Gebeurt wel vaker hoor Mark, je hebt ook mensen die de schotel lager ope de veerpoot lassen. En veerpoten met inserts kun je ook veel mee.
Daar kun je complete schroefsets van bouwen
Abel schreef:ph1 en ph2 veerpoten moet je geen onderdelen onderling verwisselen..
Dus ph1 schotel met ph2 demper. Dit krijg je niet goed met camber bouten. verschil is simpelweg te groot.
Gewoon verlagings veren kopen en boven van de veerpoot een stuk afzagen en nieuw draad op tappen. (de zuigerstang wat zo glimt bedoel ik he) Als je -5 cm wilt zakken zaag je gewoon als je de juiste veren hebt er een cm of 4-5 af en stap je weer schroefdraad. zo voorkom je dat je veerpoot tever inveert, en stuk gaat.
Dus dit werk met zowel ph1 en ph2. gewoon de juiste veer bij de goede demper en dan pas maken.
ik heb al 3cm verlagingsveren gemonteerd en met de nieuwe moter heeft dit geleid tot 5cm verlaging maar ik wil af en toe iets meer verlaging dus daarom wil ik een schroefset. maar ik wil zo laag als mogelijk en ook dat ik weer op normale hoogte kan
Schroefset is prima. Alleen je moet er wat voor over hebbne.
heb het er wel voor over maar had ergens prijzen gehoord van 350,- maar dit is 580,- daarom maarja effe door sparen, of zelf maken. maar dan moet ik wel weten hoe?
abel, hoe zaag je je zuigerstang af dan? Ik heb er bij mijn clio met een slijptol op gestaan, maar na een kwartier slijpen, was me slijpschijf 2cm diameter kleiner en me zuigerstang 2 mm dunner
Wat zijn eigenlijk de opties? KW verkoopt geen schroefsetjes voor de R5. Maar welke merken allemaal wél? Platimex is er 1, maar ik kijk graag effe rond. Iemand een idee?
(Hoolie)-Ad schreef:
Blijf er toch bij dat zelf hobbyen minder veilig is dan gewoon een gekochte.
De gevolgen zijn niet te overzien als het spul afbreekt met 120 km/h
dat bedoel ik, je kan best wel eens met je leven spelen en helemaal gezien de meeste bezoekers hier zelfs ook weleens boven de 120 gaan.. en je wilt ook niet weten wat voor krachten er dan opkomen bij een hobbeltje in de snelweg.
FF een lijstje schroefsets:
ktec -> gaz
mb -> FK Highsport
platimex -> ultimate
Je hebt ook nog van FK voor de 5:
Koenigsport: verzonken staal, hardheid verstelbaar
silverline: RVS
silverline x: RVS, hardheid verstelbaar
zie: http://www.fk-automotive.com/en/
Laatst gewijzigd door Johan op wo 19 apr 2006 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
gewoon naar mb gaan kan div merken leveern waarom moeilyk doen als het in 1 keer goed kan .
die zuigerstangen zyn gehard en dat is byna niet te doen om daar een schroefset van te maken .
omdat de toplaag gehard is en daar kom je zomaar niet door heen werk zelf met dat spul dus ik kan het weten , en dan nog duurt het veel te lang voor je alles , in elkaar hebt geknutseld.
gewoon ff wat geld uitgeven en je bent in 1 keer klaar.
doe gewoon net als ik
zuigerstangen van een originele gt veerpoot kort ik met gemak in en met de manier waarop ik ze maak durf ik wel 250 km/h te gaan rijden of nog erger ze hevig gaan belasten op circuits.
werkt gewoon perfect !
ik heb nu een( byna nieuw) set van het merk gaz
maar het moet er nog onder .
fk kost je alleen voor de vooras 439 en dan moet er nog koni's by voor achter zit je op byna 600 voor de gtt.
is ook goed .
de myne waren goedkoper
oldskool schreef:gewoon naar mb gaan kan div merken leveern waarom moeilyk doen als het in 1 keer goed kan .
die zuigerstangen zyn gehard en dat is byna niet te doen om daar een schroefset van te maken .
omdat de toplaag gehard is en daar kom je zomaar niet door heen werk zelf met dat spul dus ik kan het weten , en dan nog duurt het veel te lang voor je alles , in elkaar hebt geknutseld.
gewoon ff wat geld uitgeven en je bent in 1 keer klaar.
doe gewoon net als ik
Sommige mensen hebben geld
Sommigen moeten t op een andere manier proberen. Als iets kan dan kan 't toch?
een motersteun rv van een gte is die hetzelfde als van een 1.4carb????
ik heb er eentje van een 1.4 in mn wagen zitten maar nu kantelt mn blok als ik een bocht naar links neem zover dat mn aterpomppoelie tegen chassis loop maar de motersteuen zijn heel
een motersteun rv van een gte is die hetzelfde als van een 1.4carb????
ik heb er eentje van een 1.4 in mn wagen zitten maar nu kantelt mn blok als ik een bocht naar links neem zover dat mn waterpomppoelie tegen chassis loop maar de motersteuen zijn heel