[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Heb je 'm ondertussen al opgehaald, Reinier? :) Ik was het van plan komende week te gaan doen, aangezien de auto geheel gespoten is en morgen mijn subframe gepoedercoat terug komt... ;)

Dus... de laatste photo-update! De carrosserie is vandaag gespoten, alsmede de voorschermen. Verder is eerder deze week de hele onderkant afgewerkt, zodat er eigenlijk geen mogelijkheid tot roesten meer is ( (0) ). Helaas zijn de foto's daarvan niet zo goed, omdat de auto niet op de brug stond.

Aangezien jullie liever kijken dan lezen...

Foto's bodem en andere afwerking: http://picasaweb.google.com/Merizzle/Af ... serieDeel2

Foto's spuitwerk carrosserie: http://picasaweb.google.com/Merizzle/ResprayDeel7

Me = (L)

P.S.: De oplettende kijker komt met commentaar...
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Potverdikkeme merijn! dat ziet er goed uit! :worship: (L)
Merijn
Über-Spammer

Dat dacht ik ook, ja! :P
Ferdy
Über-Spammer

ziet er inderdaad puik uit !!!!

met welk commentaar zou de oplettende kijker moeten komen, trouwens ?
PtrGte
Contacteer:

goed bezig PIK :)

Heb Reinier hier nog niet gezien hoor, het enige wat ze hebben weggehaald is de oprijwagen vorige week hier achter het hek, misschien dat Reinier daar wel meer van weet, want dat is natuurlijk wel een handig apparaat voor zijn "bedrijf" :beer:
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Heel erg gaaf. :worship: :yest:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer

PtrGte schreef:goed bezig PIK :)

Heb Reinier hier nog niet gezien hoor, het enige wat ze hebben weggehaald is de oprijwagen vorige week hier achter het hek, misschien dat Reinier daar wel meer van weet, want dat is natuurlijk wel een handig apparaat voor zijn "bedrijf" :beer:
De ambulance gejat?? Serieus? :( Da's mooi kut, zeg! Gewoon 's nachts een keer weggehaald en geen alarm afgegaan? Dikke kans dat Reinier hierachter zit, ja... Er staat ook nog zo'n omgekatte 911 in zijn garage, geloof ik. :P

Komende week een kale QP eten, terwijl we het blok in de Golf hijsen? :D
Merijn
Über-Spammer

Ferdy schreef:ziet er inderdaad puik uit !!!!

met welk commentaar zou de oplettende kijker moeten komen, trouwens ?
Tip: Op de 1-na-laatste foto is het te zien...
PtrGte
Contacteer:

Merijn schreef:

De ambulance gejat?? Serieus? :( Da's mooi k#t, zeg! Gewoon 's nachts een keer weggehaald en geen alarm afgegaan? Dikke kans dat Reinier hierachter zit, ja... Er staat ook nog zo'n omgekatte 911 in zijn garage, geloof ik. :P

yep, snachts over het hek geklommen, de oprijwagen opengebroken die buiten op het terrein stond, en met een spanband het hek geforceerd en weg wassie...is behoorlijk K#T ja (N) teringlijers...

eeuuhhmmm...QP-Plain is altijd goed! :) spreek je...

groeten
Roy
Moderator

Er komt weer een hele mooie gerestaureerde 5 bij. :worship:
5 GT Turbo '88 GT5
Vos

Vette shit man.... :bang:
Ferdy
Über-Spammer

druppels onder de raamrand ?
Merijn
Über-Spammer

Heel goed... een zakker. :( De rechterkant gaan opnieuw gedaan worden, hoogstwaarschijnlijk. Als je het eruit schuurt blijf je het zien, zegt de spuiter. Dus dan maar opnieuw...
Ferdy
Über-Spammer

ik zie er twee bij de rand waar het rubber overheen moet, klopt dat ?

ach ja, wel mooi dat het weer netjes gemaakt gaat worden ! (Y)
Merijn
Über-Spammer

Er zit er 1 (flinke) onder de achterste hoek van het zijruitje... En er zit er ook 1 in deurstijl aan de rechterkant. Helaasch... Maar ach, komt allemaal goed! Het zit er in ieder geval niet te dun op. :P
Ferdy
Über-Spammer

gheheh das waar
wanneer gaat het afgemaakt worden dan ?
Merijn
Über-Spammer

Uhm... Dat zal ergens volgende week zijn, denk ik. Moet ff kijken wanneer hij weer tijd heeft. Zal wel goed komen, denk ik.

Ik ben alleen een beeeetje bang voor een toverbal-effect, omdat alle delen apart van elkaar gespoten zijn. Maar dat zien we wel als we de deuren erin hangen en zo.
Ferdy
Über-Spammer

hoe bedoel je dat ?
dat je kleurverschil hebt ?
Merijn
Über-Spammer

Ja... Kleurverschil. Bij parelmoer (die voor geen meter dekt!) is dat nogal kritisch. Volgende week effe de proef op de som nemen.
Steven
Car: M536

Zal wel meevallen als ie alles netjes met dezelfde mengverhouding en hetzelfde aantal lagen heeft gedaan.
Merijn
Über-Spammer

Ja, daar is zeker op gelet... We zien het allemaal wel. Het ziet er los van elkaar in ieder geval fijn uit... En als het niet naar wens is, wordt ie nog een keer overgeblazen als ie in elkaar zit. So be it... Risico van de spuitert!
subarufreak

heel knap werk!!!
Mrtn
Car: R5GTT

echt heel mooi Merijn (Y)
Haas
Car: Megane RS

:fdfd
canonballman

Merijn schreef:

De ambulance gejat?? Serieus? :( Da's mooi k#t, zeg! Gewoon 's nachts een keer weggehaald en geen alarm afgegaan? Dikke kans dat Reinier hierachter zit, ja... Er staat ook nog zo'n omgekatte 911 in zijn garage, geloof ik. :P

Zak hooi, mij hier een beetje beschuldigen van dingen die ik al lang niet meer doe.
Je weet toch dat ik tegenwoordig in LCD's doe.
PtrGte
Contacteer:

canonballman schreef:
Merijn schreef:

Zak hooi, mij hier een beetje beschuldigen van dingen die ik al lang niet meer doe.
Je weet toch dat ik tegenwoordig in LCD's doe.
Oke de handel is dus verplaatst van JC5 naar LCD? :lol:
Tom
Moderator
Car: MB

LCD of LSD :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer

Zo, vandaag weer eens aan de slag gegaan...

Het subframe is gezandstraald, gescoupeerd en gepoedercoat, dus ziet er weer als nieuw uit! Vandaag heb ik de Powerflex-bussen in de draagarmen gezet en ook de stabilisatorstang-rubbers gemonteerd. Klopt het dat de rubbers die tussen het subframe en de stang zitten heeeeeel erg strak zitten en bijna niet te monteren zijn met de bij behorende beugeltjes?? :S De draagarmen zitten ook aan het frame vast, alsmede de motorsteunen en wat beugeltjes.

Verder heb ik de veerpoten ontleed, zodat de Koni's gemonteerd kunnen worden. De schotels zijn een beetje aangetast en aangezien ze niet meer te krijgen zijn, worden deze ook gestraald, gescoupeerd en gepoedercoat. Wordt weer als nieuw... :) Morgen even wat nieuwe lagers, remschijven, blokken, revisiesetje voor klauwen en nog wat klein spul halen en op pad voor een setje veren. De fusee's effe opfrissen en dan alles langzamerhand weer monteren, zodat ook deze weer vastgemaakt kunnen worden aan de draagarmen. Langzamerhand gaat het weer een beetje de goeie kant op. :D

More to come!
Merijn
Über-Spammer

Gisteren de remklauwen uit elkaar gehaald, zodat ik ze van de roestkoeken kon ontdoen. Ook de fusees heb ik opgefrist, zodat ze voorzien kunnen worden van verse lagertjes. Als het goed is heb ik maandag ook de revisiesetjes voor de remklauwen binnen en kunnen we die ook weer op en top maken.

Hier wat foto's: http://picasaweb.google.com/Merizzle/Su ... nFuseesEtc

De oude veerpoten staan daar ook bij, samen met de remschijven en blokken. Alles is te koop... :)
Merijn
Über-Spammer

En voor ik het vergeet: zijn deze stabistangrubbers wel goed? We hebben ze effe tijdelijk vastgezet, maar veel verder dan dit krijgen we de klemmen niet vastgedraaid. Klopt dat wel? :S

http://picasaweb.google.com/Merizzle/Su ... 9379450882
Riël
Über-Spammer

Harder draaien? :) Beetje wd40 ertussen en vasthengsten, lijkt mij wel de goeie maat eigenlijk.
CChris

dat hoort wel iets strakker te zitten volgens mij jah, ik had er ook zo'n gekloot mee om ze goed te krijgen........is er trouwens nog verschil tussen gele en paarse powerflex rubbers?
R 5 Convertible Rulezz
Merijn
Über-Spammer

Volgens mij maakt Powerflex alleen paarse en zijn die andere van Polysport. Komt op hetzelfde neer...

Ik ben bang dat als ik het verder vast ga draaien, ik de rubbers naar de klote draai. Zo vast zit het al... :( Het lijkt er toch wel op dat het de goede zijn. Toch maar effe hengsten, dan. :P
CChris

aha ok, het zal idd op hetzelfde neerkomen :)
enneuh kweet niet of je dr wat aan hebt, maar wij hebben het toen met 2 man gedaan, eerst goed samengeknepen met de waterpomptang en vervolgens aangedraait.......succes!
R 5 Convertible Rulezz
-PAZ-
Über-Spammer

Dat is idd wel normaal geloof ik, die bussen gaat er echt tering moeilijk in. Maar als het eenmaal zit zou het een stuk strakker moeten sturen. (Y)
Plaats reactie