ACT: Renault 1916V.
-
- Über-Spammer
volgens mij ook. gewoon wat randonderdelen verwijderen, en via je koplamp eruit halen.
maar misschien kom je niet goed aan dat alu beugeltje wat tegen je blok aangeschroeft zit, ergens aan de bovenkant van je dynamo.
maar misschien kom je niet goed aan dat alu beugeltje wat tegen je blok aangeschroeft zit, ergens aan de bovenkant van je dynamo.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
dynamo lukt wel zonder het blok eruit te halen, maar is wel een gepruts..
aangezien we ook de achterste motorsteun moeten vervangen...schijnt niet heel makkelijk te zijn..
aangezien we ook de achterste motorsteun moeten vervangen...schijnt niet heel makkelijk te zijn..
-
- Über-Spammer
achterste steun kun je er zo onderuit pakken, 2 bouten en beetje rammelen 

-
- Contacteer:
bij de 19 16v?
is een andere steun dan de clio/5 hè..
is een andere steun dan de clio/5 hè..
-
- Über-Spammer
ja? valt die er niet naar onder uit dan?
-
- Contacteer:
nee zit op het subframe gebout zeg maar..
wacht..zoek er ff plaatje bij
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... rsteun.jpg[/img]
wacht..zoek er ff plaatje bij

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... rsteun.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door paulvanrooij op di 16 jan 2007 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
hmmm apart. bij een clio zit hij gewoon met een dikke bout door het subframe heen.
-
- Contacteer:
andere zijn goed, en niet zo moeilijk te doen..voorste steun is jaar geleden al vervangen..de vorige keer dat het blok eruit ging 

-
- Contacteer:

ga jij gewoon ff een stalling/sloopruimte zoeken voor die 19 van je

-
- Über-Spammer
dat ziet er inderdaad heel anders uit dan een clio steuntje
moet je je blok dan naar voren kantelen ofzo om hem ertussenuit te krijgen?

-
- Über-Spammer
hmm dan is een clio veel makkelijker, die valt er gewoon onderuit.
heb je misschien ook een plaatje van die extra baksteun van een 19 16v? die past toch ook nog op een clio erbij niet?
heb je misschien ook een plaatje van die extra baksteun van een 19 16v? die past toch ook nog op een clio erbij niet?
-
- Contacteer:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... diesel.jpg[/img]
je bedoelt deze? (de rechtse) das die extra baksteun van een 19 diesel?
je bedoelt deze? (de rechtse) das die extra baksteun van een 19 diesel?
-
- Über-Spammer
ja zoiets als nr 15 zit er al.
maar er zou nog iets moeten zijn.
maar er zou nog iets moeten zijn.
-
- Contacteer:
Misschien nummer 1 en 2 op het vorige plaatje? das de baksteun van de 19 16v..zit echt aan de voorkant vast zeg maar.. 

-
- Über-Spammer
maar is nr 1 niet gewoon dat stuk alu wat op de bak vastzit zegmaar?
-
- Contacteer:
volgens mij wel, en dat rubberen blok (nr2) zit daar onderop vast..die zit er bij een clio ook? of niet?
-
- Über-Spammer
nr 4 is die blok wat volgens mij op je carrosorie steunt, dan zou 2 een pen moeten zijn die naar beneden loopt. ik ga eens zoeken, wellicht kom ik er zo wel uit. die metalen strip nr 24 heeft een clio ook ongeveer.
-
Voor de clio moet je nr 1 en 2 hebben op het eerste plaatje.
Gr, Frits.
Gr, Frits.
-
- Über-Spammer
dankje 

Mijn gedacht is dat hij al stuk is,,, er klikt namelijk zeer weinigJ-P-S schreef:gewoon stuk voor stuk eentje losmaken en dan op contact zetten, als je geen geklik meer hoort, dan heb je de juiste!ff snel vraagje: welke is de relais van de brandstofpomp?
of is hij al stuk, dan hoor je natuurlijk niks meer

Dus bij deze nogeens dezelfde vraag
-
- Car: R19.R
In een Clio hangt het blok, in een 19 staat die, vandaarJ-P-S schreef:hmm dan is een clio veel makkelijker, die valt er gewoon onderuit.

-
ik vervang je die dynamo in een half uurtjePaul1916v schreef:dynamo lukt wel zonder het blok eruit te halen, maar is wel een gepruts..

maar goed als ie er toch uitgaat

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
ja als je dat een paar keer gedaan hebt krijg je er handigheid in. bij mijn eerste clio 16v lag de motor er na 2 weken knutselen uit. als ik dat nu doe zonder full time eraan te werken, ligt hij er nog op 3 dagen uit.
-
- Über-Spammer
naar onder? ik naar boven, eerst bekabeling demonteren, lampen, bumper radiateur assen, slangen etcetera. en jij?
ook gewoon naar boven hoor. op de brug, fuse los, assen eruit. gaskapel en waterslangen los, stekkers los en brandstof leidingen. Motorsteuntjes los en dan kan je hem er zo uittrekken langs boven. Lampen en bumper kan je gewoon laten zitten hoor.
-
beetje afhankelijk ook hoe vast alles zit, me eigen blok haal ik er nu uit in 4,5 uur, en dat was de 2e keer toen 
eerste keer duurde het iets langer als een dag, toen kreeg ik het een en ander niet makkelijk los, alles aangedraai met de hand daarna, had laatste keer dan ook geen sleutels meer nodig

eerste keer duurde het iets langer als een dag, toen kreeg ik het een en ander niet makkelijk los, alles aangedraai met de hand daarna, had laatste keer dan ook geen sleutels meer nodig

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ja goed, ik doe het gewoon op mijn werk, hangt de auto op de brug en dan doe ik zowat alles losdraaien met de luchtsleutel. En dan gaat het echt wel een pak sneller dan wanneer je alles met de hand moet doen.

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
ja ik doe het thuis (clio 16v) op de put, en dan met een takel. maar ik moet het met de hand doen, en doe altijd de kabelboom eraf halen. daar ben je ook wel even zoet mee. verder gaan alle slangen er ook helemaal vanaf, zodat het blok op de randorganen na kaal is. voor de clio moet je koplampen eruitslopen, anders komt je dynamo er niet uit 

Welke is de relais van de brandstofpomp? Hij klikt namelijk niet meer... dat maakt het zoeken wat moeilijker.
Mijn auto moet binnenkort voor APK. Nu zit er in de linker koplamp een soort putje/deukje (denk dat er een keer een steentje tegen gekomen is ofzo, was al zo toen ik de auto kocht, is wel met iets opgevuld) Is dit APK afkeur vanwege geen goed lichtbeeld?