken, kan die gelijk mee.
1700? das wel veel! Heb eens 1100 gedaan, en dat kostte toch al wat energie :~ Ach, de oliekoeler zal voorlopig toch nog een tijd op de plank wonen :p
Lekker bezig, flinke garage ook!

Binnenkort house warming?
Een garage is nooit groot genoeg :wink: :p Al kunnen we hier natuurlijk wel erg fijn in sleutelen (Y)

Housewarming? Ik vind het al warm genoeg :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

BBQ :D :D :D :D :D
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Even een vraagje,

vandaag ben ik begonnen met de clio rs van Kim, waar het druklager van overleden is. Hoe bouwen jullie hem eruit, boven of onder?

Tot nog toe kan ik 2 kanten op, met de voorkeur naar beneden. Halen jullie de sb slang los of niet? Subframe met of zonder stuurhuis demonteren?

Morgen weer verder, nu eerst een verjaardag :p
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Jean-Paul-S schreef:Even een vraagje,

vandaag ben ik begonnen met de clio rs van Kim, waar het druklager van overleden is. Hoe bouwen jullie hem eruit, boven of onder?

Tot nog toe kan ik 2 kanten op, met de voorkeur naar beneden. Halen jullie de sb slang los of niet? Subframe met of zonder stuurhuis demonteren?

Morgen weer verder, nu eerst een verjaardag :p
Motor even ophangen aan de bovenkant, subframe links laten zaken, stuurkolom even loshalen van het stuurhuis en dan kun je de bak er wel achter weg halen :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Het is al gelukt. We hebben het subframe er helemaal onderuit gehaald, hadden we wat meer ruimte. Uiteindelijk lukte het wel allemaal, al was de bak monteren wel even wat wringen her en der. Ik had maar aan een kant een tapeind zitten achteraf, dus hij wilde er niet meteen zo lekker op :)

Hij rijd in elk geval weer goed. Hoe moest je de koppeling trouwens opnieuw afstellen, iets in de pedalengroep freubelen?

Was wel een pokkewerk, eerste keer bij de rs gedaan nu, 13 uur totaal :~ (0)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Kan ze morgen weer met de rs naar het werk ipv een clio 1200 8v :lol:
Johan Hogervorst
Contacteer:

Kijk aan, lekker bezig. Nieuwe koppeling is idd heerlijk, heb ik zelf ook gemerkt! :worship:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Nu we even vakantie hebben is de clio 16v toch maar aan de beurt gekomen. Bijna 2 jaar verder en de motor moet er nog steeds in :~ Voor de zekerheid de oliepomp gecontroleerd, en tegelijk nieuwe distributie, rollen en waterpomp gemonteerd. Het lijkt erop dat de 16v toch ooit nog eens de garage uitrijd ipv rolt :D

Voor de cup clio zijn er diverse ophanginsspullen van de clio 2rs cup onderweg. Bart-V wist te vertellen dat deze kortere shocks hebben, kan ik toch de boel monteren en standaard rs shocks gebruiken met afgezaagde veren voor het idee? Ik ga er niet mee rijden of weet ik wat, het gaat me puur om het paswerk! (Y)
Bart V

Dat gaat niet werken denk ik, omdat de standaard RS lagere fusee's heeft, en aannemelijk is dan dat de shocks daarvan dus langer zijn. Ik weet overigens niet hoe groot dat verschil is. Heb het nooit goed kunnen vergelijken. Ik denk trouwens ook niet dat de RS cup poten op de straat RS fusees passen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Ik heb zometeeen alles van de rs cup, behalve de veerpoten. In dit geval wil ik alleen wat passen, het hoeft van mij geen 3cm in te kunnen veren. Als de (te) lange veerpoot dus helemaal inelkaar zit om op cup hoogte te komen maakt dat niet uit. Helaas heb ik geen getallen van de hoogteverschillen, maar dat is wel gedeeltelijk terug te rekenen met de fusees.

of de cup fusees met straatdempers te wisselen zijn weet ik ook niet. Als het niet past moet ik gewoon eerder opzoek naar rs cup poten.
Plaats reactie