hoe bedoel je, remmen niet meer zo leuk?Edward(ForeverYoung) schreef:ff een kort vraagje wat een beetje bij me knaagt..
ooit vroeg ik in iemand's projecttopic het volgende:
daar kwam een antwoord op, dat er dan ook een remzadel van die 2.0 op zou moeten..Edward(ForeverYoung) schreef:gaat een grotere schijf voor een 2.0 overigens ook passen op een Mégane 1.6e? gewoon ff interesse.
nu heb ik laatst de schijven dus daadwerkelijk vervangen, maar het werden dus geen 238 mm zoals ik overal terugvind voor de 1.6, maar 259 zoals op de 2.0 8v zit.. (Mégane 2.0 16v heeft 262)
omdat die 259, nagemeten, onder m'n auto zat
vind dit best een beetje vaag, want het zijn dus niet de schijven die er onder horen te zitten... ik heb er zelf nooit iets aan veranderd, en voor zover ik weet was de vorige eigenaar van m'n auto een jaar of 30, 40 ouder dan mij![]()
lijkt me niet het type dat even z'n schijven+bijbehorende vervangt voor een maatje groter![]()
kan het zijn dat, doordat ik een actiemodelletje heb, ze 2.0 schijven af-fabriek hebben geleverd (dit ga ik ook nog even onderzoeken), of dat het toch gewoon uitwisselbaar is (m.a.w. er is ooit een maatje te groot besteld ofzoen zonder het te vermoeden gewoon gemonteerd...)
tis puur voor m'n 'gemoedsrust', want het remt gewoon erg goed (alleen jammer dat de sensatie met de nieuwe Pagid blokjes een beetje weg is - hopelijk is dat tijdelijk totdat ze volledig ingeremd zijn.. aan de andere kant remmen ze wel beter dan de vorige blokken, maar niet meer zo 'leuk' ..)
Ze moeten vooral goed remmen. Toch? dat lijkt mij het belangrijkste