ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

daniël16v schreef:ik ben op zoek naar een rs heb hiervoor een 1.8 16v gehad
en met aardig wat problemen
dus als ik straks een rs ga kopen waar moet ik dan op letten??
Check even het mankementen topic:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=16880
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

daniël16v schreef:ik ben op zoek naar een rs heb hiervoor een 1.8 16v gehad
en met aardig wat problemen
dus als ik straks een rs ga kopen waar moet ik dan op letten??
Als je die van mij koopt hoef je nergens op te letten want dat is een prima wagentje zonder gebreken en dat alles ook nog voor een mooi prijsje :) (Y) . Wat wil je nog meer???
Gewoon kopuh!
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

jezus... moet je nou overal die clio aan prijzen? (S)
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

ja en je hebt er al wel het nodige aan vertimmerd want in het mankementen topic zie ik je avater wel met regelmaat
en ik kan ook geen 12000 euri ophoesten
dus het wordt eerst een ph1
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Erik (Schepjes) schreef:jezus... moet je nou overal die clio aan prijzen? (S)
Rustig maar, ik hou er al mee op... :~ (F)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

zal mij eigelijk aan me kont roesten.. :p

Denk doe ook eens, modder etter achtig :wink:
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

daniël16v schreef:ja en je hebt er al wel het nodige aan vertimmerd want in het mankementen topic zie ik je avater wel met regelmaat
en ik kan ook geen 12000 euri ophoesten
dus het wordt eerst een ph1
Nee hoor. Niks aan vertimmerd behalve witte zijknippers en een ander inlegfiltertje. En heb er echt weinig (geen) problemen mee gehad. Ik heb gewoon elk klein hikje gepost. Da's alles (0)
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

ja en renault hikt wel vaak daar kan je niet om heen
mijn 16v had ik ook veel ellende mee gehad krukaslagers versnellingsbak lek stotteren met vochtig weer of wasbeurd roest aande schermen etc etc
maar toch blijven rijden in dat ding wandt het is een super karretje en alle gti'tjes kijken zo dom bij een sprintje :smoke:
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

daniël16v schreef:het is een super karretje en alle gti'tjes kijken zo dom bij een sprintje :smoke:
Dan zal een RS je nog beter bevallen. (L)
En de RSjes zijn echt best wel betrouwbaar hoor! (Zie mankementen topic.)
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:zal mij eigelijk aan me kont roesten.. :p

Denk doe ook eens, modder etter achtig :wink:
maar ik ben het er als moderator wel mee eens ;)

daar hebben we de RTC Markt voor Gijs, zodat niet iedereen steeds zijn spullen in alle topics loopt te slijten.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Mensen met een fast-chip hier aanwezig en dan met name de Groep N chip.

Ik las tijdje geleden dat er hier iemand met dat ding bezig ging, Maus had er eentje in zijn Clio toch ook?
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:Maus had er eentje in zijn Clio toch ook?
Ja geloof het wel ja.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

ik ben op zoek naar wat verdere info dan alleen van de leverancier, ervaringen hiermee of uitdraai van rollenbank...
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik zou zeggen; neem ff contact op met Henk Dijkstra van Fastchip.

Ik heb inderdaad met een gereflashte ECU gereden in m'n RS. Verschil was goed merkbaar; betere respons op het gaspedaal, over het hele toerengebied (ik meen) minimaal 10 nm meer koppel en rond de 3500 toeren zelfs bijna 20 nm extra. Een uitdraai heb ik helaas niet meer, maar daar kan Henk je wel aan helpen.
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Maus schreef:Ik zou zeggen; neem ff contact op met Henk Dijkstra van Fastchip.

Ik heb inderdaad met een gereflashte ECU gereden in m'n RS. Verschil was goed merkbaar; betere respons op het gaspedaal, over het hele toerengebied (ik meen) minimaal 10 nm meer koppel en rond de 3500 toeren zelfs bijna 20 nm extra. Een uitdraai heb ik helaas niet meer, maar daar kan Henk je wel aan helpen.
Heb jij destijds niet eens meegedaan aan die dyno dag die georganisseerd was door speedline/Gerrit? Zo ja was dat met die fastchip en wat was het resultaat? Ben wel benieuwd...
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik heb toen inderdaad met een Dyno-dag meegedaan, eenmaal zonder Fastchip en eenmaal met Fastchip.
Verschil in resultaat zoals hierboven beschreven. Het enige probleem bij mijn RS was, dat ie z'n topvermogen niet haalde. Maar dit had niets met de reflash van Fastchip te maken. Mogelijk lag 't aan de aanzuigbuis van 't luchtfilter en / of de uitlaat. Helaas hebben wij dat niet meer kunnen uitzoeken, aangezien ik de Clio niet lang daarna ingeruild heb. :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:Ik heb toen inderdaad met een Dyno-dag meegedaan, eenmaal zonder Fastchip en eenmaal met Fastchip.
Verschil in resultaat zoals hierboven beschreven. Het enige probleem bij mijn RS was, dat ie z'n topvermogen niet haalde. Maar dit had niets met de reflash van Fastchip te maken. Mogelijk lag 't aan de aanzuigbuis van 't luchtfilter en / of de uitlaat. Helaas hebben wij dat niet meer kunnen uitzoeken, aangezien ik de Clio niet lang daarna ingeruild heb. :)
Ik heb met de bewuste man via mail al contact gehad en kon me wel uitdraai geven van een 182 pk model, ik heb de 172 versie.

Maar voorlopig wil ik alleen een chip er in duwen en verder (nog) geen aanpassingen aan luchtfilter en uitlaat.

Prijs nu is 220 euro inclusief en met betere hang aan het gaspedaal en wat meer nM en pk's ben ik al tevreden.

De uitlaat en filter kan altijd nog.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Arno17 schreef:Prijs nu is 220 euro inclusief en met betere hang aan het gaspedaal en wat meer nM en pk's ben ik al tevreden.
Een koopje! :yest:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Neem aan dat dat voor de reflash is?
Let er dan wel op dat je ECU niet een keer bij de dealer opnieuw wordt geprogrammeerd, dan ben je namelijk je reflash van Fastchip kwijt.
De uitdraai van de 182 zal hoogstwaarschijnlijk van de mijne zijn.
Luchtfilter en een goede uitlaat zou ik toch zeker wel overwegen als ik jou was.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik heb nu een goeie uitlaat onder m'n RS, en het verschil is goed te merken. (Y)
rev it like a rental
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:Neem aan dat dat voor de reflash is?
Let er dan wel op dat je ECU niet een keer bij de dealer opnieuw wordt geprogrammeerd, dan ben je namelijk je reflash van Fastchip kwijt.
De uitdraai van de 182 zal hoogstwaarschijnlijk van de mijne zijn.
Luchtfilter en een goede uitlaat zou ik toch zeker wel overwegen als ik jou was.
Stukje van de mail van Henk:

Voor de gr_N software heeft de Renault dealer geen update
beschikbaar. Je hoeft niet bang te zijn dat je gr_N programma wordt
overschreven.


Helemaal opnieuw programmeren zullen ze je wel van op de hoogte stellen denk ik!

En kenteken op de uitdraai: 04-PK-BB
Leon RS
Berichten: 156
Lid geworden op: za 29 okt 2005 14:42
Locatie: Nijmegen

Vraagje: ik heb binnenkort nieuwe remblokken nodig voor mijn RS heeft iemand goede ideeen/ervaringen met andere blokken dan de standaard?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Ferrodo 250 DS 8)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Arno17 schreef:Stukje van de mail van Henk:

Voor de gr_N software heeft de Renault dealer geen update
beschikbaar. Je hoeft niet bang te zijn dat je gr_N programma wordt
overschreven.


Helemaal opnieuw programmeren zullen ze je wel van op de hoogte stellen denk ik!
Das dan mooi meegenomen.
Ik meen dat Henk ook nog bezig was met een decat (katloze) versie voor de RS. Mits je dan ook je uitlaat aanpast, zou dit ook een leuke optie zijn.
Arno17 schreef:En kenteken op de uitdraai: 04-PK-BB
Dat was de mijne. :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus, dan nog een vraagje en dan schaf ik hem aan zodra de vakantiecentjes er zijn.

Vond jij het de muntjes waard, ik bedoel is er idd meer dan noemenswaardig een verschil met de gewone ECU in de RS?

Ik kan volgens fast-chip ook de chip laten programmeren dat de koude loop beter is dan nu het geval.....je kan dus nog kiezen ook lijkt het wel. :p
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik was er zeer content mee en merkte ook echt verschil t.o.v. de originele ECU. Die 20 nm extra in het middentoerengebied is mooi meegenomen. Dus ja, ik vond 't de centjes wel waard. (Y)
De koude start loop kan Henk inderdaad een heel stuk verminderen, maar 't is (helaas) niet geheel weg te krijgen.
Nico Clio RS
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 18:46
Locatie: Den Helder

Heb nu een orginele groep N computer in de mijne en het verschil is goed
te merken alleen het topvermogen ben ik kwijt .
Bij 210 loopt hij nog maar heel langzaam door (lees te langzaam)
Is te wijten aan de standaard uitlaat en luchtfilter maarja dat word het volgende project, waarschijnlijk een Orbisound vanaf het spruitstuk maar zonder kat.
Hoor er allemaal goeie verhalen over en de computer is er op ingesteld.
Laat het jullie wel weten als het zover is >-)
Edit: koud loop perikelen zijn ook bij mij zo goed als verdwenen :)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Nou, die extra peekaatjes kan je dus goed gebruiken tegen de nieuwe Clio RS.... :lol:

En vanaf 210 pas minder, ook dat moet genoeg zijn om de nieuwe Clio voor te blijven...

Ik ben verkocht, dus nog ff geduld en dan langs bij Henk..........!
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:Nou, die extra peekaatjes kan je dus goed gebruiken tegen de nieuwe Clio RS.... :lol:

En vanaf 210 pas minder, ook dat moet genoeg zijn om de nieuwe Clio voor te blijven...

Ik ben verkocht, dus nog ff geduld en dan langs bij Henk..........!
Post je ervaringen als je het gedaan hebt, ben erg benieuwd. :wink:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Sander2 schreef:
Arno17 schreef:Nou, die extra peekaatjes kan je dus goed gebruiken tegen de nieuwe Clio RS.... :lol:

En vanaf 210 pas minder, ook dat moet genoeg zijn om de nieuwe Clio voor te blijven...

Ik ben verkocht, dus nog ff geduld en dan langs bij Henk..........!
Post je ervaringen als je het gedaan hebt, ben erg benieuwd. :wink:
Zeker weten dat ik het ga posten, ondertussen dus ff geduld.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Sander2 schreef:Post je ervaringen als je het gedaan hebt, ben erg benieuwd. :wink:
:~
Ik denk dat ie dat liever privé houdt.... (D)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:
Sander2 schreef:Post je ervaringen als je het gedaan hebt, ben erg benieuwd. :wink:
:~
Ik denk dat ie dat liever privé houdt.... (D)
Tja, dan kan ik maar 1 keer per maand hier wat posten.........he Luco :p , daar weet jij ook alles van op die leeftijd..... :D
lesmoutas
Berichten: 83
Lid geworden op: di 1 nov 2005 10:17
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Ik ben (nog steeds) geen echte insider op dit forum. Dus, wie is Henk Dijkstra en waar zit hij? Is hij de tuningsspecialist Voor Renault? Als ik bovenstaande posts goed begrijp, "doet" hij iets met de ecu. Wat, plaatst hij een chip, herschrijft hij de kenvelden van de ecu of vervangt hij het hele motormanagement door b.v. een MoTec ecu? Een klein beetje extra vermogen en een stationair iets mooiere loop van de RS lijkt me ook wel wat. Alvast bij voorbaat bedankt voor de informatie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Henk Dijstra = MR. Fastchip :wink:
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Clio RS III stond bij de dealer, damm wat een bom. voor foto's zie topic De Onbekende Renault :wink:
Plaats reactie