ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I
-
- Car: Captur EDC130 Intens
Klopt, want de Clio Turbo kan je ook met 300pk krijgen maar dan ben je wel 6000 euro lichter als ik het goed onthouden heb.....dussss!
De uiteindelijke uitdraai op de rollenbank zal dan definitief bewijzen hoeveel daadwerkelijk er van over blijft.
Maar goed, ik ben benieuwd naar de andere handeling want dat wil ik ook!
De uiteindelijke uitdraai op de rollenbank zal dan definitief bewijzen hoeveel daadwerkelijk er van over blijft.
Maar goed, ik ben benieuwd naar de andere handeling want dat wil ik ook!
doe er maar een paar duizend bij. Heb onlangs contact gehad met die gasten en geen enkele bak houd het vermogen en koppel. Dat betekent dat je niet enkel een turboconversie doet maar ook effe een aangepaste bak met de juiste koppeling moet aanschaffen.
Vraag es aan luco of Menno wat een complete ZF of sadev bak kost.
Vraag es aan luco of Menno wat een complete ZF of sadev bak kost.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Voor een turbomotor met bijbehorend koppel ben je met 13.000 euro niet klaar bij sadev

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Klopt Jo, maar de Clio houden ze daarom ook op max 240 pk dacht ik, dan blijft alles nog een beetje heel.
En je zal zeker met deze waardes je hele auto daarop moeten afstemmen, anders kan het zomaar zijn dat je onderweg wat onderdelen verliest of in de puin draait.
En je zal zeker met deze waardes je hele auto daarop moeten afstemmen, anders kan het zomaar zijn dat je onderweg wat onderdelen verliest of in de puin draait.
dat is steeds zo, drom krijg ik ook de kriebels van dat soort uitspraken, 300 pk vingers in de neus.
De G60 van een maatje van me draaide bij een van de dyno dagen in goes toch mooi 200pk aan de wielen en aan dat blok was ook zo super veel niet aangepastMerijn schreef:1 daarvan zal wel een kleinere pully zijn... De andere ben ik ook wel benieuwd naar.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nounou, hij wist niet wat er precies aan gebeurd was toch-PAZ- schreef:De G60 van een maatje van me draaide bij een van de dyno dagen in goes toch mooi 200pk aan de wielen en aan dat blok was ook zo super veel niet aangepastMerijn schreef:1 daarvan zal wel een kleinere pully zijn... De andere ben ik ook wel benieuwd naar.
iig een hele kleine poelie en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel rijk afgesteld

-
Feit blijft dat hij is aangepast en 200 is nog lang geen 300pk.-PAZ- schreef:De G60 van een maatje van me draaide bij een van de dyno dagen in goes toch mooi 200pk aan de wielen en aan dat blok was ook zo super veel niet aangepastMerijn schreef:1 daarvan zal wel een kleinere pully zijn... De andere ben ik ook wel benieuwd naar.
Een Subaru of EVO kan ik inkomen, zijn daar ook beter voor gemaakt....een Corrado G60 zet ik toch grote twijfels bij, ik zou in ieder geval niet instappen zonder de nodige aanpassingen onderstel etc, etc....
-
Het laatste wat ik er van zeg, dat had ik ook met mijn Puch Maxi een tig jaartjes geleden, die tellertjes hadden een schaal tot 60/km/u, het pennetje bij het beginpunt was altijd het eindpunt.
snelheid gemeten was toen regelmatig tegen de 80 km/u, met alleen een ander tandwiel en uitlaatje, veel benzinetoevoer....
snelheid gemeten was toen regelmatig tegen de 80 km/u, met alleen een ander tandwiel en uitlaatje, veel benzinetoevoer....
G60 is niet zo lastig.-PAZ- schreef:De G60 van een maatje van me draaide bij een van de dyno dagen in goes toch mooi 200pk aan de wielen en aan dat blok was ook zo super veel niet aangepastMerijn schreef:1 daarvan zal wel een kleinere pully zijn... De andere ben ik ook wel benieuwd naar.
Tuurlijk extra druk, dan fatsoendelijk chippen, en inlaattraject flowen. Die dingen krijgen het er niet in, druk loopt altijd flink op op zo'n originele kop. Maat van me heeft van vw motorsport andere nokkenasjes en een geflowde kop (niet heftig), maar het werkt en met weinig moeite loopt dat ding als de tierelier. Ze beginnen op 160pk met relatief lage druk. Dus tja, 200 vind ik nu geen onmogelijke taak.
Laatst door Eindhoven aan het knorren. Golfje 4 voor me dat niet doorrijd omdat ze naar de mooie vrouwen aan het kijken zijn. Dan er maar voorbij...
Het stoplicht erna vroeg de bestuurder van de Golf hoeveel pk "de mijne" had. "Geen idee, nog niet op de bank geweest..." Hij had een 204pk V6 4-Motion...
Hij dacht dat ik het misschien nog wel zou kunnen redden als ik het goed deed. Daana begon zijn bijrijder te lachen...
Daarna kon ik hard lachen...
Liet hem toch wel een stuk achter me. Stoplicht erna keken ze toch wel even vreemd maar kreeg toch een
Golf...........

Het stoplicht erna vroeg de bestuurder van de Golf hoeveel pk "de mijne" had. "Geen idee, nog niet op de bank geweest..." Hij had een 204pk V6 4-Motion...
Hij dacht dat ik het misschien nog wel zou kunnen redden als ik het goed deed. Daana begon zijn bijrijder te lachen...
Daarna kon ik hard lachen...

Liet hem toch wel een stuk achter me. Stoplicht erna keken ze toch wel even vreemd maar kreeg toch een

Golf...........

-
Kijk je wel uit met dat sporten...Bart GTT schreef:Laatst door Eindhoven aan het knorren. Golfje 4 voor me dat niet doorrijd omdat ze naar de mooie vrouwen aan het kijken zijn. Dan er maar voorbij...
Daarna kon ik hard lachen...![]()
![]()
Liet hem toch wel een stuk achter me. Stoplicht erna keken ze toch wel even vreemd maar kreeg toch een![]()
Golf...........![]()
Jazeker!! Ik kijk altijd eerst goed om me heen. Heb geen zin in weer een boete. Denk ook dat ie deze keer (nog) iets hoger zal zijn.Arno17 schreef: Kijk je wel uit met dat sporten...
Na welk tijdsbestek ben je geen recidivist meer??

Dat scheelt per persoon .Bart GTT schreef:Jazeker!! Ik kijk altijd eerst goed om me heen. Heb geen zin in weer een boete. Denk ook dat ie deze keer (nog) iets hoger zal zijn.Arno17 schreef: Kijk je wel uit met dat sporten...
Na welk tijdsbestek ben je geen recidivist meer??![]()
En hoe vaak je bent aangehouden , en waarvoor enz.
By jouw rystyl 5 jaar .

-
Maarja, het blijft zo leuk he dat ff gassen met zo'n bakkie.
Zoals ik al eerder vermeld heb, van de week weer naast zo'n dikke Audi, beweer niet dat ik sneller ben/was, maar toch altijd weer grappig die toch wel verbaasde gezichten in die auto.
Huh, een Clio die aardig met me meekomt...
Zoals ik al eerder vermeld heb, van de week weer naast zo'n dikke Audi, beweer niet dat ik sneller ben/was, maar toch altijd weer grappig die toch wel verbaasde gezichten in die auto.
Huh, een Clio die aardig met me meekomt...

uhh even herstel heren wegens een miscommunicatie...-jo- schreef:doe effe normaal , wil je ?willow schreef:dat is waar, tis alleen dat de meeste niet standaard meer zijn...met 2 kleine handelingen zit je al op de 200 pk en diegene waar ik het over heb heeft er 300, dat ding is echt eng snel
200 ok, kan.
300 kan ook, duizenden euro's later.
Ik wil je ballonetje niet doorprikken maar jij hebt geen idee waar je over praat.
Als je weet wat je moet doen om je klikko wat vermogen te geven en om het rijdend te houden doe dan geen uitspraken als voornoemde, je maakt jezelf ronduit belachelijk.
die 2 handelingen...chip en poelie zijn dat die brengen het vermogen van een 1.8 8v g60 naar ommenabei 200 pk
en die corrado van die vriend heeft er 300 pk, maar daar is uiteraard wel wat meer aan gedaan...oa wat ik in de vorige post vertelde...die corrado heeft ook een top van 280.
Die maar 180 pk. De inlaat beperkt teveel, daar krijg je gewoon niet fatsoendelijk 200pk lucht in.
wat ik ermee wilde segge is dat er bijna geen standaard g60's rondrijden omdat het gewoon allemaal veel makkelijker te tunen is in vergelijking met de renaultjes en dat het dus al snel geen eerlijke strijd meer is als je tegen zo'n vw gaat sportenRiël Notermans schreef:Die maar 180 pk. De inlaat beperkt teveel, daar krijg je gewoon niet fatsoendelijk 200pk lucht in.

-
- Car: R19.R
naar mijn idee rijden er sowieso heel weinig G60's rond...
ik zie ze zelden tot nooit in elk geval.
ik zie ze zelden tot nooit in elk geval.
ik hoef van jou geen veeg te krijgen in men pm, en ik heb leren lezen, in tegenstelling tot jezelf blijkbaar. Lees vetgedrukt , daar blijf ik bij. Waar zie je me voor aan ? Een idioot met een petje ?willow schreef:uhh even herstel heren wegens een miscommunicatie...-jo- schreef:doe effe normaal , wil je ?willow schreef:dat is waar, tis alleen dat de meeste niet standaard meer zijn...met 2 kleine handelingen zit je al op de 200 pk en diegene waar ik het over heb heeft er 300, dat ding is echt eng snel
200 ok, kan.
300 kan ook, duizenden euro's later.
Ik wil je ballonetje niet doorprikken maar jij hebt geen idee waar je over praat.
Als je weet wat je moet doen om je klikko wat vermogen te geven en om het rijdend te houden doe dan geen uitspraken als voornoemde, je maakt jezelf ronduit belachelijk.
die 2 handelingen...chip en poelie zijn dat die brengen het vermogen van een 1.8 8v g60 naar ommenabei 200 pk
en die corrado van die vriend heeft er 300 pk, maar daar is uiteraard wel wat meer aan gedaan...oa wat ik in de vorige post vertelde...die corrado heeft ook een top van 280.
-
- Car: R19.R
jij denkt jo te kunnen uitleggen hoe het zit

Laten we het gezellig houden...
300 PK is vast haalbaar in een G60, maar met veel werk. Zal ook heel wat aan gedaan zijn en er rijden wel meer G60's rond met zulke vermogens. Alles is mogelijk, als je maar fors geld neerlegt.
Geldt ook voor een 2.0T uit een 21.

ja precies, heel erg veel aan gedaan..denk dat we elkaar gewoon even niet goed begrepen hebbenMerijn schreef:Laten we het gezellig houden...300 PK is vast haalbaar in een G60, maar met veel werk. Zal ook heel wat aan gedaan zijn en er rijden wel meer G60's rond met zulke vermogens. Alles is mogelijk, als je maar fors geld neerlegt.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ff het plakband wegtrekken robRobke schreef:

willow schreef:ik denk dat jij niet goed gelezen hebt kerel
ik had het over 200 pk met de handelingen chip en poelie.....
en ik zei alleen dat die corrado van die vriend van mij er 300 heeft maar ik heb jou toch niet verteld wat daar allemaal aan gedaan is.....of wel? dat is uiteraard geen 8 klepper...
dus ik vind je reactie beetje waardeloos, je had ook eerst mij kunnen benaderen voordat je zo over mij gaat praten
en die kliko is niet meer...
laturss
joh, vermoeiend. Wordt dit allemaal verteld door iemand die 3 keer een blok heeft laten plaatsen ? Je praat over vermogen alsof je in de chocopot aant roeren bent. Die gasten van de VAG fora's zullen het graag horen en lezen.willow schreef:haha ok top..gelukkig ben ik van die renault rommel af
groeten
Dat je van je renault rommel af bent is leuk voor jou, ben es benieuwd wat je gaat zeggen als je met je volgende merk ervaart wat je in het verleden ervaren hebt.
Zal ik je helpen ? Je wil een godsvermogen maar het mag geen hol kosten, niks persoonlijk, das een algemene trend bij jongsters. Dan gaat het stuk en natuurlijk heb je dan klote wagen, gelijk welk merk het is.
Het kan statistisch aangetoont worden dat renault het helemaal niet slecht doet bij de middenklasse sportwagens, maar jah, wie maalt daar nu om?
Verder wens ik je veel succes met je VAG, .... of was het een witte colt turbo die je ging bekijken ? Dat ding met dik over de 300 pk ? Waarschijnlijk ook met een speciale poulie en chipje