Mark 5T cup Megane

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Wat een beest!! echt niet normaal.. en dat op maaar 1 bar jonge...

wat een drab in dat filtertje echt ongelovelijk, maar 5 minuten pielen en klaar... L;)L
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:
ik ben zondag dus ook van de partij als ik oppas kan regelen tenminste maar dat zal ook wel goed komen denk ik.
je moet komen, ik heb een kist bakonderdelen voor je :)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

mark 5t schreef:Jawel menno druk was wel goed ook gemeten met drukmeter.
De flow was dus veel te weinig.

maar kan jij me vertellen hoe het met die lambda waarde zit?

anyway tis nu goed :)
tuurlijk was die druk niet goed. Misschien was 't je niet duidelijk in welke situatie je moest meten, maar dit had je kunnen vinden met alleen een drukmeter.

Als je op zoek bent naar een lambdawaarde in volt, zou ik 'm gewoon bij BCCP of een andere expert inleveren, en voor een paar euro's besparen ze je een hoop problemen.
rev it like a rental
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Menno, weet je die 21T nog die je gechipt had van mark? daar zat een benzinedrukmeter in het interieur. Die heeft ook in de gt gezeten. alleen niet rijdend.

we hebben de benziene druk lopen te testen met een lopende pomp en met een compressor. daar zat de druk dus steeds boven de druk die we op de luchtdruk slang zetten.
M.I.Bbe
Berichten: 70
Lid geworden op: di 10 jul 2007 23:44
Locatie: Belgie

Hey Mark weet jij waar ik nog zo'n lancia HF 1600 weber carburator kan vinden ? Ben zelf bezig aan een R5 alpine-turbo . Heb al verschilende afbrekers gebelt maar nog niets gevonden. Zeg en weet iemand waar je zo goedkoop mogenlijk een intercooler kan laten maken?

P.S: echt mooie GTT !! 8)
P.S2 : Heb zelf ook nog een GTT wel voledig orgineel :p hier een fototje:

[img]http://img228.imageshack.us/img228/1344/imgp0269xy6ic6.th.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

je hebt pm

morgenmiddag op de bank afstellen en vermogens meting.
ik kan bijna niet wachten op het resultaat.

ben erg benieuwd naar de uitlaatgastemperatuur voor de turbo op hogere druk als 1 bar en natuurlijk het vermogen.

als ik het goed begrijp is het niet aan te raden om een hogere uitlaatgastemperatuur als 950 graden voor de turbo te draaien?
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

kom ik morgen ook even kijken. :worship:
ga je naar freddy.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

nee ergens in zuidwolde, tussen bedum en groningen
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:je hebt pm

morgenmiddag op de bank afstellen en vermogens meting.
ik kan bijna niet wachten op het resultaat.

ben erg benieuwd naar de uitlaatgastemperatuur voor de turbo op hogere druk als 1 bar en natuurlijk het vermogen.

als ik het goed begrijp is het niet aan te raden om een hogere uitlaatgastemperatuur als 950 graden voor de turbo te draaien?
klopt bij 950 graden van het gas af (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gast

das idd wel de max.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als alles goed gaat ben ik er dus morgen bij met de race 5.

kunnen jullie allemaal mijn race projectje bekijken.

let op he! tis geen showroom staat auto maar puur performance gericht!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

mark 5t schreef:je hebt pm

morgenmiddag op de bank afstellen en vermogens meting.
ik kan bijna niet wachten op het resultaat.

ben erg benieuwd naar de uitlaatgastemperatuur voor de turbo op hogere druk als 1 bar en natuurlijk het vermogen.

als ik het goed begrijp is het niet aan te raden om een hogere uitlaatgastemperatuur als 950 graden voor de turbo te draaien?
Das idd wel de grens. Iets kouder mag ook nog wel 850-900, goed voor levensduur. Zorg iig dat je ALTIJD onder de 1050 blijft, dit is echt een kritische kapot-ga temperatuur.
rev it like a rental
Gast

mark 5t schreef:als alles goed gaat ben ik er dus morgen bij met de race 5.

kunnen jullie allemaal mijn race projectje bekijken.

let op he! tis geen showroom staat auto maar puur performance gericht!
(Y) zo hoort het :wink:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Jammer, kan ik hem niet gaan afkraken.. :D :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

en al vermogen bekend?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zie hier: gereden @1,2 bar (pks zijn teruggerekend naar krukaspks)

afstelling was dus veel te rijk !!
we hebben ongeveer 8 runs gemaakt en steeds een klein beetje veranderd.

resultaat 160pk en 240Nm
niet slecht dacht ik zo
lekkere powerband ook om in te rijden tussen 5000 en 7000 toeren.

de heren raden mij echter wel een toerenbegrenzer aan omdat dit blok met gemak verder door loopt en de kans op schade dan toch redelijk aanwezig is. (schakel maar eens mis bijvoorbeeld)

@luco laadt je krat maar in voor morgen!

Afbeelding
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Geen slechte resultaten! (Y)

Die 1,2 bar, is dat onder of boven de gasklep?

En wat had je voor vermogen a/d wielen? :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik had bij 1.3 bar 148pk en 235 Nm aan de wielen, dus er moet nog wel wat meer inzitten ;)
Verder liep bij mij die powerband wel ongeveer hetzelfde, dus het klopt allemaal wel (Y)

Ik heb trouwens nooit een toerenbegrenzer gemonteerd, boven de 7000 toeren klonk het blok niet zo fijn meer dus dat deed ik nooit en echt misschakelen heb ik nooit gehad eigenlijk.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Steven schreef: Verder liep bij mij die powerband wel ongeveer hetzelfde, dus het klopt allemaal wel (Y)
Maar jij had bij 3250tpm al je volle koppel, en bij Mark pas rond de 3800tpm, of zit dat verschil i/d carb. ofzo?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

1,2 bar onder de gasklep
vermogen aan de wielen is mij niet bekend en heb ik niet gevraagd.

bank is trouwens absoluut niet positief met pks of zo hoor
een kameraad van mij is er eerst met een standaard auto heen geweest en alles kwam precies met de fabrieksspecificaties overeen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Nee,maar het merendeel hier gaat in Goes op de bank, en daar meten ze puur a/d wielen geen ge-omreken ofzo, dan kun je wat beter vergelijken :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Dat zijn geen slechte prestaties die ie er uit gooit, al lijkt me dat er toch wel iets meer in moet zitten met die carb en die vuldruk.
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

heren dit vermogen wat ik nu draai is redelijk betrouwbaar en dit laat ik ook zo.
auto is op de 175-50-13 bandjes echt een kermis attractie geloof me!

ik ga voorlopig niet hoger met pks en al klinkt het laag, neem maar van mij aan dat ie echt serieus hard gaat.

schreeuwen en met hoge getallen gooien van o wat heb ik veel pks dat kan iedereen.

en goes is echt te ver rijden hoor voor een vermogensmeting
Laatst gewijzigd door mark 5t op za 3 nov 2007 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Voor het mooi moet Mark ook gewoon es naar goes en meteen de eerste run al op 1.3 bar, dan gaat ie het zeker wel verder schoppen dan de mijne (Y)

Tis alleen wel een eindje kachelen en die noorderlingen houden daar niet van geloof ik ;)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

steef fu :lol: @#$%^k you!!!!! :D :) :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

mooi resultaat mark (Y) je weet nu iig zeker dat ie goed afgesteld staat, tot morgen!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

mark 5t schreef:steef fu :lol: @#$%^k you!!!!! :D :) :lol:
Nee serieus, als er nog een goesdag komt, moet je ook komen, die starslet moet ook nog es getest worden ;)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Netjes, maar net niet netjes genoeg :wink:
Nee, echt een nette uitdraai.
Ik moet toch eens op zoek naar een andere turbo, eentje met een langere adem
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

een nog langere adem? :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:
@luco laadt je krat maar in voor morgen!

Afbeelding
Afbeelding

Zelfde motor maar kijk eens wat een verschil
@Florus: Wil Maurices turbo wel eens proberen :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

des te meer van deze uitdraaien ik zie, des te meer respect ik krijg voor peter commijs (Y) :worship: :worship: :worship:
meer pk's, minder koppel maar wel over een veel breder gebied het maximum koppel

maar nette uitdraai mark, zeker op 13" zal het hard van zijn plek gaan (Y)

de kist staat al in de auto, alleen loopt het achter nu nog erger aan :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

zo is het Luco idereen schreeuwt wel wat over pk`s maar het belangrijkste is een auto die gewoon super presteert .

en ? die ook nog eens aan de verwachtingen van de eigenaar cq bestuurder voldoet.

ik heb tenminste de ballen om de uitdraai te laten zien.
er zijn heel wat anderen die zomaar wat schreeuwen over ik heb zoveel pk.

nonsnes ga maar eens met de billen bloot en op een bank.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

mark 5t schreef:zo is het Luco idereen schreeuwt wel wat over pk`s maar het belangrijkste is een auto die gewoon super presteert .

en ? die ook nog eens aan de verwachtingen van de eigenaar cq bestuurder voldoet.

ik heb tenminste de ballen om de uitdraai te laten zien.
er zijn heel wat anderen die zomaar wat schreeuwen over ik heb zoveel pk.

nonsnes ga maar eens met de billen bloot en op een bank.
Daarom wordt er ook enkele keren per jaar een dyno dag gehouden zodat de mensen niet meer kunnen liegen over het vermogen wat ze hebben. (0)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

oldskool schreef:
mark 5t schreef:zo is het Luco idereen schreeuwt wel wat over pk`s maar het belangrijkste is een auto die gewoon super presteert .

en ? die ook nog eens aan de verwachtingen van de eigenaar cq bestuurder voldoet.

ik heb tenminste de ballen om de uitdraai te laten zien.
er zijn heel wat anderen die zomaar wat schreeuwen over ik heb zoveel pk.

nonsnes ga maar eens met de billen bloot en op een bank.
Daarom wordt er ook enkele keren per jaar een dyno dag gehouden zodat de mensen niet meer kunnen liegen over het vermogen wat ze hebben. (0)
de mensen die er over jokken zie je daar nooit :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Is er nou nog uitlaatgas temperatuur gemeten?
Plaats reactie