R5 GTT k-tec
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
een motersteun rv van een gte is die hetzelfde als van een 1.4carb????
ik heb er eentje van een 1.4 in mn wagen zitten maar nu kantelt mn blok als ik een bocht naar links neem zover dat mn waterpomppoelie tegen chassis loop maar de motersteuen zijn heel
ik heb er eentje van een 1.4 in mn wagen zitten maar nu kantelt mn blok als ik een bocht naar links neem zover dat mn waterpomppoelie tegen chassis loop maar de motersteuen zijn heel
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
of motorsteunen maken zonder rubber, nog stugger
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Abel schreef:cup motor steun kopen.. die zijn stugger
maarja de rest rijdt toch ook met orginele steunen dusja, maarja daar zat ik al aan te dneken maar wat kost zoiets?
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Luco/Alpine-racer schreef:of motorsteunen maken zonder rubber, nog stugger
haha lollig


-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
watjeDanny van Duren schreef:Luco/Alpine-racer schreef:of motorsteunen maken zonder rubber, nog stugger
haha lolligwil nog wel confortabel kunnen rijden

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
tja jij rijdt ceker geen 30000km per jaar in deselfde auto die je voor dagelijks gebruik hebtLuco/Alpine-racer schreef:watjeDanny van Duren schreef:Luco/Alpine-racer schreef:of motorsteunen maken zonder rubber, nog stugger
haha lolligwil nog wel confortabel kunnen rijden
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee das ook weer waar 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
afgelopen weekend weer tussen de 2000 en 3000km erbij geset op de teller e zonder motorische problemen:)
maar wil verstevigde/cup motersteunen gaan bestellen en cambercorectie bouten waar kan ik die kopen?
en wat de kosten hier van zijn??
dan kan ik die mooi vervangen als de nieuwe uitlaat eronder komt
maar wil verstevigde/cup motersteunen gaan bestellen en cambercorectie bouten waar kan ik die kopen?
en wat de kosten hier van zijn??
dan kan ik die mooi vervangen als de nieuwe uitlaat eronder komt
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
hmmz ben nog moe gisteren 12 aan een stuk in de gte gereden met gang van 80 (hij was toen wel zuinig 1op 20Steven schreef:Cupsteunen, probeer eens de bekende clubsponsors, Mabo, MBcarperf etc. of anders Reichard.
Camberbouten gewoon @ lokale automatzaak, die kun je oa. krijgen van Monroe.
Liever lui dan moe zeker?

morgen maareeens langs automaterialen zaak voor die camberbouten

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
en morgen bij mb performance die motersteunen bestellenDanny van Duren schreef:hmmz ben nog moe gisteren 12 aan een stuk in de gte gereden met gang van 80 (hij was toen wel zuinig 1op 20Steven schreef:Cupsteunen, probeer eens de bekende clubsponsors, Mabo, MBcarperf etc. of anders Reichard.
Camberbouten gewoon @ lokale automatzaak, die kun je oa. krijgen van Monroe.
Liever lui dan moe zeker?) dus ben beeetje gebroken maar had al bij biesheuvel op de site gekeken maar zag niks staan dus dacht misschien weet iemand dit zo, en tja reichhard dan kun je weer paar maanden wachten
morgen maareeens langs automaterialen zaak voor die camberbouten
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
maar effe over die 2000km ben weekendje naar franrijk geweest met een club (CAR) ivm 50 en 60 jarige bestaan van dauphine en 4cv.
daar bij een stand een engels achterlicht gekocht en bij andere stand een phase 2 voorbumper met hele en nooit gerepareerde onderspoiler voor zeer weinig
maar op de trug weg met gangetje van 80/90 ivm de andere wagens nie sneller liepen , heeft de wagen een branstofverbruik gehaald van 1op 20 wat me wel opviel ivm het lekkere weer daar op trug weg liep de temptuur meter verder op dan in NL nu staat ie zo net voor dat de fan in slaaten zo dat ie ook af en toe inslaat,
hier in NL als ik rij heb ik nog nooit gehad dat de fan onder rijden is aangeslagen
alleen als ie stationair rij of met gangetje van 30
ik heb geen externe oliekoeler radiateur ofja zo`n mocal geval is dit verstandig om die eentje te monteren??
en nog een lijstje van tings to do
interpaneelen rep achter misschien dese week
schroefset
cup motersteunen morgen bestellen
ander uitlaat misschien aankomende week maken
stalen omvlogten remslangen
misschien oliekoeler
bleedvalve aansluiten moet eerst mengels van wagen continu goed zijn
en andere thermostaat
misschien chip
andere blauwe bougiekabels
en dan is wagen klaar op naar de cabrio waar ik ondertussen op een heel laag pitje mee door ga
daar bij een stand een engels achterlicht gekocht en bij andere stand een phase 2 voorbumper met hele en nooit gerepareerde onderspoiler voor zeer weinig

maar op de trug weg met gangetje van 80/90 ivm de andere wagens nie sneller liepen , heeft de wagen een branstofverbruik gehaald van 1op 20 wat me wel opviel ivm het lekkere weer daar op trug weg liep de temptuur meter verder op dan in NL nu staat ie zo net voor dat de fan in slaaten zo dat ie ook af en toe inslaat,
hier in NL als ik rij heb ik nog nooit gehad dat de fan onder rijden is aangeslagen
alleen als ie stationair rij of met gangetje van 30
ik heb geen externe oliekoeler radiateur ofja zo`n mocal geval is dit verstandig om die eentje te monteren??
en nog een lijstje van tings to do
interpaneelen rep achter misschien dese week
schroefset
cup motersteunen morgen bestellen
ander uitlaat misschien aankomende week maken
stalen omvlogten remslangen
misschien oliekoeler
bleedvalve aansluiten moet eerst mengels van wagen continu goed zijn
en andere thermostaat
misschien chip
andere blauwe bougiekabels
en dan is wagen klaar op naar de cabrio waar ik ondertussen op een heel laag pitje mee door ga
Laatst gewijzigd door Danny van Duren op di 23 mei 2006 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Neu, maar als je 90 rijdt en de fan slaat aan da's wel raar. Koelsysteem verder in goede staat? Hoeft niets te betekenen verder, maar een oliekoeler gaat t niet verhelpen 

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
nieuwe radiateurRiël schreef:Neu, maar als je 90 rijdt en de fan slaat aan da's wel raar. Koelsysteem verder in goede staat? Hoeft niets te betekenen verder, maar een oliekoeler gaat t niet verhelpen
nieuwe waterpomp
nieuwe standaart thermostaat
nieuwe koperen kachelradiateur
nieuwe sensor in radiateur
dus zou goed moeten zijn lijkt me
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
verder nog een vraagje waar tussen/ tussen welke slang moet ik mijn bleedvalve of hoe die draaiknop voor in de auto heet monteren??
bij een 1.7T
bij een 1.7T
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Abel schreef:ehmm.. volgens mij gaat dat niet zomaar vanwege de electroniche ontsteking..
maar bij de GT tussen de carb en de achterste aansluiting op de wastegate
tja bij biesheuvel had iemand het er over dat ik hem wel kon monteren want dan deed ik de ecu gewoon voor de gekhouden en liet die denken dat ie minder druk zou meten en dus de druk omhoog deed
maarja dan sit ik met mengsel want die past ie dan niet aan maar.
maar als ik alles aansluit zoals bij een gtt.
en dan sorg dat de klepen ecu alleen de druk meten maar niet regelen
dan kan ik hem net als bij een gtt aansluiten toch?
en wat sijn de aansluitpunten van die vacuumslangen bij de gtt dan allemaal?
maar blijft de druk dan nie continu staan?
tja turbo`s is nog beetje onbekend voor mij

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
mooi he, zo'n volvo blok erin.. 
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
kijkt erg mooi maar het mag toch wel eens een keer klaar sijnErik (Schepjes) schreef:mooi he, zo'n volvo blok erin..

maarja op zich heeft het blok sicg goed gedragen ook in de 10km file na 200km rijden dus en denk dat het na de uitlaat vervangen ook een stuk beter rijd en dat alles opgelost is want van een 60mm bocht (eerste pijp)meteen naar een 42mm pijp te gaan schijnt echt niet te kunnen word door verschillende mensen als gek uitgemaakt

nederlandse taal onbekend gebied?? wat leest dat onprettig zeg
een bleedvalve kan wel, maar je kan niet zomaar ongestraft met de druk gaan lopen rommelen. De computer regelt het mengsel niet, arm/rijk.
Vraag eens aan iemand die er echt verstand van heeft.... Menno
en wat betreft de koeling, als je achter iemand rijdt en je zit in z'n slipstream, dan heb je geen (minder) rijwind en kan het dus best voorkomen dat de fan bijspringt
Kom op man, je bent monteur, je behoort veel meer te weten/kunnen bedenken dan je telkens hiero vraagt, sorry dat ik 't zeg

een bleedvalve kan wel, maar je kan niet zomaar ongestraft met de druk gaan lopen rommelen. De computer regelt het mengsel niet, arm/rijk.
Vraag eens aan iemand die er echt verstand van heeft.... Menno

en wat betreft de koeling, als je achter iemand rijdt en je zit in z'n slipstream, dan heb je geen (minder) rijwind en kan het dus best voorkomen dat de fan bijspringt

Kom op man, je bent monteur, je behoort veel meer te weten/kunnen bedenken dan je telkens hiero vraagt, sorry dat ik 't zeg
Mrtn = Maarten
je knijpt 'm alleen, verder niet. Ik heb dat ook een tijd gehad en nee.... voor huis, tuin en keukengebruik merk je d'r geen reet van.Danny van Duren schreef:van een 60mm bocht (eerste pijp)meteen naar een 42mm pijp te gaan schijnt echt niet te kunnen word door verschillende mensen als gek uitgemaakt
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
wat betreft de koeling zal wel goed zijn alleen iedereen monteerd zo`n oliekoeler op zn 1.7 T daar leek me een reden voor en het viel me op met het warmere weer werd ie wat warmer daarom?Mrtn schreef:nederlandse taal onbekend gebied?? wat leest dat onprettig zeg![]()
een bleedvalve kan wel, maar je kan niet zomaar ongestraft met de druk gaan lopen rommelen. De computer regelt het mengsel niet, arm/rijk.
Vraag eens aan iemand die er echt verstand van heeft.... Menno![]()
en wat betreft de koeling, als je achter iemand rijdt en je zit in z'n slipstream, dan heb je geen (minder) rijwind en kan het dus best voorkomen dat de fan bijspringt![]()
Kom op man, je bent monteur, je behoort veel meer te weten/kunnen bedenken dan je telkens hiero vraagt, sorry dat ik 't zeg
en tja heb mn monteursdiploma ja maarja werk nog maar 3,5 jaar echt als monteur en nog nooit aan zo`n project gewerkt en zowat nog nooit met turbo`s/problemen te maken gehad
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
klopt met normaal rijden loopt ie perfect en is mengsel goed totdat ik het pedaal voor verder dan ongeveer 3/4 in trapMrtn schreef:je knijpt 'm alleen, verder niet. Ik heb dat ook een tijd gehad en nee.... voor huis, tuin en keukengebruik merk je d'r geen reet van.Danny van Duren schreef:van een 60mm bocht (eerste pijp)meteen naar een 42mm pijp te gaan schijnt echt niet te kunnen word door verschillende mensen als gek uitgemaakt
dan houd ie in
en word het mengsel arm
en dat zou te maken hebben door de uitlaat
word er door mensen uit mn omgeving hier gesegt waaronder 3 monteurs en eentje die helemaal gek is van tunen (maarja dan honda`s)
de olie van een turbo motor kan warmer worden, zeker als de turbo goed gestookt wordt. De smeereigenschappen van olie zijn het best bij een bepaalde temp (om en nabij de 100graden). Om te zorgen dat de olie niet te heet wordt, maar ook niet teveel afkoelt, plaatst men een oliekoeler met thermostaat.
Als iedereen in de sloot springt.....
Als iedereen in de sloot springt.....
Mrtn = Maarten
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
haha neej maar ik wil gewoon voorkomen als het hier in NL dadelijk mooi weer word dat mn wagen heet loopt dus daarom wou ik weten of het echt nodig was om die te monteren, maar daar hoef ik dus geen haast mee te maken om die een te kopenMrtn schreef:de olie van een turbo motor kan warmer worden, zeker als de turbo goed gestookt wordt. De smeereigenschappen van olie zijn het best bij een bepaalde temp (om en nabij de 100graden). Om te zorgen dat de olie niet te heet wordt, maar ook niet teveel afkoelt, plaatst men een oliekoeler met thermostaat.
Als iedereen in de sloot springt.....

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
neej oke zal eens kijken of ik ergens een olietemp kan plaatsen want die heb ik er geen insitten. en morgen navragen voor koelere thermostaat want die lijkt me wel een optie om wel te doen als ik die camberbouten ga halenMrtn schreef:Ligt aan de temperatuur van de olie. Dus even meten wat die doet. Zolang er een thermostaat tussen zit kan het geen kwaad, dan gooit ie 'm gewoon dicht
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
hmmz autostyle/ en 2 automaterialen zaken hadden geen cambercorrectie boutenDanny van Duren schreef:neej oke zal eens kijken of ik ergens een olietemp kan plaatsen want die heb ik er geen insitten. en morgen navragen voor koelere thermostaat want die lijkt me wel een optie om wel te doen als ik die camberbouten ga halenMrtn schreef:Ligt aan de temperatuur van de olie. Dus even meten wat die doet. Zolang er een thermostaat tussen zit kan het geen kwaad, dan gooit ie 'm gewoon dicht
en ze hadden geen koudere thermostaat

maarja vandaag wel verder geklust aan de gte lv wiellager vervangen en ook stuurkogel omdat ik die daarmee vern**kte

en ben aan het kijken geweest waarom de zekering van mn verlichting eruit knalt zit schijnbaar in mn dashbord verlichtingdimmer

morgen maar weer aller dichtbouwen en wat dingen onder de kap gaan perfectioneren
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
gisteren avond de motersteunen besteld bij MB car performance
en vandaag al 2 mailtjes trug
waarvan 1 met het bericht morgen zijn ze in huis 
dus even kijken of ik aankomend weekend de schuur in kan
alleen tja effe kijken met gronau
nu nog cambercorrectiebouten bestellen, en zorgen dat mn pa een eindelijk tijd het om mn uitlaat mee te helpen maken
en vandaag al 2 mailtjes trug


dus even kijken of ik aankomend weekend de schuur in kan

nu nog cambercorrectiebouten bestellen, en zorgen dat mn pa een eindelijk tijd het om mn uitlaat mee te helpen maken

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
en hierbij wat foto`s uit frankrijk
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gt11.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte3.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte4.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte5.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte6.JPG[/img]
en dan mn GTE-T op een oud circuit
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte7.JPG[/img]
en dan iemand die mij daar uitdaagde (jawel een renault 4cv uit de jaren 50)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte8.JPG[/img]
maarja geen orgineel blokkie meer maar een zeldzaam Renault R8 Gordini erin en die nogeens verder getuned
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte9.JPG[/img]
en dan mn 2 nieuwe aanwinsten uit frankrijk
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte10.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gt11.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte3.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte4.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte5.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte6.JPG[/img]
en dan mn GTE-T op een oud circuit
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte7.JPG[/img]
en dan iemand die mij daar uitdaagde (jawel een renault 4cv uit de jaren 50)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte8.JPG[/img]
maarja geen orgineel blokkie meer maar een zeldzaam Renault R8 Gordini erin en die nogeens verder getuned

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte9.JPG[/img]
en dan mn 2 nieuwe aanwinsten uit frankrijk


[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gte10.JPG[/img]
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
op de passagiers stoelMrtn schreef:hahaha, ik weet dat zo'n bumper niet echt lekker past achterinzit half in je nek te drukken

en vandaag zijn mn motersteunen van MB performance binnen gekomen


-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
vanaaf de steunen gemonteerd
en weer zakt mn blok aan distributiezijde te ver naar beneden
of ligt ie iets schuin naar het chassie toe dus nu ligt ie daar te laag
of hij ligt aan bak zijde te hoog
ik weet het nie meer
en weer zakt mn blok aan distributiezijde te ver naar beneden

of ligt ie iets schuin naar het chassie toe dus nu ligt ie daar te laag
of hij ligt aan bak zijde te hoog
ik weet het nie meer

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
probeer dit maar eens 
http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=DEEDFE
zal een stuk beter gaan dan..

http://volvo.onderdeel-nodig.nl/product ... &bg=DEEDFE
zal een stuk beter gaan dan..